ANSP critică dur afirmația lui Slusari: „În loc să îşi exercite sarcinile, unii politicieni preferă să lanseze declaraţii iresponsabile”
Full Article 2 minutes read

Reprezentanții Agenției Naționale pentru Sănătate Publică (ANSP) a criticat dur declarațiile deputatului Platformei Demnitate și Adevăr (DA), Alexandr Slusari. Într-un comunicat publicat pe 3 iunie, aceștia precizează că laboratorul ANSP nu colectează probe, ci doar asigură procesul de examinare şi calitatea investigaţiilor.

„Insistenţa unor persoane publice, în special, a unor deputaţi de a lansa acuzaţii neargumentate la adresa sistemului de sănătate publică, de a-l atrage în speculaţii false şi a profita de situaţia actuală privind infecţia COVID-19 doar pentru a-şi face PR şi a induce în eroare opinia publică, nu face decât să deruteze populaţia şi specialiştii care depun eforturi colosale în lupta cu această pandemie şi asigură funcţionalitatea instituţiilor implicate”, se arată în comunicat.

Reacția vine după ce vicepreședintele parlamentului, deputatul Platformei DA, Alexandr Slusari a scris astăzi pe pagina sa de Facebook că un angajat al fracțiunii sale nu este infectat cu COVID-19, așa cum a anunțat în ajun serviciul de presă al parlamentului. Mai mult, potrivit parlamentarului, testul ar fi fost prelevat în laboratorul ANSP, cu încalcarea ordinului Ministerului Sănătății.

Astfel reprezentanții ANSP au ținut să sublinieze că laboratorul ANSP nu poartă răspundere pentru procesul de preexaminare (colectare şi condiţiile de păstrare şi transportare a probelor) şi abilităţile profesionale de realizare a acestui proces. Potrivit acestora, responsabilitatea pentru aceasta o poartă instituţia care colectează probele.

„Cu regret, constatăm că în loc să îşi exercite sarcinile şi atribuţiile de serviciu, unii politicieni preferă să lanseze declaraţii iresponsabile, fără argumente, în adresa instituţiilor care lucrează cu devotament. Îndemnăm pe cei care se manifestă atât de activ în spaţiul public cu lansări de acuzaţii să se implice în respectarea şi promovarea recomandărilor autorităţilor în domeniul sănătăţii publice”, se mai arată în comunicatul ANSP.

Precizăm că ieri, Alexandr Slusari a scris pe pagina sa de Facebook că este „foarte suspect” faptul că angajatul fracțiunii Platforma DA a fost infectat cu noul coronavirus. Un test repetat a arătat că acesta, de fapt, nu a contractat virusul.