Guțul ar fi încercat să se eschiveze de la urmărirea penală? PA anunță când va examinat demersul privind arestul

Procuratura Anticorupție (PA) anunță că a primit un set de documente de la mai multe instituții ale statului care ar indica faptul că bașcana Găgăuziei Evghenia Guțul, reținută în urmă cu două zile, ar fi încercat să se eschiveze de la urmărirea penală. Potrivit instituției, în acest context, procurorii anticorupție au înaintat instanței un demers privind aplicarea măsurii de arest preventiv, care va fi examinat pe 28 martie.

La 26 martie, procurorii anticorupție au înaintat în instanța de judecată, demers privind aplicarea măsurii preventive –  arestarea preventivă în privința Evgheniei Guțul. (…) Pe 26 martie, Procuratura Anticorupție a recepționat un set de acte de la mai multe instituții ale statului, semnalând o eventuală eschivare a Evgheniei Guțul de la organul de urmărire penală și de la examinarea judiciară a cauzei în instanța de judecată, care se află la o etapă avansată, fapt ce a determinat înaintarea unui demers de aplicare a măsurii preventive privative de libertate”, a transmis într-un comunicat PA.

Procuratura Anticorupție a menționat că instanța va examina demersul privind aplicarea arestului preventiv pe 28 martie.

Amintim că Evghenia Guțul a fost reținută în seara de 25 martie, la Aeroportul Chișinău, de către ofițerii Centrului Național Anticorupție. Bașcana Găgăuziei urma să plece peste hotare „pentru chestiuni de serviciu”, potrivit canalului de Telegram „Sputnik Молдова 2.0”.

CNA a comunicat anterior că guvernatoarea a fost reținută într-un dosar pentru gestionare frauduloasă a fondurilor electorale, finanțare ilegală și fals în declarații. Aceasta respinge acuzațiile care i se aduc.

Evghenia Guțul mai este învinuită într-un dosar privind finanțarea ilegală a Partidului „ȘOR”, declarat neconstituțional în 2023, care se află în proces de examinare în instanță. În cadrul acestei cauze penale, bașcanei nu i-a fost aplicată nicio măsură preventivă.

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Suzuki Vitara și Suzuki S-Cross – parteneri adevărați pentru viață și drum

Când ai în spate zeci de mii de kilometri și mulți ani de experiență la volan, îți schimbi atitudinea față de mașini. Nu te mai interesează „tendințele anului” și „opțiunile superioare”. Principalul lucru este ca mașina să meargă, să nu se strice, să nu fie capricioasă și să fie previzibilă pe șosea.

Suzuki Vitara și Suzuki S-Cross sunt exact așa.
Fiabile, simple, cu caracter. Fără patos, dar cu calitate adevărată sub capotă.

Suzuki Vitara — pentru cei care iubesc natura și libertatea

„Dimineața. Pescuit pe Nistru. Plecați în zori, pe bancheta din spate — undițe, cutie, câteva sandvișuri. Drumul este ud, pe alocuri cu pietriș. Dar Vitara nu pune întrebări inutile”.

1.4 BoosterJet de 140 CP și tracțiune integrală (dar poate fi și față) — și deja ești lângă apă, în timp ce ceilalți așteaptă să se usuce asfaltul.

Transmisie – la alegere: mecanică clasică sau automată. Fără roboți și variatoare. Pentru cei care preferă să țină totul sub control.

Exemplu din viață

„Am luat Vitara. Vara – la vânătoare, iarna – la pescuitul de iarnă. Nu m-a dezamăgit niciodată. Odată m-am împotmolit pe un câmp, pe ploaie, dar am activat tracțiunea integrală și am ieșit singur, fără tractor. Și apoi cu aceeași Vitara duc copilul la școală, prin oraș. Și totul cu o singură mașină.”

Suzuki S-Cross — pentru călătorii în familie și drumurile Europei

„Dimineața — piața din Cricova, după-amiaza — crama din Purcari, iar peste o săptămână — excursie pe Transfăgărășan în România”.

Suzuki S-Cross — partenerul ideal pentru astfel de trasee. Interior spațios, portbagaj încăpător, consum redus.

Te urci, pornești sistemul de navigație (sau CarPlay) și pornești la drum să descoperi lumea.

Chiar și în configurația de bază există tot ce este necesar. Iar în configurația de top — camere, climatizare, încălzire a scaunelor — confortabil atunci când conduci mult timp.

De ce alegi tocmai Suzuki?

  •     Calitate japoneză — înseamnă că nu va începe să facă zgomot după un an
  •     Minimul necesar — doar ceea ce este cu adevărat necesar
  •     Motor și transmisie fiabile – ca în vremurile bune de altădată
  •     Tracțiune integrală sau față – la alegere
  •   Garda la sol de 180 mm – suficientă atât pentru drumurile de țară, cât și pentru Europa

Ce este important de știut despre motorul și echiparea Suzuki

  •     Noul motor 1.4 BoosterJet (140 CP) — cu turbocompresor, dar fără capricii. Are o tracțiune bună la turații joase, nu este supraîncărcat cu electronică și se comportă excelent atât în oraș, cât și la munte.
  •     Econom: în condiții reale — 6,0–6,5 l/100 km pe autostradă.

Asta înseamnă că excursiile la cabană, prin Moldova sau prin Carpați nu vă vor afecta bugetul.

  •     Transmisie cu lanț pentru distribuție — fiabilă și fără cheltuieli inutile.
    Fără curele care trebuie schimbate „la fiecare două sezoane”.
  •     Transmisie clasică — la alegere: manuală sau automată.
    Fără variatoare, fără roboți — doar cutii de viteze testate în timp, care pot fi întreținute chiar și în provincie.
  •     Interior simplu și logic — totul la îndemână, fără suprasolicitarea senzorilor.
    Fără funcții inutile. Totul este intuitiv, simplu și fiabil. 
  •     Manevrabilitate excelentă — mai ales în comparație cu crossover-urile mari și grele.

Suzuki este mai ușor, dar mai stabil pe șosea. Atât în oraș, cât și pe serpentine — se conduce cu plăcere.

Acum – pentru Suzuki Vitara și Suzuki S-Cross – prețurile sunt reale, ceea ce înseamnă că este momentul potrivit pentru a cumpăra. 

Unde puteți cumpăra?

Suzuki vă așteaptă în showroom-urile Suzuki ale companiei DAAC-Hermes:

Chișinău, str. Petricani, 17

Bălți, str. Ștefan cel Mare, 152

Cahul, str. Dunării, 2
Puteți solicita un Test Drive online

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: