Ceban critică Moldova 1 pentru că nu a transmis în direct concertul de Revelion din PMAN: „Cenzură și rea intenție”

Primarul municipiului Chișinău, Ion Ceban, critică posturile de televiziune, inclusiv postul public Moldova 1, pentru că nu au transmis concertul organizat de municipalitate în noaptea dintre ani, în Piața Marii Adunări Naționale (PMAN). Edilul capitalei susține că este pentru prima dată când televiziunile nu transmit concertul de Revelion din PMAN, deși au fost invitate să o facă. „Cenzura și rea intenția este în capul mesei”, a declarat Ceban în debutul ședinței săptămânale a serviciilor Primăriei Chișinău din 2 ianuarie.

„Ne-au tot scris oamenii de ce nu au putut să vadă spectacolul de Revelion la vreo televiziune națională sau la care avem acces. I-am invitat pe toți, vreau să știți acest lucru. Ne pare rău că inclusiv acolo unde putea să fie vizualizat, acest lucru a fost blocat și cred că în mod intenționat de către cineva, dar să fie pe seama lor. (…) Este pentru prima dată când nu s-a transmis această seară de Revelion, deși am transmis scrisoare către toate sursele media să fie parteneri. Cineva a reflectat tot ce vreți – au dat producții proprii, cum au spus, alții în genere au arătat cum s-a sărbătorit Revelionul la New York, la Rio de Janeiro și multe alte locații, numai nu la Chișinău. Cu mare regret, ajungem să trăim într-o țară a absurdului, unde cenzura și rea intenția este în capul mesei”, a declarat primarul de Chișinău.

Ion Ceban a declarat, de asemenea, că va solicita juriștilor din cadrul Primăriei să verifice evenimentul transmis de postul public de televiziune, Moldova 1, în seara de Revelion. Primarul a criticat postul TV pentru că, în loc să transmită concertul din PMAN, a „cântat osanale guvernării”.

„Nici măcar nu am zis că ne supărăm că nu transmite Moldova 1 în direct, doar că voi ruga juriștii să verifice de ce atâta osândă și tot felul de osanale și cântece pentru guvernarea noastră au fost în seara de Revelion. Asta chiar nu am înțeles și vom ruga juriștii în mod expres să verifice, pentru că nu putem să punem în valoare artiștii și scena, și piața, așa cum este peste tot în lume, dar trebuie să cântăm cât de frumoasă este guvernarea la Moldova 1, în prime TV, în seara de Revelion”, a conchis edilul.

De menționat că postul național de televiziune Moldova 1 nu a transmis în direct concertul de Revelion, din centrul capitalei, organizat de Primăria Chișinău. În schimb, Compania „Teleradio-Moldova” (TRM) a transmis în direct propria producție – show-ul „Revelion European”.  Într-o reacție pe o rețea de socializare, consiliera primarului capitalei, Natalia Ixari, a declarat că este „păcat” faptul că Moldova 1 nu a difuzat concertul. De cealaltă parte, directorul TRM, Vlad Țurcanu, a declarat pentru NM că „nimeni nu a solicitat” ca concertul să fie difuzat în direct evenimentul din PMAN.

„Nici anul trecut nu l-am transmis (concertul – n. r.). Nimeni nu ne-a solicitat. În plus, noi am avut programul nostru, o producție complexă intitulată Revelion european”, a declarat Vlad Țurcanu pentru NM. Detalii – AICI.

Potrivit edilului capitalei, circa 130 de mii de oameni au sărbătorit Revelionul în PMAN, în noaptea dintre ani.

Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!