NewsMaker

Câți moldoveni au votat până la această oră: datele instituției electorale 

Peste 93 de mii de cetățeni ai Republicii Moldova și-au exercitat deja dreptul la vot, pe teritoriul țării, în cadrul celor două scrutine din 20 octombrie. Majoritatea, peste 51%, sunt femei. Cea mai activă categorie de vârstă este 56-65 ani. În afara țării au votat peste 8 mii de persoane. 

Datele în timp real cu privire la procesul de vot pot fi văzute pe site‐ul Comisiei Electorale Centrale.

Comisia Electorală Centrală a raportat că toate secțiile de votare din țară și-au început activitatea la ora 7:00, inclusiv cele 30 de secții organizate pentru alegătorii din stânga Nistrului, unde procesul de vot a început fără incidente.

Alegătorii sunt așteptați la 2 219 secții de votare, dintre care 1 988 sunt deschise pe teritoriul Republicii Moldova, inclusiv 30 de secții pentru locuitorii din stânga Nistrului. Și 231 de secții de vot deschise în afara țării, în 37 de țări pentru alegătorii din diasporă, 3 dintre acestea fiind dedicate votului prin corespondență.

În listele electorale de bază sunt incluși 2 714 239 de alegători. Pentru aceste scrutine au fost tipărite peste 7,3 milioane de buletine de vot, dintre care 1,7 milioane au fost distribuite secțiilor din afara țării. Buletinele de vot au fost tipărite și în limbile minorităților naționale, inclusiv în ucraineană, bulgară, găgăuză, rusă și romani.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Moldpack investește în retehnologizare și își consolidează prezența pe piețele Uniunii Europene

Viziunea antreprenorului din spatele Moldpack arată că sprijinul statului și inovația pot transforma o afacere locală într-un brand competitiv internațional.

Moldpack a fost fondată în 2012 de antreprenorul Călin Harti. Compania a început cu câțiva clienți mici, iar prin recomandări a reușit să își dezvolte portofoliul, devenind astăzi un producător important de ambalaje pe piața Republicii Moldova. 

„Pentru orice antreprenor, sprijinul este important. Dacă avem un partener de încredere, mergem înainte. Cu ajutorul proiectelor câștigate prin ODA am reușit să modernizăm compania și să creștem capacitățile de producție”, spune Călin Harți.

De la clienți locali la piețele europene

Majoritatea clienților Moldpack sunt companii locale, multe dintre ele crescând alături de producător, de la comenzi de câteva sute de unități la zeci de mii. În ultimii ani însă, compania și-a extins orizonturile, exportând deja în Grecia, România, Italia și Franța.

Sprijinul statului i-a accelerat creșterea

În ultimii ani, Moldpack a câștigat mai multe proiecte implementate de Organizația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului (ODA). Acestea au facilitat investiții esențiale pentru companie, de la accesarea creditului 373 pentru schimbarea spațiului de producție, până la un proiect de retehnologizare care a introdus automatizări în procesul de producție.

„Fiecare etapă de sprijin ne-a oferit curaj să facem pasul următor. Astăzi putem produce mai repede, mai eficient și de o calitate superioară. Acest lucru se traduce în încredere din partea clienților și stabilitate pentru echipa noastră”, afirmă Călin Harti.

Antreprenoriatul orientat spre viitor

Succesul Moldpack este o dovadă că antreprenorii locali pot construi companii competitive atunci când au acces la finanțări și programe dedicate dezvoltării. Prin certificarea FSC și extinderea exporturilor, compania devine un jucător activ pe piețele europene, demonstrând că modernizarea și sprijinul statului pot transforma o afacere locală într-un business cu impact internațional.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: