Andrei Mardari / NewsMaker

DOC Spînu declară că CMC a aprobat fără avizul Ministerului Infrastructurii mai multe planuri urbanistice

Ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale (MIDR) Andrei Spînu a expediat Primăriei dar și organelor de drept un demers prin care solicită verificarea legalității acțiunilor primăriei mun. Chișinău. Se întâmplă după ce municipalitatea a aprobat mai multe planuri urbanistice fără avizul general eliberat de MIDR.

Spânu a făcut trimitere la:

-Planul Urbanistic Zonal (în volum parțial) pentru teritoriul adiacent str. Bucovinei, municipiul Chișinău;

-Planul Urbanistic Zonal pentru teritoriul din perimetrul străzilor Timiș – Nucarilor – Bujorilor din mun. Chișinău;

-Planul Urbanistic Zonal privind dezvoltarea teritoriului Întreprinderii Mixte „Niagara” Club SRL din str. Ghidighici;

-Planul Urbanistic Zonal pentru terenul cu nr. cadastral 0100312.009, din str. Ginta Latină 16;

-Planul Urbanistic Zonal pentru teritoriul din perimetrul străzilor Ceucari – Socoleni – Iazului”.

„În cazul în care Planurile Urbanistice Zonale nu vor fi avizate de către Minister, în conformitate cu prevederile art. 25 alin. (1) din Legea citată, vor fi considerate nevalabile și vor servi ca temei de contestare a Deciziei Consiliului municipal Chișinău de către Oficiul teritorial al Cancelariei de Stat, prin prisma prevederilor art. 68 al Legii nr. 436/2006 privind administrația publică locală”, explică Andrei Spînu.

Potrivit ministrului, aprobarea documentației de urbanism cu încălcarea legislației în vigoare, constituie componentă de contravenție și atrage răspundere contravențională.

Amintim că deputații PAS, au înregistrat un proiect de lege care să înăsprească sancțiunile pentru încălcarea legislației în domeniul construcțiilor. Proiectul prevede amenzi mai mari și până la 1 an interdicție de a ocupa o funcție publică pentru funcționarii care vor emite autorizații ilegale de construcție.

facebook.com/Andrei Spînu

 

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Andrei Mardari / NewsMaker

Transportatorii acuză ANTA și MIDR de abuzuri și corupție și amenință cu noi proteste. Reacția Guvernului

Transportatorii amenință cu proteste, acuzând Ministerul Infrastructurii și Agenția Națională Transport Auto (ANTA) de inacțiune, dar și presupuse abuzuri și scheme de corupție. Asociația Patronală a Operatorilor de Transport Auto (APOTA) a transmis un apel public, în care avertizează că lipsa metodologiei tarifare, impunerea sistemelor electronice e-GPS și e-Bilet, precum și obligația de adaptare a tuturor vehiculelor pentru persoanele cu dizabilități pun în pericol activitatea transportatorilor.

Potrivit APOTA, trei probleme majore afectează activitatea transportatorilor:

  1. Lipsa metodologiei de calcul a tarifelor, deși legea prevedea aplicarea acesteia din 1 iunie 2024. Potrivit asociației, transportatorii operează de peste un an și jumătate cu tarife „înghețate”, ceea ce ar duce la închiderea unor rute regulate.
  2. Promovarea sistemelor e-GPS și e-bilet, considerate de APOTA drept „scheme corupționale” care ar încalca legislația și drepturile transportatorilor, „fără a avea efecte reale asupra disciplinei fiscale”. Potrivit asociației, „sistemul e-bilet a fost conceput pentru a promova o schemă de corupție – de a obliga transportatorii să procure doar un singur model de aparate de casă”.
  3. Obligația ca toate vehiculele să fie adaptate pentru persoane cu dizabilități. APOTA consideră măsura „imposibil de aplicat din punct de vedere tehnic și financiar, și impusă abuziv contrar legislației naționale și europene”.

„ANTA cunoaște că ordinul este ilegal, nu mai corespunde prevederilor legale, că transportatorii nu au capacitate financiară sau tehnică să-l aplice și, cel mai grav, că persoanele cu handicap nu vor avea nici în continuare posibilitatea reală de a fi transportate. Cu toate acestea, ANTA a decis să speculeze pe seama nevoilor unei categorii foarte vulnerabile, pentru a-și lărgi posibilitatea de a estorca mită și a trece cu vederea lipsa transportului adaptat”, se menționează în declarația asociației.

În context, transportatorii au solicitat adoptarea imediată a metodologiei tarifare, retragerea proiectului privind noile sisteme electronice și anularea cerințelor ANTA privind adaptarea tuturor vehiculelor pentru persoane cu dizabilități. Aceștea amenință că, în cazul în care autoritățile vor ignora solicitările, vor ieși la proteste.

NewsMaker a solicitat un comentariu de la ANTA cu privire la acuzațiile asociației de transportatori. La momentul publicării știrii, nu am primit un răspuns.

După apelul public lansat de APOTA, Guvernul a transmis că a luat act de solicitarea publică, dar soluționarea problemelor ține de competența Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale.

„MIDR are ușile deschise. Guvernul își dorește ca pasagerii să aibă condiții de confort, iar activitatea să se desfășoare în conformitate cu legislația și cadrul fiscal în vigoare”, a declarat purtătorul de cuvânt Daniel Vodă.

În privința acuzațiilor APOTA legate de posibile scheme de corupție, Executivul a invitat toate părțile care dețin informații relevante să le prezinte organelor competente.

„Am văzut și acuzații privind posibile riscuri de corupție în sistemele informatice. Poziția noastră rămâne neschimbată. Invităm pe toți cei care au informații relevante să le documenteze și să le transmită autorităților competente”, a subliniat Vodă.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: