capital.ro

Cel mai aglomerat tronson de cale ferată din țară va fi reabilitat

Urmează a fi reabilitat tronsonul de cale ferată Bender-Căușeni-Basarabeasca-Etulia-Giurgiulești, cel mai aglomerat tronson de cale ferată din țară care asigură tranzitul de mărfuri din România, Ucraina și Federația Rusă. Proiectul de modernizare va fi realizat din resursele oferite de Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), Banca Europeană de Investiții (BEI) și Uniunea Europeană.

Parlamentul a aprobat, în data de 3 decembrie, în prima lectură proiectul de ratificare a amendamentului la Acordul de împrumut dintre Republica Moldova și BERD pentru realizarea proiectului de achiziționare a locomotivelor și restructurarea infrastructurii feroviare.

Amendamentul prevede majorarea componentei pentru reabilitarea infrastructurii feroviare de la 27,5 milioane de euro până la 51 milioane de euro.

„Investițiile respective sunt importante pentru perspectivele de redresare a situației la Întreprinderea de Stat ”Calea Ferată a Moldovei” (”CFM”) și în domeniul transportului feroviar în ansamblu”, se notează în argumentarea proiectului.

Tot în ședința din 3 decembrie, deputații au aprobat, în prima lectură, proiectul de ratificare a  unui alt amendament la Acordul de împrumut cu BERD, care prevede dotarea ”CFM” cu noi locomotive pentru transport marfă. În conformitate cu acest amendament de ordin tehnic, în textul acordului sunt substituite locomotivele multifuncționale destinate tracțiunii vagoanelor de pasageri și a vagoanelor marfare cu cele pentru tracțiunea vagoanelor marfare.

„Locomotivele pentru transport marfă sunt mai puternice și oferă posibilitatea de a trage garnituri mai lungi și mai grele decât cele multifuncționale. De asemenea, termenul de exploatare a acestora este mai mare de două ori”, a menționat Andrei Spînu, viceprim-ministru, ministru al Infrastructurii și Dezvoltării Regionale.

Acordul de împrumut dintre Moldova și BERD în vederea realizării proiectului de achiziție a locomotivelor și de restructurare a infrastructurii feroviare a fost semnat la 14 noiembrie 2014. Valoarea acestuia constituie 52,5 milioane de euro, inclusiv tranșa I (25 milioane de euro pentru achiziția locomotivelor) și tranșa II (27,5 milioane de euro destinate reabilitării infrastructurii feroviare). Împrumutul a fost acordat pe un termen de 15 ani.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

NewsMaker

Ceață densă pe drumurile din Moldova. Până când se va menține Codul galben

În aceste momente, circulația se desfășoară în condiții de ceață pe mai multe drumuri naționale din Republica Moldova. Vizibilitatea este redusă local sub 200 de metri, avertizează Administrația Națională a Drumurilor.

Șoferii sunt îndemnați să manifeste maximă prudență, să reducă viteza, să păstreze distanța de siguranță între vehicule, să evite depășirile riscante și să folosească luminile de ceață.

Totodată, pietonii sunt rugați să traverseze doar pe trecerile marcate și să se asigure înainte de a păși pe carosabil.

Amintim că meteorologii au emis Codul Galben de ceață pe 9 noiembrie pe întreg teritoriul țării. Avertizarea se va menține până astăzi, 10 noiembrie, la ora 11:00.

NewsMaker

Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!
Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: