Ministrul Educației îl critică pe Ion Ceban: „Îndemn autoritățile locale să nu practice duble standarde”

Ministrul Educației, Culturii și Cercetării Igor Șarov a criticat atitudinea autorităților locale, în contextul desfășurării manifestărilor organizate cu ocazia Hramului Chișinăului. Într-o postare publicată în 15 octombrie pe pagina sa de Facebook, oficialul a îndemnat conducerea municipiului „să nu practice duble standarde”. De asemenea, el a atras atenția că decizia ca elevii să poarte măști pe durata aflării la școală nu a fost consultată cu reprezentanții MECC.

Ministrul Igor Șarov a amintit de felul cum s-a procedat la sfîrșitul lui august, când este marcată Ziua Limbii Române și Ziua Independenței.

„️În această perioadă de criză determinată de pandemia virusului COVID-19, mă simt obligat să iau atitudine ori de câte ori consider oportun, pentru a proteja elevii și cadrele didactice. Cu toții simțim nevoia unei socializări ca înainte de pandemie, iar acest lucru se vede la fiecare ocazie, recenta fiind sărbătorirea Hramului orașului Chișinău. E uman să ne dorim să fim împreună. Guvernul Republicii Moldova a dat exemplu de organizare a evenimentelor naționale de la sfârșitul lunii august în condițiile pandemiei COVID-19, într-un format restrâns și limitat”, a atras atenția oficialul.

Ministrul Educației a subliniat că fiecare părinte trebuie să se protejeze, pentru că dacă se infectează cu COVID-19, își molipsesc și copiii,  iar asta duce la instituții de învățământ închise sau „luarea deciziei neplăcute de a purta masca pe tot parcursul zilei la școală”. Igor Șarov a atras atenția că decizia repectivă aparține strict autorităților locale și nu a fost supusă consultărilor cu Ministerul Educației.

„Mulți părinți își manifestă nemulțumirea către minister față de obligativitatea purtării măștii pe durata orelor în municipiul Chișinău. Lor le transmit că aceasta este decizia strict a autorităților locale, care nu a fost consultată cu Ministerul Educației, Culturii și Cercetării. Îndemn autoritățile locale să nu practice duble standarde: pe de-o parte să ia măsuri drastice în școli (care pot fi înțelese și care trebuie respectate), iar pe de alta, să organizeze evenimente cultural-distractive, care sunt foarte greu de monitorizat din punctul de vedere al prevenției”, a precizat Șarov.

Acesta a mai scris că este de datoria sa să protejeze cadrele didactice:

„Nu doresc ca din cauza unor evenimente publice incomplet sau insuficient pregătite și organizate să avem focare de infecție în instituțiile de învățământ”, a conchis Șarov.

❗️În această perioadă de criză determinată de pandemia virusului COVID-19, mă simt obligat să iau atitudine ori de câte…

Posted by Igor Șarov on Thursday, 15 October 2020

Reacția vine după ce, pe parcursul zilei de 14 octombrie, în sectoarele capitalei au avut loc recitaluri de muzică și de poezii, târguri ale meșterilor populari, excursii la muzeul orașului Chișinău, expoziții foto și alte evenimente distractive. Autoritățile municipale și Inspectoratul General al Poliției au anunțat că toate măsurile de prevenire a infecției cu COVID-19 au fost respectate. Totuși, din fotografiile și imaginile video care au fost publicate se vede că oamenii au uitat pe alocuri de măști și distanțare socială.

În municipiul Chișinău este alertă cod roșu în sănătate publică din cauza numărului mare de cazuri de infectare cu noul coronavirus. Potrivit celui mai recent bilanț, în capitală au fost depistate circa 28 400 de cazuri de infectări cu COVID-19. Peste 500 dintre pacienții infectați au murit.

Amintim că Igor Șarov a criticat anterior dur faptul că președintele Igor Dodon a mers într-o instituție școlară din raionul Drochia și a discutat cu elevii și profesorii, fără să poarte mască de protecție.