FLYONE anunță noi destinații de zbor și deschiderea rezervărilor pentru vară!

Compania aeriană FLYONE vine cu noutăți mari, continuând să-și extindă rețeaua internațională de zboruri. Astfel, începând cu primăvara anului 2025, pasagerii vor avea posibilitatea de a călători din Chișinău direct către încă 4 destinații noi.

Prima lansare este Bremen, Germania. Startul zborurilor va fi la data de 17 aprilie 2025, fiind o bună oportunitate pentru cei interesați de afaceri, dar și pentru turiști. Sezonul de vară va începe cu o destinație deosebită- Alicante, Spania. 7 iunie 2025 este ziua în care pasagerii vor putea descoperi plajele spectaculoase, gastronomia și bucuria de a se odihni într-un oraș cu istorie bogată.

La doar 10 zile diferență, la data de 17 iunie 2025, FLYONE va conecta Moldova cu Danemarca. Copenhaga este doar la un zbor distanță de Chișinău cu această lansare, fiind îndeplinită dorința pasagerilor de a putea călători mai simplu și rapid.
Lyon, Franța– destinația care se va adăuga la rețeaua de zboruri începând cu data de 19 iunie 2025. Este un oraș care îmbină cu succes tradiția cu modernitatea, oferind experiențe unice pentru toți vizitatorii.

Directorul General FLYONE, Mircea Maleca, a declarat: «După cum bine știm, avem o comunitate foarte mare de oameni în diasporă, iar deciziile noastre de a lansa zboruri spre anumite destinații sunt tocmai pentru a le oferi pasagerilor din Moldova posibilitatea de a reveni acasă. Ne dorim să putem oferi cât mai multe curse directe, care vor conecta destinații exotice, culturale, de business și pentru toate necesitățile.»
Pe lângă extinderea rețelei de zboruri, FLYONE anunță și deschiderea rezervărilor pentru sezonul iarnă — primăvară — vară.

Astfel, pasagerii vor avea la dispoziție o serie de destinații populare și în sezonul rece:

  •  Chișinău — Manchester: de la 19 EUR
  •  Chișinău – Praga: de la 75 EUR
  •  Chișinău – Larnaca: de la 95 EUR
  •  Chișinău – Nisa: de la 95 EUR
  •  Chișinău – Dublin: de la 65 EUR
  •  Chișinău – Luton: de la 35 EUR
  •  Chișinău – Stansted: de la 35 EUR

Pasagerii sunt îndemnați să rezerve biletele din timp, pentru a beneficia de prețuri avantajoase.
O dată cu plasarea orarului, costul uni bilet este unul de start, iar locurile sunt limitate.
Pentru a cumpără bilete, accesați pagina oficială www.flyone.eu sau aplicația mobilă FLYONE și bucurați-vă de un zbor liniștit.

Despre FLYONE
FLYONE (www.flyone.eu) s-a lansat în 2016 și a reușit să devină cea mai mare companie aeriană din Moldova. În anul 2022, compania a devenit membru al Asociației Internaționale a Transporturilor Aeriene (IATA). În decembrie 2022, FLYONE Airlines SRL a primit certificatul de operator aerian, oferit de către Autoritatea Aeronautică Civilă Română (AACR) și licența- emisă de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii. Pe parcursul aceluiași an, a reușit să transporte peste 1 milion de pasageri și să lanseze 6 destinații noi.

În anul 2023 a reînnoit certificarea IOSA, cel mai înalt standard de siguranță în managementul operațional. La fel, în anul 2023, în premieră pentru o companie aeriană din Moldova, FLYONE a ajuns la un număr record de 2 milioane de pasageri, a lansat 14 rute noi și a extins flota cu încă trei aeronave.

La moment compania operează zboruri către 60 destinații.
35 de curse regulate și charter din Chișinău spre: Praga, Dubai, Veneția, Bologna, Roma, Milano, Valencia, Berlin, Tbilisi, Madrid, Munchen, Larnaca, Frankfurt, Tel Aviv, Luton, Stansted, Parma, Verona, Dublin, Lisabona, Paris, Istanbul, Erevan, Bruxelles, Dusseldorf, Nisa, Amsterdam, Barcelona, Tirana, Tunisia Antalya, Heraklion, Sharm El-Sheikh, Tivat și Hurghada.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Facebook/Maia Sandu

Maia Sandu participă la conferința pentru instituirea Comisiei Internaționale de Reclamații pentru Ucraina. Discurs alături de Zelenski

Președinta Maia Sandu participă la conferința diplomatică dedicată adoptării Convenției privind instituirea Comisiei Internaționale de Reclamații pentru Ucraina, care are loc la Haga. Anunțul a fost făcut de Președinția de la Chișinău într-un comunicat din 15 decembrie.

Potrivit instituției, Maia Sandu va deschide conferința, alături de prim-ministrul neerlandez Dick Schoof, președintele ucrainean Vladimir Zelenski și secretarul general al Consiliului Europei, Alain Berset.

Pe agenda vizitei se regăsesc, de asemenea, întrevederi cu președintele Zelenski, prim-ministrul Schoof, președinții ambelor camere ale parlamentului neerlandez, precum și o discuție cu experții în relații internaționale, găzduită în Clingendael Institute.

Convenția privind instituirea Comisiei Internaționale de Reclamații pentru Ucraina este elaborată sub egida Consiliului Europei. Republica Moldova deține președinția Comitetului de Miniștri al Consiliului Europei în perioada noiembrie 2025-mai 2026.

Comisia Internațională de Reclamații pentru Ucraina este un mecanism internațional instituit sub egida Consiliului Europei, având ca scop examinarea și soluționarea cererilor de despăgubire pentru prejudiciile cauzate de agresiunea rusă împotriva Ucrainei. Comisia reprezintă etapa următoare instituirii Registrului de Daune pentru Ucraina, convenit de șefii de stat și de guvern la Summitul Consiliului Europei de la Reykjavík (până în prezent, 44 de state și Uniunea Europeană au aderat la Registru, care a primit deja peste 80 000 de cereri). Comisia va avea mandatul de a examina, evalua și soluționa cererile depuse în Registru și de a stabili, de la caz la caz, cuantumul despăgubirilor datorate.

Скриншот

Lukoil pierde infrastructura petrolieră de la Aeroport. Munteanu: În 20 de zile, statul va deveni proprietar

Republica Moldova va prelua infrastructura petrolieră aeroportuară de la compania „Lukoil-Moldova”, în termen de 20 de zile. Anunțul a fost făcut de prim-ministrul Alexandru Munteanu într-un videoclip publicat pe rețelele de socializare.

Alexandru Munteanu a comunicat că Consiliul pentru examinarea investițiilor în domeniile de importanță pentru securitatea statului a decis pe 15 decembrie să refuze aprobarea activității investiționale a „Lukoil-Moldova” pe teritoriul țării noastre și de a reveni la situația anterioară anului 2005, când au fost preluate bunurile complexului petrolier „Aeroport”. Companiei i-a fost acordat un termen de 20 de zile pentru ale transmite în proprietatea statului.

Premierul a menționat că hotărârea Consiliului vine ca consecință a neîndeplinirii de către companie „a mai multor cerințe” stabilite în mai 2024.

Ca urmare a deciziei de azi – de revenire la situația de dinainte de 2005 – în 20 de zile statul Republica Moldova va deveni proprietarul infrastructurii petroliere aeroportuare. Această decizie este necesară pentru asigurarea unei funcționări nepericlitate a furnizării de petrol pentru aeronave, precum și pentru protejarea securității naționale și a obiectelor de infrastructură critică”, a spus șeful Guvernului.

Amintim că Aeroportul Internațional Chișinău a preluat în administrare, cu titlu gratuit, terminalul petrolier al companiei Lukoil, în baza unui contract de comodat semnat pe 12 noiembrie. Procesul de predare-primire a avut loc a doua zi, pe 13 noiembrie.

Pe 20 noiembrie, Aeroportul Internațional Chișinău a preluat integral procesul de alimentare a aeronavelor, activitate care era până atunci realizată de compania „Lukoil-Moldova”. Decizia a survenit după ce Autoritatea Aeronautică Civilă a autorizat aeroportul să furnizeze combustibil de tip JET A-1, în urma preluării temporare a terminalului petrolier.

Moldova.org

UE extinde sancţiunile împotriva Rusiei: sunt vizate companii şi persoane implicate în comerţul cu produse petroliere rusești

Uniunea Europeană a impus noi sancțiuni împotriva a zeci de persoane și organizații din Federația Rusă, considerate a fi responsabile de atacuri hibride împotriva statelor-membre ale blocului comunitar, precum și de legături cu „flota din umbră” rusească. Anunțul a fost făcut de Consiliul UE într-un comunicat din 15 decembrie, transmite DW.

Potrivit Consiliului UE, măsurile restrictive sunt îndreptate, în special, împotriva unității 29 155 a serviciului de informații militare ruse – Direcția Principală a Statului Major al Forțelor Armate ale Federației Ruse (cunoscută anterior sub numele de GRU) – precum și împotriva grupării de hackeri Cadet Blizzard, care se află în spatele atacurilor cibernetice și al operațiunilor hibride din Cehia și Ucraina.

În perioada 2022–2023, Cadet Blizzard a atacat un element de infrastructură critică din Cehia. Atacul a constat în acces neautorizat la sisteme și deplasarea în interiorul rețelei organizației vizate, ceea ce a dus la furt de date. Totuși, potrivit informațiilor disponibile, securitatea populației nu a fost pusă în pericol în urma incidentului.

Iar recent, autoritățile germane au acuzat Rusia de un atac cibernetic asupra sistemului de control al traficului aerian, comis în 2024, și de o campanie de dezinformare înaintea alegerilor anticipate pentru Bundestag din februarie 2025. Potrivit Berlinului, în spatele acestor acțiuni se află GRU.

Sancțiunile vizează, de asemenea, 12 persoane fizice – analiști de politică externă, angajați ai unor centre de analiză și universități strâns legate sau afiliate Kremlinului, precum și lideri de opinie care „promovează propaganda pro-rusă, teorii conspiraționiste despre invazia Rusiei în Ucraina sau narative anti-ucrainene și anti-NATO”. Unii dintre aceștia sunt foști militari sau ex-angajați ai poliției din Europa Occidentală.

Noi sancțiuni în legătură cu „flota din umbră” a Rusiei

Consiliul UE a introdus noi sancțiuni și împotriva a 5 persoane și 4 organizații pentru legături cu „flota din umbră” a Federației Ruse.

Lista include oameni de afaceri direct sau indirect asociați cu marile companii petroliere de stat rusești „Rosneft” și „Lukoil”.

Aceștia controlează nave care transportă țiței sau produse petroliere de origine rusă ori exportate din Rusia, ascunzând originea reală a petrolului și aplicând practici de navigație neregulate și cu risc ridicat”, a menționat Consiliul UE.

Noile măsuri punitive se aplică și unor companii de transport maritim cu sediul în Emiratele Arabe Unite, Vietnam și Rusia, care dețin sau operează petroliere „din umbră”, deja supuse sancțiunilor.

Sancțiunile prevăd înghețarea activelor, interdicția de a efectua operațiuni financiare și interdicția de a intra pe teritoriul statelor Uniunii Europene, inclusiv în tranzit.

Tudor Mardei | NewsMaker

Grevă japoneză anunțată la școala din cadrul USMF: reacția Ministerului Sănătății și a universității

După ce „Școala de Management în Sănătate Publică” din cadrul Universității de Medicină și Farmacie „Nicolae Testemițanu” (USMF) a anunțat grevă japoneză, afirmând că instituția „este eliminată din documente oficiale”, reprezentanții Ministerului Sănătății și cei ai universității au venit cu reacții. Într-un comentariu pentru NM, Ministerul Sănătății a declarat că, prin ordinul din octombrie 2025, au fost modificate unele reglementări de funcționare a școlii, care între timp deveniseră depășite, și că a fost menținută denumirea anterioară – „Școala de Sănătate Publică”. Iar reprezentanții universității au precizat că, prin acest ordin, a fost exclusă sintagma „Management în” și că această subdiviziune universitară își va desfășura activitatea în continuare.

Reacția universității „Nicolae Testemițanu”

Într-o declarație publică, universitatea a precizat că, în prezent, instituția vizată poartă denumirea „Școala de Sănătate Publică”, iar „Școala de Management în Sănătate Publică” a fost denumirea sa anterioară.

Potrivit universității, Școala de Sănătate Publică a fost instituită în cadrul USMF prin Ordinul Ministerului Sănătății din 6 aprilie 2002. Ulterior, în 2005, printr-un alt ordin a fost constituită Școala de Management în Sănătate Publică.

Conform universității, prin Ordinul Ministerului Sănătății din 6 octombrie 2025 a fost abrogat Ordinul din 6 aprilie 2002 privind instruirea cadrelor de conducere din sistemul sănătății – act normativ prin care fusese aprobat Statutul Școlii de Management în Sănătate Publică și constituit Consiliul administrativ al acesteia. „Actul normativ menționat nu corespunde cadrului juridic actual. Totodată, prin același ordin, Ministerul Sănătății menține denumirea inițială a subdiviziunii universitare – Școala de Sănătate Publică, fiind exclusă sintagma „Management în””, a precizat universitatea, adăugând că „această subdiviziune universitară își va desfășura activitatea în continuare”.

Universitatea a mai declarat că „raporturile de muncă ale angajaților Școlii de Sănătate Publică rămân în vigoare și nu vor suferi modificări”, iar „salariații subdiviziunii beneficiază de concedii anuale plătite, conform programării aprobate”.

Potrivit sursei citate, pe întreaga perioadă de activitate, școala a funcționat ca subdiviziune structurală a universității, fără a deține statut de subdiviziune autonomă. „Pe parcursul activității, au fost înaintate, în mod repetat (de cel puțin două ori), propuneri oficiale către directorul Școlii privind organizarea acesteia în regim de autonomie universitară, care au fost refuzate expres de către conducător”, a comunicat universitatea.

Reacția Ministerului Sănătății

Ministerul Sănătății a declarat, pentru NewsMaker, că prin ordinul din 6 octombrie 2025 „au fost abrogate și modificate unele ordine ale Ministerului Sănătății care reglementau funcționarea școlii, care au devenit între timp depășite, fiind menținută denumirea oficială Școala de Sănătate Publică”. „Rectorul USMF a pus în aplicare aceste prevederi prin ordin intern, asigurând conformitatea cu legislația în vigoare”, a precizat Ministerul.

Potrivit ministerului, „subdiviziunea universitară Școala de Sănătate Publică funcționează conform cadrului legal și structurii instituționale a USMF”. „Procesul educațional se desfășoară fără modificări, conform programului aprobat; Relațiile de muncă ale angajaților subdiviziunii sunt menținute, aceștia beneficiind de toate drepturile prevăzute de legislație; Absolvenții programului de master Management în sănătate publică vor primi diplome cu titlul de Master în Sănătate Publică, domeniul de formare profesională Sănătate Publică, în cazul realizării programului de studii. (…) Toate măsurile adoptate urmăresc clarificarea statutului Școlii de Sănătate Publică și garantarea transparenței administrative și academice în cadrul universității”, au declarat reprezentanții Ministerului Sănătății.

***

Amintim că școala din cadrul Universității de Stat de Medicină și Farmacie „Nicolae Testemițanu” a anunțat „grevă japoneză” începând cu 15 decembrie. Într-un comunicat de presă, reprezentanții instituției au declarat că „școala este eliminată din documente oficiale”, iar „angajații sunt presați să semneze acte administrative ce țin de lichidarea ei”, urmare a unui ordin emis de Ministerul Sănătății „fără nicio argumentare”.

„Problema nu este exclusiv una municipală” vs „O scuză penibilă”: Replici între MAN și PAS privind parcările

Problema parcărilor publice din Chișinău a generat un nou schimb de acuzații între consilierii municipali. Fracțiunea PAS îl acuză pe primarul general Ion Ceban de blocaj politic și lipsă de acțiuni concrete, în timp ce MAN susține că soluțiile există deja la nivel municipal, dar sunt imposibil de aplicat din cauza lacunelor legislative și a blocajelor din partea guvernării.


PAS: Șase ani fără un sistem funcțional de parcări

Fracțiunea Partidului Acțiune și Solidaritate (PAS) din Consiliul Municipal Chișinău a cerut public primarului general Ion Ceban să deblocheze „de urgență” procesul de organizare și gestionare a parcărilor publice din capitală. Consilierii PAS susțin că municipiul se confruntă de ani de zile cu un „haos al parcărilor”, care afectează direct siguranța rutieră și mobilitatea urbană.

„Mașinile sunt lăsate pe trotuare, în intersecții, în fața școlilor și spitalelor. Părinții cu copii în cărucior și persoanele cu dizabilități nu au pe unde circula, pentru că Ion Ceban n-a făcut absolut nimic pentru soluționarea acestei probleme timp de șase ani nu a implementat niciun sistem modern și funcțional de gestionare a parcărilor. Astăzi, în loc să implementeze un sistem modern, primarul dă vina pe lipsa unei legi naționale. Este o scuză penibilă, Primăria are deja toate atribuțiile legale să facă ordine”, potrivit unui comunicat al fracțiunii.

Totodată, PAS insistă asupra lansării unui sistem de parcări cu plată, în baza studiului elaborat de Direcția Generală Mobilitate Urbană. Potrivit estimărilor prezentate de fracțiune, implementarea unui astfel de sistem ar putea aduce aproximativ 500 de milioane de lei anual la bugetul municipal, venituri care ar urma să fie reflectate în bugetul anului 2026.

Problema parcărilor în Chișinău este, potrivit consilierilor PAS, una dintre cele mai acute din capitală, care afectează atât traficul, cât și ordinea în curțile de blocuri și spațiile publice. Consiliera Anetta Dabija a subliniat că, deși anul trecut au avut loc discuții publice privind regulamentul pentru parcările publice și planul de mobilitate urbană durabilă, aceste documente fundamentale nu au fost încă prezentate Consiliului Municipal.

Abia anul trecut au avut loc discuții publice cu privire la regulamentul pentru parcările publice în Chișinău și planul de mobilitate urbană durabilă. Prin urmare, pentru noi, consilierii, este neclar de ce, având două documente atât de importante care ar face regulă în acest domeniu și care ar propune mai multe soluții pentru parcări, acestea nu ajung la Consiliul Municipal Chișinău. În schimb, primarul merge la Parlament. Nici Guvernul, nici Parlamentul și nicio altă lege nu pot înlocui aceste două documente, cele două politici pentru orașul Chișinău. Astfel, noi, ca și consilieri, solicităm de urgență prezentarea celor două politici publice la Consiliul Municipal Chișinău pentru a fi discutate și ulterior aprobate”, a mai spus ea.


MAN: blocajele legale trebuie depășite, nu politizarea problemei

Fracțiunea Mișcarea Alternativa Națională (MAN) afirmă că problema parcărilor nu este exclusiv municipală, ci de interes național, iar soluționarea durabilă depinde de un cadru legislativ funcțional. Potrivit MAN, proiectul Legii privind organizarea și funcționarea parcărilor este blocat în Parlament, ceea ce împiedică aplicarea eficientă a politicilor locale.

MAN atrage atenția asupra limitărilor legislative actuale: Codul fiscal nu permite taxe diferențiate pentru parcări în funcție de zonă, legislația contravențională nu prevede sancțiuni pentru încălcări, iar autoritățile locale nu pot aplica măsuri precum blocarea sau evacuarea vehiculelor. De asemenea, lipsesc atribuțiile clare pentru constatarea și aplicarea sancțiunilor contravenționale de către agenții locali.

„În acest context, fracțiunea MAN face apel la unificarea eforturilor la nivel local și național și solicită fracțiunii PAS: să sprijine adoptarea de urgență a Legii cu privire la organizarea și funcționarea parcărilor în Parlament; să susțină aprobarea concomitentă a documentelor strategice la nivelul Consiliului Municipal Chișinău; să renunțe la politizarea unui subiect care ține de siguranța pietonilor, mobilitatea urbană și calitatea vieții în capitală”, potrivit unui comunicat al fracțiunii.

Fracțiunea MAN reamintește că toate proiectele vor fi prezentate spre examinare și aprobare în Consiliu imediat ce va fi asigurat cvorumul și participarea responsabilă a consilierilor. De asemenea, MAN îndeamnă PAS să participe activ la ședințele CMC și la procesul decizional, „nu doar să formuleze critici în spațiul public”.

***

Precizăm, problemele parcărilor și ambuteiajelor din Chișinău rămân subiecte intens dezbătute în spațiul public de când Ion Ceban, liderul MAN, conduce Primăria. În campania din 2019, el promitea mii de locuri noi de parcare și investiții anuale de circa 40 de milioane de lei, inclusiv parcări la intrările în oraș, în sectoare și zone aglomerate, precum și parcări multietajate.

În 2024, Primăria a elaborat un Regulament privind parcările publice, care prevedea împărțirea orașului în trei zone tarifare, cu taxe orare și abonamente anuale de până la 30.000 lei. Documentul, însă, nu a ajuns nici până astăzi pe ordinea de zi a Consiliului Municipal Chișinău.

În schimb, la sfârșitul lunii noiembrie 2025, deputații MAN au propus un proiect de lege națională pentru reglementarea parcărilor. Ceban declara atunci că legislația actuală nu clarifică suficient responsabilitățile privind tarifele, mecanismele de plată sau sancțiunile, ceea ce ar bloca implementarea unui sistem modern. Guvernarea și experții îl contrazic: Primăria are deja competențele necesare, inclusiv prin regulamentul propriu și Planul de Mobilitate Urbană Durabilă.

Potrivit datelor municipalității, în Chișinău sunt înregistrate peste 390–400 de mii de mașini, la care se adaugă cele care tranzitează zilnic orașul – de aproape cinci ori peste capacitatea infrastructurii proiectate inițial pentru circa 90.000 de vehicule.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!
Больше нет статей для показа
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: