Facebook/Igor Dodon

Fermierii vor primi bani și nu motorină din Rusia. La ce înțelegere au ajuns Igor Dodon și șeful „Lukoil”?

Agricultorii din Republica Moldova care au fost afectați de secetă vor primi bani din contul ajutorului oferit de Rusia, și nu motorină, așa cum s-a vehiculat inițial. Despre acest lucru a anunțat președintele Igor Dodon, în cadrul ediției din 30 septembrie a emisiunii „ГЛАВНЫЙ ВОПРОС с Юлией Федоровой” de la NTV Moldova. Șeful statului a precizat că distribuirea motorinei ar provoca cheltuieli suplimentare. În plus, agricultorii vor avea posibilitatea să cumpere motorină de la compania „Lukoil”, cu o reducere de 10-12%.

„Ideea mea era ca fermierii să primească motorină pentru semănăturile de toamnă, dar acest lucru ar însemna o procedură foarte lungă: cheltuieli pentru transport, găsirea unui loc în Moldova unde să fie păstrată, să împarți tuturor… asta ar însemna minimum 2,5-3 luni și cheltuieli mari. De aceea am solicitat și am convins partenerii noștri din Rusia că dacă sunt gata să ne ajute – să transfere acești bani pe contul special deschis de Ministerul Finanțelor. Iar din acest cont, conform unor criterii clare, vom împărți această sumă bănuț cu bănuț fermierilor care au nevoie de ajutor”, a declarat Igor Dodon.

Șeful statului a precizat că în zilele următoare premierul Ion Chicu va avea o discuție cu omologul său din Rusia, Mihail Mișustin și urmează să pună la punct toate detaliile privind acest subiect.

„Ce să facă cu acești bani, fermierii urmează să decidă. Dacă vor vrea să cumpere motorină… am avut alaltăieri o întâlnire cu șeful companiei „Lukoil”și l-am rugat pe Feiruz Isaev să ofere o reducere agricultorilor care vor primi acest ajutor din Rusia. Noi le vom da o listă a celor care au primit banii din Rusia, iar Lukoil va fi gata să acorde acestor întreprinderi reduceri de 10-12% pentru motorina pe care o vor cumpăra până pe 1 mai 2021”, a explicat Dodon.

Amintim că, pe 28 septembrie, președintele Rusiei Vladimir Putin a anunțat că Moscova va oferi agricultorilor din Republica Moldova motorină în valoare de circa 5,4 mln de euro. Liderul de la Kremlin i-a cerut lui Igor Dodon lista întreprinderilor agricole care au fost cel mai mult afectate de secetă.

 

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Vocea clienților maib – la baza creării de experiențe bancare care fac diferența

La maib, știm cât de importantă este experiența bancară, de aceea investim continuu pentru a o îmbunătăți, ascultând permanent vocea clientului, centrând procesele pe client și dezvoltând noi funcționalități pornind de la necesitățile și așteptările clienților.

Întâlnirile periodice cu clienții au devenit parte din agenda oamenilor maib. Indiferent de formatul acestora – meetup-uri sau brunchuri, de subiectul discutat, ceea ce le definește este dialogul deschis, transparent, energia și entuziasmul de a oferi și auzi feedbackul. 

Recent, am invitat clienții Retail să discutăm pe îndelete despre experiențele lor în relația cu maib. De această dată, invitați au fost cei care ne-au scris în comentarii sau mesaje private despre experiențele lor. Și… am vorbit câteva ore despre credite și carduri, aplicația maibank, deservire, despre banking uman și despre ce contează cu adevărat în relația clienților cu maib. A fost mai mult decât un schimb de impresii. A fost o discuție sinceră, cu feedback constructiv, idei valoroase și soluții la care deja lucrăm. 

Aliona Stratan, Prim-vicepreședintă maib:

„Pentru echipa maib, știm cum e nu este doar un slogan. E o promisiune: că vom continua să ascultăm clienții, să fim prezenți în relația cu ei, să îmbunătățim constant fiecare interacțiune și să dezvoltăm servicii și produse intuitive, aliniate așteptărilor și care să le depășească. Acest gen de întrevederi cu clienții ne inspiră, ne responsabilizează și ne ajută să ținem pulsul pe ceea ce contează cu adevărat. Vreau să le mulțumesc clienților maib pentru că sunt atât de deschiși și de sinceri, le mulțumesc pentru aprecieri și critici deopotrivă de valoroase, pentru sugestii și implicare. Și le mulțumesc oamenilor maib, care muncesc zilnic pentru a crea experiențe centrate pe clienți atât pe platformele digitale, cât și în rețeaua de sucursale.”

Pentru a participa la următoarea ediție a evenimentelor din seria brunchurilor, clienții sunt invitați să scrie un mesaj la adresa [email protected], indicând subiectul care și-ar dori să fie abordat.

Tu conduci. maib

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: