screenshot

Directorul „Forța Fermierilor” renunță la funcția de consilier al premierului, după 2 luni: „Nu are rost să continui acest „circ””

Alexandru Bădărău a demisionat din funcția de consilier al premierului Dorin Recean pe domeniul agriculturii, la puțin peste două luni de la numire. În cererea semnată pe 19 mai, directorul executiv al Asociației „Forța Fermierilor” invocă lipsa unui dialog real între Guvern și reprezentanții sectorului agricol. Am solicitat o reacție din partea Guvernului, însă până la această oră nu am primit un răspuns.

Într-o postare publică, Alexandru Bădărău a declarat că a decis să renunțe la această funcție, pe care o consideră „fictivă”. El susține că, deși numirea sa avea ca scop facilitarea dialogului cu sectorul agricol, propunerile venite din partea fermierilor ar fi fost ignorate sistematic.

Mai exact, Bădărău acuză Guvernul că ar fi mimat comunicarea cu sectorul agricol și că nu i-ar fost oferite pârghiile necesare pentru a-și exercita atribuțiile. Bădărău afirmă că nu ar fi fost inclus în procesele decizionale, nu ar fi fost invitat la ședințe relevante, nu ar fi fost consultat cu privire la documente strategice precum Planul de aderare la UE sau Planul de creștere economică.

„Am decis că nu are rost să continui acest „circ” (îmi asum calificativul) în capcana căruia am căzut involuntar. Nu „alerg” după funcții de dragul titulaturii. Dacă aportul meu, ca reprezentant mandatat al celor mai reprezentative asociații din sectorul agricol, nu este considerat necesar, nu văd rostul de a continua în această capacitate”, a scris Bădărău pe rețelele de socializare.

Am solicitat un comentariu din partea Guvernului Republicii Moldova, însă până la ora publicării acestui articol nu am primit un răspuns.

Alexandru Bădărău a fost numit consilier al premierului Dorin Recean în domeniul agriculturii la începutul lunii martie, curent.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

R. Moldova va avea un centru național de management al crizelor: Parlamentul a dat undă verde proiectului

În Moldova va fi înființat Centrul Național de Management al Crizelor. Parlamentul a votat, în lectura a doua, proiectul de lege privind managementul situațiilor de criză, care stabilește crearea acestui centru. Instituția va coordona toate măsurile de prevenire, pregătire, intervenție și recuperare în situații de criză, la nivel național.

Proiectul de lege, susținut de 60 de deputați și elaborat de un grup de parlamentari PAS, stabilește modul în care autoritățile, instituțiile publice, organizațiile neguvernamentale și operatorii economici vor colabora în gestionarea integrată a crizelor.

Centrul Național de Management al Crizelor va activa sub conducerea Prim-ministrului și va avea rolul de a coordona toate acțiunile în caz de criză. În paralel, va fi creată și Comisia Națională de Management al Crizelor, alcătuită din premier, șeful Centrului, conducători ai operațiunilor, miniștri și alți responsabili, în funcție de tipul crizei.

Legea introduce și alte măsuri noi, printre care crearea registrului național al riscurilor, instituționalizarea Centrelor Operaționale de Coordonare pentru gestionarea crizelor şi a punctelor de contact 24/7. Totodată, documentul prevede elaborarea unui Plan Național de Management al Crizelor, obligatoriu pentru toate instituțiile implicate.

O altă prevedere este regimul stării de alertă, care va permite instituirea unor măsuri restrictive temporare, în condiții de legalitate și proporționalitate, pentru a limita efectele crizelor.

Proiectul de lege va intra în vigoare la 1 septembrie 2025.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: