Holdingul inovator Grafit, fondat în Republica Moldova acum mai bine de 20 de ani, în 2003, continuă să-și extindă orizonturile pe arena internațională. Recent, holdingul a anunțat deschiderea unei reprezentanțe în orașul Buenos Aires, capitala Argentinei.
Aceasta este a șasea țară din lume, pe lângă Germania, Elveția, SUA, Filipine și Bulgaria, în care Grafit deschide o reprezentanță oficială. Oficiul central al holdingului se află în Chișinău, capitala Republicii Moldova.
«Conform planurilor, oficiul din Argentina se va concentra pe dezvoltarea afacerilor în regiunea Americii de Nord și Americii de Sud. Preconizăm să deschidem o subdiviziune IT complet funcțională a holdingului, un centru de relații cu clienții și partenerii, precum și un centru logistic», menționează fondatorul Grafit Holding, Serghei Suruceanu.
«Este important de menționat că intensificarea activității holdingului a devenit posibilă în ultimii ani. Companiile IT ale Grafit Holding sunt rezidente ale Parcului de Tehnologii Informaționale din Moldova (Moldova IT Park) și membre ale Asociației Naționale a Companiilor din Domeniul Tehnologiilor Informaționale și Comunicațiilor (ATIC)», a subliniat dl Suruceanu.
În prezent, holdingul include 20 companii transnaționale, cu aproximativ 550 de angajați cu un nivel înalt de calificare profesională. Holdingul promovează cooperarea cu peste 300 de mii de clienți din 85 de țări ale lumii, inclusiv toate țările Uniunii Europene, SUA, Canada, Japonia, America de Sud și Asia Centrală, Emiratele Arabe Unite și Turcia. O atenție deosebită se acordă dezvoltării cooperării strategice cu cele mai mari platforme de comerț electronic din lume, Amazon și eBay.
Dl Suruceanu a împărtășit, de asemenea, planurile strategice ale holdingului: «Intenționăm să extindem numărul de țări în care vor fi localizate reprezentanțele oficiale ale Grafit Holding. În următorii 2-3 ani, intenționăm să creștem numărul personalului de la 550 la 750 de persoane, iar într-o perioadă de zece ani să ajungem la 2500 de specialiști cu înaltă calificare».
Modelul de afaceri al holdingului este axat pe dezvoltarea de servicii inovatoare cu utilizarea unui sistem informatic unic, un fel de «rețea neuronală» care permite construirea în regim online a relațiilor de afaceri între vânzători și cumpărători de produse de nișă. Gama unor astfel de produse include piese auto, jucării pentru copii, echipamente de birou, biciclete și scutere, echipamente de construcții specializate, echipamente audio și alte domenii.
Alexandru Averbuh, directorul general al TelecomServis, operatorul informațional al holdingului Grafit, a subliniat importanța oficiului din Moldova: «În Chișinău se află inima inovatoare a holdingului internațional Grafit. De mai bine de 12 ani, o echipă de specialiști IT de înaltă calificare, manageri de sisteme informatice, experți în cloud computing, securitatea informației și alte domenii dezvoltă un complex software fără analog în lume. Și aceasta nu este o metaforă!».
Dl Averbuh a mai menționat: «Planificăm să creăm o rețea neuronală completă cu utilizarea sistemelor de inteligență artificială, care va face posibilă asigurarea procesării aproape complet automate a comenzilor și urmărirea proceselor comerciale internaționale ale holdingului. Acest lucru ne va permite, de asemenea, să construim un proces automat de comunicare cu partenerii și clienții noștri».
Holdingul internațional Grafit a fost fondat în 2003 de către nativi din Moldova ca un start-up inovator și deja în primii ani a demonstrat un potențial de creștere fără precedent în ceea ce privește acoperirea clienților, partenerilor și numărul de reprezentanțe teritoriale.
În prezent, holdingul include mai mult de 20 de companii de profil, inclusiv Sovamax și Sovamax USA, Eminia, MTeam, RA Trading, Horus Trading, DBR Trading și altele.
Grafit Holding acordă o atenție deosebită dezvoltării proceselor de afaceri în țările Uniunii Europene, unde în prezent există o rețea de distribuție extinsă, care include aproximativ 20 000 de parteneri din întreaga UE — dealeri auto oficiali, revânzători, centre de service, centre comerciale cu ridicata și cu amănuntul, precum și magazine online.
Holdingul are propriile depozite automatizate în Dortmund (Germania) și Chicago (SUA). Procesul de vânzare se realizează prin intermediul unui sistem online unic dezvoltat de noi, care asigură procesarea comenzilor și urmărirea proceselor comerciale internaționale. În fiecare an, echipa de gestionare a proiectelor, utilizând sistemul informatic Grafit, procesează comenzi și vinde peste 1,4 milioane de produse. Numărul total de poziții marfare incluse în baza de date a sistemului informatic al holdingului depășește deja 15 milioane de articole din diferite categorii.
Sursă: World Business UK — https://worldbusinessuk.com/2024/07/15/star-of-moldova-innovative-grafit-holding-conquers-the-global-market/