România a actualizat lista statelor cu risc epidemiologic ridicat, iar Republica Moldova nu se mai regăsește printre țările din lista respectivă. Decizia a fost luată de Comitetul Național pentru Situații de Urgență din România și intră în vigoare pe 19 ianuarie, de la ora 18.00. Aceasta înseamnă că persoanele care se încadrează în excepții și vor călători din Republica Moldova, nu vor fi plasate în carantină la intrarea în România.
Documentul conține aproape 50 de țări cu risc epidemiologic ridicat. Republica Moldova însă nu se regăsește în listă. Astfel, moldovenii vor putea merge, din nou, în țara vecină, fără să stea în carantină.
Începând cu data de 13 ianuarie 2021, se prelungește cu 30 de zile starea de alertă pe întreg teritoriul României, în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului din 12 ianuarie 2020.
CNSU a modificat și condițiile de carantină pentru cei care vin din Marea Britanie: nu mai intră în carantină cei care au fost depistați pozitiv la testul COVID-19, dacă au trecut mai mult de 14 zile de la data confirmării, dar nu mai mult de 90 de zile de la acest moment.
Ambasada Republicii Moldova în România
If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.
Chișinău, [29 septembrie] – Glovo, una dintre cele mai importante platforme tehnologice care operează în Europa, Asia Centrală și Africa, marchează cinci ani de activitate în Republica Moldova. Lansată în octombrie 2020 în Chișinău, platforma și-a extins operațiunile în municipiul Bălți și a devenit un actor cheie în digitalizarea comerțului local, crearea de locuri de muncă și sprijinirea micilor întreprinderi locale din sectoarele restaurantelor și comerțului cu amănuntul.
Glovo a devenit mai mult decât o simplă aplicație. Este o adevărată platformă tehnologică, un ecosistem digital care conectează clienții, întreprinderile locale și curierii. Platforma sprijină transformarea digitală a comercianților locali și creșterea acestora, încurajează un nou comportament al consumatorilor bazat pe comoditate, accesibilitate, diversitate și oferă noi oportunități de venit pentru curieri.
Pentru a marca cea de-a cincea aniversare a operațiunilor în Moldova, cofondatorul Glovo, Sacha Michaud, a efectuat o vizită de lucru în țară pentru a sărbători acest moment important și pentru a se întâlni cu echipa locală, dar și partenerii cheie ai platformei. Antreprenor cu experiență și director executiv britanico-canadian, Michaud a fondat Glovo în 2015 alături de Oscar Pierre, cu viziunea clară de a oferi acces rapid la orice produs din oraș. Sub conducerea sa, Glovo a evoluat într-una dintre cele mai dinamice platforme tehnologice care oferă servicii multicategorie la nivel global.
„Suntem mândri să sărbătorim cinci ani de activitate în Moldova. Împreună cu echipa locală și partenerii noștri, am construit un ecosistem care conectează clienții, companiile și curierii, transformând modul în care facem cumpărături și oferind mai multă comoditate și accesibilitate miilor de moldoveni”, a declarat Sacha Michaud, cofondator Glovo.
Ecosistemul Glovo: digitalizarea companiilor locale și stimularea noilor tendințe de consum
În doar cinci ani, Glovo a devenit o soluție indispensabilă pentru mii de moldoveni, integrând livrarea de produse alimentare în viața de zi cu zi a consumatorilor. Pornind din Chișinău în 2020, platforma și-a extins operațiunile în aprilie 2021 la Bălți – al doilea oraș ca mărime din țară. În prezent, Glovo colaborează cu peste 600 de locații partenere în Moldova, acoperind o rețea diversă de întreprinderi locale.
Modelul Quick Commerce (Q-Commerce), în care Glovo este un pionier, redefinește comerțul urban: livrări ultra-rapide, acces instantaneu la orice produs, flexibilitate pentru clienți și oportunități pentru parteneri de a-și extinde operațiunile.
Investiții și impact economic
Pentru a-și susține creșterea în Moldova, Glovo a investit până în prezent peste 3 milioane de euro în infrastructura logistică, tehnologie și dezvoltarea unui ecosistem de parteneri locali. Această investiție a avut un efect multiplicator, încurajând digitalizarea și stimulând vânzările pentru sute de IMM-uri.
„Încă de la început, Glovo a fost un partener de creștere pentru întreprinderile mici și mijlocii din sectorul HoReCa și nu numai. Mulți antreprenori locali din Moldova au făcut primii pași în vânzările digitale prin intermediul Glovo, ajungând la noi clienți și consolidându-și reziliența. Cu platforma noastră, deschidem noi oportunități pentru IMM-uri de a-și diversifica canalele de vânzare și de a se extinde mai rapid, continuând în același timp să consolidăm economia locală”, a adăugat Sacha Michaud.
Glovo contribuie activ la economia locală prin salariile angajaților, veniturile generate de curieri și valoarea adăugată creată pentru fiecare vânzător prin dezvoltarea vânzărilor online. În plus, Glovo respectă toate taxele solicitate la nivel local, inclusiv impozitele pe salarii și alte taxe de exploatare.
În abordarea sa hiperlocală, Glovo a creat 15 locuri de muncă directe în biroul său din Chișinău, care se ocupă de operațiunile zilnice și de aspectele comerciale pentru a oferi cel mai bun serviciu moldovenilor. În plus, aproape 400 de curieri operează în prezent pe platformă prin intermediul unor parteneri logistici terți. Acești curieri joacă un rol vital în dinamica livrărilor urbane rapide și în noua eră în care clienții caută comoditate, în timp ce modelul Glovo ajută întreprinderile mici să ajungă la un public mai larg, dincolo de cartierele lor, să-și diversifice canalele de vânzare și să-și crească vânzările.
Despre Glovo
Glovo este o platformă tehnologică de vârf care conectează clienții, întreprinderile și curierii, oferind servicii la cerere din mai multe categorii de la restaurante locale, magazine alimentare și supermarketuri, precum și magazine de retail de pe străzile principale. Ca lider în Quick Commerce, următoarea generație de comerț electronic, viziunea Glovo este de a construi cea mai mare piață online pentru a oferi tuturor acces la orice din orașul lor în câteva minute. Fondată în 2015 în Barcelona, compania operează în 23 de țări din Europa, Asia Centrală și Africa.Pentru mai multe detalii, accesează: https://about.glovoapp.com/