De luni, Chișinăul ar putea să rămână fără taxi. Declarația Asociației Transportatorilor Auto în Regim de Taxi
Full Article 3 minutes read

De luni, Chișinăul ar putea să rămână fără taxi. Declarația Asociației Transportatorilor Auto în Regim de Taxi

Asociaţia Transportatorilor Auto în Regim de Taxi anunță că de luni, 24 ianuarie, Chișinăul ar putea să rămână fără taxi. Reprezentanții Asociației declară că ținând cont de creșterea prețului la gazul metan „munca în taxi devine nerentabilă atât pentru șoferi, cât și pentru companiile de taxi”. Totodată, cei de la Asociație vin cu o solicitare către autorități cu privire la platformele mobile străine care activează în domeniul taximetriei din Republica Moldova.

„Dacă situația nu se va schimba urgent, aceasta va duce inevitabil la creșterea tarifelor pentru serviciile de taxi”, comunică Asociația, cu privire la creșterea prețului la gazul metan.

Reprezentanții Asociației mai spun că asistă „la un paradox uluitor în Moldova: prețurile la gaze ne sunt dictate de la Moscova și tot de acolo se stabilesc și tarifele în taxi”.

„În altă ordine de idei, la 1 ianuarie în Rusia a intrat în vigoare o lege privind „aterizarea” giganților IT străini, care îi obligă să creeze reprezentanțe în Federația Rusă. Scopul principal al legii „cu privire la aterizare” este de a crea condiții egale pentru activitățile companiilor IT interne și străine, precum și de a asigura drepturile digitale ale rușilor, în special în ceea ce privește protejarea datelor lor personale. Care ar fi corelația? Lucrurile se explică foarte simplu. Multe companii de taxi locale au devenit ostatici direcţi sau indirecţi ai cooperării cu platformele mobile străine de comenzi de taxi, deoarece tarifele sunt dictate de șeful de la Moscova”, se arată într-o declarație a Asociației.

Astfel, sursa declară că companiile nu își pot stabili propriile prețuri – „iar pentru a rămâne cumva pe linia de plutire, recurg adesea la încălcarea legilor fiscale și la practicarea transportului ilicit de persoane”.

Asociația Transportatorilor mai spune că de cinci ani se vorbește despre concurență neloială pe piața taxiurilor şi despre absența unui cadru legislativ care să reglementeze activitățile platformelor mobile străine pe piața serviciilor de taxi din Moldova.

„Faptul că nu sunt înregistrate local, le permite agregatorilor străini să câștige și să nu plătească impozite din câștigurile lor. Le permite să-şi dicteze condițiile, încălcând legislaţia concurențială şi anti monopol, la fel cum să colecteze și să utilizeze datele personale ale cetățenilor noștri în scopuri lucrative, dar şi greu de definit, printr-un transfer lejer a acestor date către terți. Activitatea pe piaţă fără a fi rezident fiscal încurajează munca ilegalilor în taxi, care, fără calificări corespunzătoare și în lipsa controlului, pun în pericol viața și sănătatea pasagerilor și a celorlalți participanţi la trafic”, comunică cei de la Asociație.

În final ei spun că obligarea la nivel legislativ ca platformele mobile străine care activează în domeniul taximetriei să se înregistreze legal în Republica Moldova va pune bazele normalităţii în domeniu.

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: