airmoldova

„Lăsați-ne să zburăm!” Air Moldova susține că s-ar urmări falimentarea companiei; declarație din numele celor 290 de angajați

Air Moldova a publicat pe 17 martie o declarație din numele celor 290 de angajați ai companiei. Reprezentanții acesteia susțin că au devenit „ținta unei campanii de denigrare”, prin care s-ar urmări falimentarea companiei. Se întâmplă după ce, în ultimele săptămâni, compania a fost nevoită să anuleze numeroase zboruri. Autoritatea Aeronautică Civilă (AAC) declara că anularea are loc din cauza unei aeronave intrată la mentenanță planificată și staționarea la sol a altor două aeronave care erau încadrate în rețeaua de zboruri a companiei. NM a solicitat un comentariu din partea AAC, însă nu am primit deocamdată un răspuns.

Lăsați-ne să zburăm! În contextul tuturor declarațiilor și expunerilor publice ale autorităților referitor la situația companiei Air Moldova, suntem forțați să concluzionăm că am devenit ținta unei campanii premeditate de denigrare cu scopul de a falimenta compania. (…) Asistăm la o campanie vădit orchestrată de îngenunchere în fața partenerilor externi precum și denigrarea în fața pasagerilor, a unui operator aerian NAȚIONAL, a unui AGENT ECONOMIC PRIVAT , unul dintre cei mai mari plătitori de taxe și impozite din țară (zeci de milioane de lei anual) fără a avea datorii față de bugetul de stat”, se arată în declarația Air Moldova.

Potrivit Air Moldova, compania a fost forțată să returneze temporar locatorului cele 2 aeronave din flota sa, fapt care a dus la anulările de zboruri din luna martie. Totul a început după retragerea Wizz Air de pe piața Republicii Moldova.

Locatorul a 2 aeronave a cerut imediata lor returnare. Prin această acțiune, Locatorul a încălcat toate agrementele anterioare, cu privire la restructurizarea întârzierii plăților din partea Air Moldova (acumulate în consecința pandemiei COVID-19 și a războiului din Ucraina) Deficiența de flotă a cauzat anulările de zboruri din luna martie”, precizează compania aviatică.

Air Moldova acuză AAC că ar tergiversa intenționat procesul de aprobare a zborurilor: „Din 28 noiembrie 2022, Air Moldova a înaintat cererea de aprobarea a 5 zboruri noi. Deși regulamentul prevede un termen nu mai mic de 45 zile înainte de operarea zborului, Air Moldova a solicitat autorizațiile cu peste 118 zile înainte de zbor. Până în prezent AAC nu emite autorizații de zbor pentru destinațiile solicitate”.

Compania aviatică cere autorităților să nu răspândească panică: „Rugăm autoritățile acestui stat, dacă nu sunt în stare să acorde suport cel puțin consultativ, să se abțină de la crearea panicii în rândul populației prin speculațiile lansate, care doar scad capacitatea de rezistență a companiei aeriene. (…) În numele celor peste 290 de specialiști, care sunt oameni și nu o grupare criminală, care au muncit cu dedicație ani în șir la Air Moldova, în numele cetățenilor și turiștilor țării noastre, care la ora actuală sunt aproape 70 de mii de pasageri, rugăm să opriți campania de distrugere pe care ați lansat-o împotriva noastră! Lăsați-ne să zburăm!”.

***

Menționăm că în ultima perioadă Air Moldova a anulat mai multe zboruri. Pe 6 martie, Autoritatea Aeronautică Civilă declara că anularea are loc din cauza unei aeronave intrată la mentenanță planificată și staționarea la sol a altor două aeronave care erau încadrate în rețeaua de zboruri a companiei.

Pe 10 martie, compania aeriană Air Moldova a anunțat că a contractat 3 aeronave de la companii europene pentru a opera o parte din cursele programate. Acestea vor fi puse în funcțiune, anunța compania, din 11 martie. Se menționa că o altă parte din zborurile planificate vor suferi modificări de orar. Totodată vor fi reduse frecvențele de zbor pentru anumite destinații.

Pe 15 martie, ministra Infrastructurii și Dezvoltării Regionale Lilia Dabija a declarat că la moment Air Moldova nu dispune de nici o navă operabilă din cele trei care au fost închiriate recent. Aceasta ar avea loc pentru că în cazul a două nave a fost solicitată returnarea acestora, iar una s-ar afla în procedură de mentenanță, adăugând că responsabilii de la Autoritatea Aeronautică Civilă vor solicita limitarea vânzării biletelor. De cealaltă parte, compania aeriană a respins informațiile și le-a numit „expirate și neactuale”. Air Moldova a spus că „aeronavele închiriate continuă să opereze zboruri”.

Pe 16 martie, Air Moldova a anunțat că partenerii săi sunt „la datorie” pe Aeroportul Internațional Chișinău, pregătiți pentru a opera zborurile companiei. Este vorba despre operatorii aerieni SkyUp Airlines , ETF Airways și ALK airlines.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

România, aproape să preia Portul Giurgiulești. Ministru român: „Trebuie să avem garanția exploatării și după 2030”

România este aproape să preia Portul Giurgiulești din Republica Moldova, aflat la granița cu județul Galați și considerat strategic pentru aprovizionarea cu mărfuri către și dinspre Ucraina. Ministrul Transporturilor din România, Ciprian Șerban, a declarat pentru DCNews că negocierile sunt într-o fază avansată.

„Suntem acum în discuții și pentru achiziția Portului Giurgiulești. Este foarte strategic poziționat. Teoretic, suntem în semnarea contractului. Am avut o discuție cu cei de la Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare, le-am făcut o ofertă și a fost acceptată. Sunt câteva condiții pe care trebuie să le îndeplinească și cei din Republica Moldova. Va trebui să prelungească durata de exploatare a portului, care e până în 2030 astăzi. Ca să aibă sens investiția și să fie profitabilă și pentru România, trebuie să avem garanția că putem exploata și după 2030. Ei sunt deschiși și vor face această modificare cât mai curând posibil”, a declarat oficialul român.

Potrivit lui Ciprian Șerban, săptămâna viitoare este programată o discuție cu Vladimir Bolea, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale din Republica Moldova, pentru a finaliza detaliile.

***

Portul Internaţional Liber Giurgiuleşti din sudul Republicii Moldova a devenit un punct de tranzit comercial strategic pentru importul de cereale din Ucraina, după ce Federația Rusă a blocat porturile de-a lungul coastei ucrainene a Mării Negre. Compania care operează portul este controlată integral de BERD, a relatat în septembrie 2023 publicația Vocea Basarabiei. BERD a achiziționat 100% din capitalul grupului de companii Danube Logistics (Danube Logistics Group), la 7 mai 2021. Astfel, BERD a devenit atunci unicul beneficiar efectiv al Danube Logistics SRL, operatorul Portului Internațional Liber Giurgiulești. Prin această achiziție, BERD anunța într-un comunicat că își propune să promoveze continuarea funcționării și dezvoltării cu succes a Portului Internațional Liber Giurgiulești, și va încerca să atragă investitori internaționali pentru a sprijini și dezvolta în continuare portul.

În septembrie 2023, premierul român Marcel Ciolacu declara într-un interviu pentru Digi24 că România intenționează să cumpere portul Internaţional Liber Giurgiuleşti din Republica Moldova, în contextul în care se preconizează ca țara să devină „un hub important în reconstrucția Ucrainei”. Atunci Ciolacu susținea că ministrul Transporturilor de la București a avut discuții în acest sens cu BERD, care este singurul proprietar final al companiei care administrează portul la Dunăre.

În octombrie 2023, ministrul Infrastructurii de la Chișinău Andrei Spînu declara că Guvernul României și-a anunțat intenția de a cumpăra Portul Internațional Giurgiulești – deținut de BERD – nu întregul Complexul Portuar Giurgiulești, pe teritoriul căruia se află și Portul de Stat. Oficialul menționa că reprezentanții BERD au fost informați despre faptul că în cazul în care banca va decide să vândă acest port, Guvernul de la Chișinău trebuie să fie implicat în acest proces din faza inițială, întrucât acest obiect de infrastructură reprezintă singura ieșire a Moldovei la mare. Detalii AICI.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: