IGSU

Au fost înaintate trei versiuni în cazul incendiului de la Buiucani

Laboratorul experimental antiincendiar din cadrul Inspectoratului general pentru Situații de Urgență (IGSU) a înaintat trei versiuni care ar fi putut provoca incendiul mansardei de la Buiucani. 

Prima ipoteză înaintată este scurtcircuit în rețeaua electrică. O altă versiune precăutată de specialiști este încălcarea regulilor de apărare împotriva incendiilor la exploatarea echipamentului electric, iar a treia ipoteză investigată este imprudența în timpul fumatului.

„Cea mai probabilă cauză de izbucnire a incendiului se va regăsi în încheierea întocmită de specialiști, după finalizarea cercetării”, menționează IGSU.

Incendiul din blocul de locuit de pe strada Pelivan 17/3 a fost lichidat cu participarea a peste 70 de salvatori și pompieri și 11 unități tehnice. În urma intervenției, un pompier din cadrul Detașamentului salvatori și pompieri sectorul Ciocana a obținut traumatisme la picioare. Acesta a fost investigat în cadrul Institutului de Medicină Urgentă, iar la moment se află la domiciliu în stare satisfăcătoare și urmează să primească tratament.

Totodată, familiile care au avut de suferit în urma incendiului care s-a produs pe 23 octombrie la etajul 6 al unui bloc din sectorul Buiucani al capitalei vor avea posibilitatea să se cazeze temporar în alte locuințe.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Vom avea mai multe clase cu predare în limba ucraineană? Rohovei: „Sper să vedem rezultate concrete ale cooperării noastre”

Gestionarea procesului de introducere a claselor cu predare în limba ucraineană în școlile din Republica Moldova presupune o coordonare strânsă între autoritățile moldovene și partenerii ucraineni. Declarația a fost făcută de ambasadorul Ucrainei în Republica Moldova, Paun Rohovei, în emisiunea „La 360 de grade” de la Radio Moldova. Potrivit diplomatului, există planuri concrete pentru deschiderea unor clase cu predare integrală sau parțială în limba ucraineană, iar rezultatele vor fi vizibile în curând.

Rohovei a subliniat că, în prezent, majoritatea elevilor ucraineni din Moldova studiază în școli cu predare în limba rusă. Totuși, accesul la educația în limba maternă este esențial pentru păstrarea identității și culturii ucrainene.

„În ceea ce privește sistemul de învățământ, consider că orice sistem, indiferent de limba de predare, stă la baza formării unui om. Cei șapte ani de acasă se datorează părinților, însă școala joacă un rol foarte important. Dacă un elev este de etnie ucraineană sau găgăuză și are posibilitatea să studieze în limba natală, acest lucru este esențial pentru formarea sa viitoare”, a precizat ambasadorul.

Diplomatul a menționat că există provocări tehnice și logistice, precum pregătirea profesorilor calificați, dar dialogul constant cu Ministerul Educației și Ministerul Culturii oferă cadrul necesar pentru implementarea măsurilor. În prezent, există deja catedre de limbă și literatură ucraineană în școlile cu predare în limba rusă, iar autoritățile se angajează să extindă accesul la învățământul în limba ucraineană.

„Sper ca în curând să vedem rezultate concrete ale cooperării noastre bilaterale. Vor fi școli cu predare în limba ucraineană și școli cu predare mixtă, în limba română și ucraineană. Cred că va veni și momentul când vom obține o pace durabilă și justă în Ucraina, iar mulți absolvenți ai școlilor din Republica Moldova care vor dori să-și continue studiile în Ucraina și să devină cadre didactice acolo vor avea această posibilitate”

Paun Rohovei, a mai spus că există toată deschiderea și înțelegerea necesară pentru a asigura dreptul minorităților, nu doar ucrainene, să studieze parțial sau integral în limba natală.

„Noi am făcut pași concreți în această direcție, deși unele rezultate nu sunt imediat vizibile. Sunt sigur că vor fi mai multe școli cu predare în limba ucraineană, iar dialogul strâns cu Ministerul Educației și Ministerul Culturii asigură continuitatea acestor eforturi”, a concluzionat Rohovei.

În Republica Moldova, aproximativ 3.600 de copii refugiați din Ucraina sunt integrați în școlile și grădinițele din țară în acest an, primind sprijin educațional și financiar pentru a participa la procesul de învățământ. Totodată, numărul claselor dedicate refugiaților cu predare în limba ucraineană a fost dublat. În prezent, însă, oportunitatea de a studia într-o clasă cu predare în limba ucraineană rămâne disponibilă doar la Gimnaziul „Taras Șevcenko” din capitală.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!
Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: