New Money

De la începutul pandemiei, CNAM a cheltuit aproape 500 de milioane de lei pentru lupta cu COVID-19. La ce se folosesc banii?

Compania Națională de Asigurări în Medicină (CNAM) a transferat în perioada martie-septembrie, 498 de milioane de lei pentru combaterea COVID-19.

Cea mai mare parte, peste 460 de milioane, a fost alocată din fondul de bază pentru servicii medicale de diagnostic şi tratament al persoanelor cu COVID-19. Din suma respectivă, aproape opt milioane de lei îi reprezintă banii direcţionaţi pentru testarea la COVID-19, iar peste 184 de milioane constituie suplimentul de 100% la salariul de funcţie acordat cadrelor medicale antrenate în lupta contra noului coronavirus.

Totodată, alte peste 37 de milioane de lei au fost alocate din fondurile de profilaxie, cel de dezvoltare și modernizare a prestatorilor publici de servicii medicale și cel de rezervă pentru achiziționare de teste, măști de protecție, mănuși.

Persoanele suspecte sau confirmate cu noul coronavirus au acces gratuit la asistenţa medicală urgentă prespitalicească, primară, de ambulatoriu, spitalicească.

Testul la COVID-19 este efectuat la indicaţia medicului de familie, fiind finanţat de asemenea din mijloacele fondurilor asigurării medicale obligatorii.

Totodată, pe perioada aflării în spital, asigurarea medicală obligatorie acoperă toate cheltuielile pentru consultaţii, diagnostic, tratamente, îngrijiri medicale, medicamente, consumabile, cazare şi alimentaţie.

Menționăm că bilanțul persoanelor infectate cu noul Coronavirus a ajuns la 79 566 cazuri în Republica Moldova.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

12 milioane de euro investiți în ibis Styles Chișinău: hotelul a fost inaugurat oficial

După mai multe luni de activitate în regim de testare, hotelul ibis Styles Chișinău a fost inaugurat oficial și devine primul obiectiv social din cadrul proiectului „Satul German” deja funcțional. Situat la doar trei minute de Aeroportul Internațional Chișinău, hotelul marchează prima investiție majoră locală, realizată în cadrul unui parteneriat dintre dezvoltatorul Ceslav Ciuhrii și grupul ACCOR, cu o valoare totală de 12 milioane de euro.

În discursul său, antreprenorul Ceslav Ciuhrii a comparat hotelul cu „prima fortăreață” a Satului German, un proiect menit să ofere un spațiu viu, cu infrastructură completă pentru locuitori, antreprenori și turiști. „Am dorit să aducem aici un brand internațional de prestigiu, astfel încât oaspeții care cunosc ibis Styles în alte țări să se simtă imediat acasă și în Moldova”, a spus acesta.

Ciuhrii a mai subliniat că dezvoltarea hotelului și parteneriatul care l-a făcut posibil, confirmă faptul că investitorii străini au încredere în Moldova. “Dacă cineva se mai îndoiește sau ezită să intre pe piața noastră, sper că acest exemplu îl va convinge că merită. Cu ajutorul partenerilor internaționali, putem transforma visurile în realitate și putem construi aici, acasă, un viitor european”, a spus Ciuhrii.  

Iar Michael Kuc, vicepreședinte franciză ACCOR, a declarat că proiectul va deveni unul de referință pentru rețeaua ibis Styles. “Cred  că structura, designul și conceptul acestui hotel reflectă direcția pe care ACCOR și ibis Styles își doresc să o dezvolte. Sunt încântat și cred că acest hotel va deveni unul dintre proiectele de referință al brandului nostru”, a menționat Michael Kuc. 

La rândul său, managerul hotelului, Natalia Dubina, a subliniat unicitatea conceptului. “Avem un concept unic pentru ibis Styles, unde am dezvoltat tematica tenisului în design și concept. Hotelul nostru are o amplasare unică și foarte avantajoasă, situat la doar 3 minute de Aeroportul Internațional Chișinău, și este, de fapt, primul obiectiv social lansat în cadrul proiectului Satul German”, a declarat Dubina. 

Pentru Natalia Bejan, director al Agenției de Investiții, prezența brandului ibis Styles în Moldova reprezintă un pas important pentru atragerea turiștilor și confirmă existența antreprenorilor locali care investesc în Republica Moldova. “Este extrem de important să avem branduri de genul ibis în Republica Moldova, pentru că ele atrag după sine și potențiali pasageri, turiști. Pe de altă parte însă, ne bucurăm că este o investiție cu finanțare și locală”, a menționat Natalia Bejan. 

Hotelul dispune de 100 de camere moderne, un centru modular pentru evenimente de peste 200 m², restaurant, bar, terasă, zonă de fitness și parcare cu 45 de locuri. Interiorul inspirat din universul tenisului oferă hotelului un stil vizual unic și plin de energie. Ibis Styles Chișinău are 57 de angajați și în cele câteva luni de activitate în regim de testare a reușit să înregistreze deja o dinamică pozitivă.

Odată cu inaugurarea ibis Styles, capitala își consolidează poziția pe harta ospitalității europene, iar Republica Moldova trimite un semnal de încredere pentru investitorii internaționali. Ibis Styles Chișinău va contribui la creșterea turismului local, într-un context în care numărul de turiști și înnoptările au înregistrat deja o tendință ascendentă în prima parte a anului 2025.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: