capital.ro

Cel mai aglomerat tronson de cale ferată din țară va fi reabilitat

Urmează a fi reabilitat tronsonul de cale ferată Bender-Căușeni-Basarabeasca-Etulia-Giurgiulești, cel mai aglomerat tronson de cale ferată din țară care asigură tranzitul de mărfuri din România, Ucraina și Federația Rusă. Proiectul de modernizare va fi realizat din resursele oferite de Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), Banca Europeană de Investiții (BEI) și Uniunea Europeană.

Parlamentul a aprobat, în data de 3 decembrie, în prima lectură proiectul de ratificare a amendamentului la Acordul de împrumut dintre Republica Moldova și BERD pentru realizarea proiectului de achiziționare a locomotivelor și restructurarea infrastructurii feroviare.

Amendamentul prevede majorarea componentei pentru reabilitarea infrastructurii feroviare de la 27,5 milioane de euro până la 51 milioane de euro.

„Investițiile respective sunt importante pentru perspectivele de redresare a situației la Întreprinderea de Stat ”Calea Ferată a Moldovei” (”CFM”) și în domeniul transportului feroviar în ansamblu”, se notează în argumentarea proiectului.

Tot în ședința din 3 decembrie, deputații au aprobat, în prima lectură, proiectul de ratificare a  unui alt amendament la Acordul de împrumut cu BERD, care prevede dotarea ”CFM” cu noi locomotive pentru transport marfă. În conformitate cu acest amendament de ordin tehnic, în textul acordului sunt substituite locomotivele multifuncționale destinate tracțiunii vagoanelor de pasageri și a vagoanelor marfare cu cele pentru tracțiunea vagoanelor marfare.

„Locomotivele pentru transport marfă sunt mai puternice și oferă posibilitatea de a trage garnituri mai lungi și mai grele decât cele multifuncționale. De asemenea, termenul de exploatare a acestora este mai mare de două ori”, a menționat Andrei Spînu, viceprim-ministru, ministru al Infrastructurii și Dezvoltării Regionale.

Acordul de împrumut dintre Moldova și BERD în vederea realizării proiectului de achiziție a locomotivelor și de restructurare a infrastructurii feroviare a fost semnat la 14 noiembrie 2014. Valoarea acestuia constituie 52,5 milioane de euro, inclusiv tranșa I (25 milioane de euro pentru achiziția locomotivelor) și tranșa II (27,5 milioane de euro destinate reabilitării infrastructurii feroviare). Împrumutul a fost acordat pe un termen de 15 ani.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Lazarencu va contesta în instanță avertismentul CEC. Ce s-a întâmplat

Ministrul degrevat al Mediului, Sergiu Lazarencu, unul dintre candidații PAS la alegerile parlamentare, va acționa în judecată Comisia Electorală Centrală după ce a fost avertizat pentru presupusa încălcare a legislației electorale. Declarația a fost făcută pentru NewsMaker, pe 18 septembrie.

Se întâmplă după ce Comisia Electorală Centrală a fost sesizată de Blocul „Alternativa”, care l-a acuzat pe Sergiu Lazarencu de încălcarea a două articole din Codul electoral. Este vorba despre participarea la discuții atât în calitate de reprezentant al Guvernului, cât și ca candidat la alegerile parlamentare.

Ulterior, CEC a constatat că, deși Lazarencu a anunțat că participă ca simplu cetățean, în cadrul evenimentului a prezentat poziția Ministerului Mediului. Deoarece este la prima abatere, candidatul PAS a primit doar un avertisment.

Lazarencu susține că a participat la sfârșitul săptămânii trecute la inaugurarea unei linii tehnologice pentru sortarea și reciclarea deșeurilor, precizând încă de la început că participă ca simplu cetățean.

„Am participat la acel eveniment ca simplu cetățean, care iubește mediul, și asta am spus și în discursul meu când am început. Și am primit invitația, nu ca ministru, dar ca cetățean. Eu nu pot să răspund de ce era scris pe panou, pentru că n-am organizat eu evenimentul, dar eu m-am dus la eveniment privat și cred că n-am încălcat legislația și voi contesta la Curtea de Apel. Pregătim acum contestația”, a explicat Lazarencu.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: