Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale al Republicii Moldova

(DOC) S-au făcut calculele privind tariful la transportul rutier. Spînu: Nu există justificare pentru creștere

Ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale (MIDR), vicepremierul Andrei Spînu, a publicat pentru consultări ordinul cu privire la stabilirea tarifelor pentru transportul rutier de persoane. Totuși, ministrul reiterează că, la moment, nu există justificare pentru creșterea tarifului și, potrivit lui, ar trebui să trecem de la discuția tarifului – „la cum să facem să înnoim parcul auto”.

„Cum și am promis, pentru maximă transparență, am publicat pentru consultări ordinul referitor la stabilirea tarifelor pentru transport rutier de persoane. Comunic că în acest moment nu există justificare pentru creșterea tarifului. Calculele pot fi văzute în proiectul de ordin”, a precizat Spînu.

La fel, el a spus că săptămâna aceasta vor fi organizate audieri cu transportatorii referitor la ordinul menționat. „Între timp vedeți vârsta parcului auto. Peste 78% din parc are o vârstă de peste 16 ani, iar aproape jumătate din parc are o vârstă de peste 20 de ani. Cred că e timpul să trecem de la discuția tarifului la cum facem așa ca să înnoim parcul și să oferim servicii mai calitative cetățenilor noștri”, a conchis ministrul.

***

În data de 20 decembrie, transportatorii au venit cu o scrisoare publică către Andrei Spînu. Asociația Patronală a Operatorilor de Transport Auto a susținut că acțiunea de a solicita date de la transportatori este ilegală. La fel, aceștia au acuzat Agenția Națională de Transport Aut că ar întreprinde ilegalități. Totuși, transportatorii au anunțat că vor veni la întâlnirea planificată la Guvern.

Menționăm că Andrei Spînu a expediat în atenția transportatorilor, în data de 16 noiembrie, un demers pentru ca ei să ofere informațiile necesare pe subiectul tarifelor. Astfel, ministrul a menționat că a recepționat date doar de la 9 operatori. Totuși, Spînu a declarat că ministerul, la conducerea căruia se află, a analizat datele contabile de la transportatori, ANTA și BNS. La fel, atunci el a anunțat că „în scurt timp, vor fi prezentate calculele efectuate pentru tarifele de transport de pasageri”.

În data de 16 decembrie, transportatorii au ieșit la protest, în Piața Marii Adunări Naționale. Protestatarii au claxonat timp de câteva minute pentru a atrage atenția autorităților. Aceștia au solicitat Ministerului efectuarea unor calcule pentru ajustarea tarifelor la călătoria cu transportul.

Un protest al transportatorilor auto a avut loc și pe 25 noiembrie, în Piața Marii Adunări Naționale. Manifestanții, la fel, au claxonat timp de câteva minute, pentru a-și arăta nemulțumirea față de faptul că cei de la guvernare nu au răspuns solicitării lor de a majora prețul la călătorii sau de a le acorda subvenții. Aceștia au acuzat guvernarea și de faptul că ar proteja scheme de corupție.

În data de 25 noiembrie, ministrul a precizat că, la momentul actual, tariful de bază este de 60 de bani/km/pasager, pentru autovehiculele de categorie de confort clasa II și 70 de bani/km/pasager, pentru autovehiculele de categoria de confort clasa I. Acest preț a fost stabilit la sfârșitul anului 2019, devenind aplicabil începând cu 2020.

„Din 2020, toți transportatorii au avut dreptul de a aplica un tarif de 70 de bani. Majorarea tarifului din 2019 (cu 14 bani – clasa II sau 30 % și 22 bani – clasa I sau 45 %) a avut drept scop motivarea transportatorilor de a investi în parcul auto și de a asigura un nivel de siguranță și confort adecvat transportului de pasageri. În acest scop a fost instituită, inclusiv obligativitatea de a trece procedura de clasificare de confort. În anul 2020, atunci când a început procedura de clasificare, din 2600 autovehicule, 2074 au trecut procesul de clasificare, dintre care clasa I – 119 autovehicule, iar clasa II – 1941 vehicule”, a declarat Spînu.

Și anterior ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu, a declarat că nu va admite majorarea tarifului la călătorii până nu vor exista calcule justificate în acest sens. În cadrul unei conferințe de presă din 15 noiembrie, oficialul a menționat că transportatorii ar putea să majoreze prețul, la moment, cu cel puțin 10 bani prețul, însă nu o fac „pentru că nu investesc în renovarea vehiculelor”.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Victoriabank finalizează achiziția Microinvest

Victoriabank, parte a Grupului Banca Transilvania, anunță finalizarea achiziției Microinvest, după obținerea aprobărilor necesare din partea autorităților de reglementare și supraveghere. Tranzacția întărește poziția Victoriabank pe piață, extinde portofoliul de servicii și reafirmă angajamentul băncii de a sprijini antreprenorii locali.

Microinvest este liderul pieței de microfinanțare din Republica Moldova, cu un portofoliu de credite de 7 miliarde de lei. Aproximativ 65% din portofoliu este destinat clienților business, dintre care peste 40% în sectorul agricol. Cu 22 de ani de experiență, compania deservește peste 46.000 de clienți activi, antreprenori locali și persoane fizice, printr-o echipă de 385 de profesioniști și 17 oficii. Microinvest își va continua activitatea independent, păstrând brandul și echipa de management, astfel încât clienții să beneficieze în continuare de aceleași servicii de top și de relațiile construite de-a lungul anilor

„Victoriabank și Microinvest împărtășesc valori similare, ceea ce ne oferă încrederea că vom continua să sprijinim clienții într-un mod sustenabil. Această tranzacție ne permite să extindem rolul Victoriabank în susținerea IMM-urilor și a agriculturii, două domenii esențiale pentru economia Republicii Moldova. Este a doua tranzacție importantă pe care o finalizăm în 2025, după fuziunea cu BCR Chișinău, iar acest lucru confirmă planurile noastre de creștere”, declară Levon Khanikyan, Președintele Comitetului de Direcție, Victoriabank.

„Suntem onorați de încrederea acordată, iar acest pas reprezintă pentru noi o oportunitate de a accelera incluziunea financiară în Republica Moldova. Microinvest rămâne fidel misiunii sale – de a oferi finanțare responsabilă, personalizată și accesibilă. Sprijinul strategic al Victoriabank, parte a Grupului Financiar Banca Transilvania, consolidează capacitatea noastră de a crește în continuare, de a inova și de a ajunge mai aproape de clienții din toate regiunile țării”, Dmitrii Svinarenco, Director Executiv Microinvest.

Victoriabank a colaborat pentru finalizarea tranzacției cu Filip & Company, Vernon | David și Asociații și PWC, beneficiind, de asemenea, de expertiza în achiziții și fuziuni a echipei Băncii Transilvania. Acționarii Microinvest au fost asistați de KPMG Ungaria, Osborne Clarke LLP și Turcan Cazac Law Firm.

Despre Victoriabank:

Cu o istorie de 35 de ani, Victoriabank este a treia cea mai mare bancă din Republica Moldova, cu active totale de 30 de miliarde de lei și o rețea de 65 de unități. Cu peste 1200 de angajați, banca oferă servicii pentru 360.000 de clienți și susține economia locală, inovația și dezvoltarea durabilă. Din 2018, Victoriabank face parte din Grupul Financiar Banca Transilvania, cel mai mare grup financiar din sud-estul Europei.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: