Epopeea Air Moldova continuă: Un zbor de la Tbilisi – amânat și anulat de cinci ori

Bani pierduți, planuri stricate și nervii întinși la maxim. Cu asta s-au ales pasagerii care au călătorit astăzi din Tbilisi la Chișinău, cu bilete procurate de la Air Moldova. Zborul lor a fost amânat, apoi anulat, apoi transferat pe o altă zi, și așa de mai multe ori, au povestit oamenii pentru Jurnal TV. Într-un final, zborul a avut loc cu o zi mai devreme decât a fost programat inițial, iar mulți nu ar fi reușit să ajungă la timp la Aeroport, spun pasagerii.

Olga, o femeie din Kiev, a rămas blocată în Tbilisi pentru trei zile din cauza amânării în continuu a zborului său, operat de compania Air Moldova. Femeia a plecat în Georgia să-și vadă fiica și nepoata. Pe 22 aprilie trebuia să fie deja în Chișinău, ca apoi să se întoarcă în Ucraina, dar planurile i-au fost date peste cap. Povestește că zborul a fost amânat și anulat de cinci ori. Disperată, femeia a procurat bilete de avion de la o altă companie, ca să ajungă la Chișinău, prin Varșovia. Dar în ultima clipă a aflat că Air Moldova va opera totuși un zbor din Tbilisi astăzi. Olga povestește că a pierdut peste 200 de euro.

„Îmi făceam griji mari, plângeam. Imaginați-vă că am rămas în Tbilisi, dar aveam concediu doar pentru o săptămână. Acolo e nepoata mea, am nevoie să o vizitez mai des, iar zborul din Moldova a fost cel mai simplu și comod. Dar cred că nu voi mai zbura de aici”, a declarat femeia, pentru Jurnal TV.

O altă familie, cu doi copii, la fel a fost nevoită să-și schimbe planurile. Au venit în Tbilisi să viziteze locurile turistice, iar spre sfârșitul vacanței au fost informați că trebuie să zboare cu o zi mai devreme. Familia a ratat o zi de plimbări și excursii prin oraș.

Deși oamenii au procurat bilete de la Air Moldova, zborul de astăzi Tbilisi-Chișinău a fost operat de o altă companie aeriană, iar avionul aparținea unei companii ucrainene.

Pe 21 aprilie, Air Moldova a anunțat că își anulează toate zborurile până pe 25 aprilie. Motivul invocat a fost – deficitul de resurse financiare. Compania a dat asigurări atunci că toți pasagerii vor primi rambursarea banilor pentru biletele anulate, la locul procurării acestora. În reacție, președintele Parlamentului, Igor Grosu, a declarat că Air Moldova s-ar confrunta cu datorii enorme, generate intenționat. Speakerul cerut procuraturii și AAC să investigheze, în acest context, modul în care Air Moldova a gestionat veniturile acumulate în timpul activității sale. Ulterior, Autoritatea Aeronautică Civilă a informat despre inițierea unui control inopinat la companie, care de mai multe ori nu s-ar fi conformat recomandărilor autorității. La scurt timp, Air Moldova a anunțat că va reuși să opereze o parte din zborurile anulate mai devreme.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

30 de treceri feroviare din Republica Moldova vor rămâne fără bariere mecanice. Acestea vor fi înlocuite cu indicatoare rutiere. Anunțul a fost făcut pe 5 iunie de întreprinderea de stat „Calea Ferată din Moldova” (CFM). Potrivit instituției, decizia a fost luată în contextul reducerii drastice a fondurilor disponibile pentru întreținerea infrastructurii. Astfel, participanții la trafic sunt îndemnați să se asigure vizual și auditiv, înainte de traversarea liniei ferate.

„Întreprinderea de Stat „Calea Ferată din Moldova” informează participanții la trafic, că a demarat procesul de transformare a 30 de treceri la nivel cu calea ferată dirijate (dotate cu bariere mecanice) în treceri la nivel cu calea ferată nedirijate, semnalizate prin indicatoare. Această decizie este inevitabilă, fiind luată pentru a menține funcționalitatea rețelei feroviare, în contextul reducerii drastice a fondurilor disponibile pentru întreținerea și modernizarea infrastructurii”, au comunicat reprezentanții CFM pe 5 iunie.

În acest context, întreprinderea a făcut apel la toți participanții la trafic să manifeste maximă prudență la apropierea de trecerile la nivel cu calea ferată nedirijate, să reducă viteza, să se asigure vizual și auditiv că nu se apropie înainte de traversarea liniei ferate niciun tren sau alt vehicul feroviar și să respecte indicatoarele rutiere.

„Reiterăm, că conducătorului de vehicul îi este interzis să se angajeze în traversare în cazul în care situaţia rutieră îl va impune să oprească pe calea ferată, precum şi să ocolească vehiculele oprite în faţa trecerii, ieşind pe contrasens. Pentru cedarea trecerii trenului sau altui vehicul feroviar, în cazul lipsei marcajului și a indicatorului, conducătorul trebuie să oprească nu mai aproape de 10 m de la prima șină”, se mai arată în mesajul CFM.

***

Amintim că CFM se confruntă cu dificultăți financiare din august 2022, când tranzitul feroviar din Ucraina s-a redus semnificativ după redeschiderea portului Odesa. Pierderile generate au dus la diminuarea veniturilor și la întârzieri de luni întregi la plata salariilor angajaților. În încercarea de a face rost de bani, întreprinderea a scos la licitație vagoane de pasageri, locomotive și fier vechi.

În prezent, CFM este condusă de Serghei Cotelnic. Ministrul Agriculturii și Industriei Alimentare, Vladimir Bolea, a declarat anterior că întreprinderea este strategică și nu se discută despre o posibilă privatizare.

În luna mai 2025, autoritățile au anunțat că întreprinderea va beneficia, în premieră, de sprijin financiar din partea statului pentru întreținerea și modernizarea rețelelor feroviare. Deși proiectul supus consultărilor publice prevedea o alocare anuală de 400 de milioane de lei, în baza unui contract multianual, Ministerul Infrastructurii anunța că suma exactă va fi stabilită la momentul semnării documentului. 

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: