Максим Андреев, NewsMaker

FOTO Air Moldova anulează noi zboruri, planificate pe 20 și 21 aprilie

Noi zboruri au fost anulate din și spre Chișinău. Unele erau planificate pe 20 aprilie, alte pentru 21 aprilie. 

Potrivit panoului de la Aeroport s-a anulat zborul Baku-Chișinău, operat de Air Moldova și planificat pentru 21 aprilie, ora 04:40.

La fel a fost anulat zborul Istanbul-Chișinău, operat de Air Moldova și planificat pentru 21 aprilie, ora 11:20. Și zborul Bologna-Chișinău a fost anulat. Era planificat, la fel, de Air Moldova pentru 21 aprilie ora 11:30.

Și cursa Chișinău-Baku nu va avea loc. Era planificată de Air Moldova pentru 20 aprilie, ora 20:40.

În același timp a fost anulat zborul Chișinău-Bologna, planificat de Air Moldova pentru 21 aprilie, ora 06:10. Nici zborul Chișinău-Istanbul nu va avea loc. Era planificat de Air Moldova pentru 21 aprilie, ora 07:20.

Și zborul Air Moldova Chișinău-Milan a fost anulat. Urma să fie pentru 21 aprilie, ora 12:45. Un nou zbor anulat al Air Moldova este cel programat pentru 21 aprilie, ora 13:00, Chișinău-Roma.

De menționat că Air Moldova a anulat și alte curse planificate pentru 20 aprilie. Compania nu a venit cu explicații.

Anterior, Air Moldova a venit cu precizări despre 3 zboruri anulate pe 12 aprilie. Compania aeriană a spus că i-au fost blocate conturile, astfel nu a avut posibilitatea să-și achite serviciile ca ulterior să fie operate zborurile. Air Moldova a declarat că a ajuns în această situație din cauza unei condiționări a băncii de a majora suma de depozit pentru garantarea rambursării biletelor neutilizate.

Menționăm că Air Moldova a lansat o petiție pe online. Compania a solicitat, din numele a 285 de angajați, intervenția președintei Maia Sandu. Air Moldova a spus că șefa statului ar fi „ultima șansă de a salva operatorul național”. În caz contrar, a adăugat compania, va intra în faliment.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Angela Sirbu

Salvată de un medic-pasager, nu de echipaj? Incident într-un avion care venea din Egipt spre Moldova

O pasageră a suferit un incident medical sever la bordul unui zbor Chișinău – Sharm El-Sheikh. Viața femeii, cetățeană a Ucrainei, a fost salvată de un medic din Republica Moldova aflat în calitate de pasager în avion. Acesta a intervenit timp de două ore, fără sprijinul echipajului de bord. Cel puțin așa susține o utilizatoare a rețelelor sociale, care afirmă că se afla în calitate de pasageră în avion. Potrivit acesteia, însoțitorii de bord nu cunoșteau procedurile de acordare a primului ajutor. Ea a mai spus că zborul a fost efectuat de o aeronavă închiriată de compania HiSky. Cea din urmă a precizat, în reacție, că zborul a fost operat de partenerul său, compania SkyUp, și că nu poate interveni direct în procedurile acesteia.

„În data de 24 iunie, pe cursa charter Chișinău – Sharm El-Sheikh, operată de o aeronavă închiriată de compania HiSky, a avut loc un incident grav la bord, trecut complet cu vederea de operatorul de zbor. O pasageră, cetățeană a Ucrainei, a suferit un episod medical sever în timpul zborului. Viața ei a fost salvată datorită intervenției extraordinare a Dlui Doctor Alexandru Marandici, care a acționat prompt, profesionist și fără sprijinul necesar din partea echipajului”, se arată într-o postare de pe rețelele de socializare.

Persoana care a făcut public cazul susține că „însoțitorii de bord nu cunoșteau procedurile de acordare a primului ajutor”, „trusa medicală de urgență conținea medicamente etichetate exclusiv în limba germană, fiind inutilizabilă în condiții de stres pentru personalul vorbitor de română sau engleză”, iar „manșeta tensiometrului era prea mică pentru persoane cu constituție corporală mai mare – complet nepotrivită pentru o situație critică”.

„În ciuda faptului că a fost evitată o tragedie majoră, care ar fi putut duce la întoarcerea aeronavei cu peste 250 de pasageri, HiSky nu a avut nici măcar decența de a-i mulțumi oficial Doctorului Alexandru Marandici pentru salvarea vieții pasagerei și, implicit, pentru evitarea unor pierderi financiare și operaționale uriașe”, se mai arată în postarea de pe online.

Autoarea relatării susține că se afla în acel avion în calitate de pasageră și că persoana care a avut de suferit era chiar lângă ea. Autoarea a ținut să precizeze că s-a reușit recuperarea pasagerei originare din Ucraina. „De la lipsă de puls, tensiune sub 40, mâini reci, inconștiență… A ieșit pe propriile picioare. 2 ore a durat resuscitarea. Nu a fost AVC și nici infarct. (…) Doamna în vârstă, 2 zile nedormite, doză dublă administrată a medicamentelor pentru hipertensiune”, a comunicat autoarea postării.

Și medicul Alexandru Marandici a menționat, într-un comentariu la postarea autoarei, că la aterizare femeia din Ucraina era stabilă și a fost ulterior însoțită de un angajat al aeroportului.

Ce spune HiSky

„Precizăm că zborul din 24 iunie a fost efectuat cu o aeronavă și echipaj asigurate de partenerul nostru SkyUp, conform unui acord standard în industrie. În astfel de cazuri, operațiunea se desfășoară sub certificatul de operator al partenerului, inclusiv cu echipamentele și protocoalele proprii”, au menționat reprezentanții HiSky la postarea autoarei de pe rețelele de socializare.

În continuare, compania a mulțumit lui Alexandru Marandici și a menționat că va lua toate măsurile necesare pentru a preveni astfel de probleme în viitor.

„Regretăm neplăcerile create și tratăm cu maximă seriozitate orice situație care ține de siguranța și confortul pasagerilor noștri. Chiar dacă nu putem interveni direct în procedurile partenerului, vom discuta acest caz și vom lua toate măsurile necesare pentru a preveni astfel de probleme în viitor. Mulțumim domnului doctor Alexandru Marandici pentru intervenția salvatoare și pentru profesionalismul de care a dat dovadă!”, au spus reprezentanții companiei.

NewsMaker a solicitat un comentariu de la reprezentanții SkyUp. Deocamdată nu avem un răspuns.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: