Noi detalii despre accidentul de la Strășeni, soldat cu 5 morți. Șoferul de 22 de ani, fără permis și cu antecedente penale

În accidentul de la Strășeni, soldat cu 5 morți și mai mulți copii răniți, s-ar face vinovat șoferul automobilului de model Mitsubishi. Ultimul în vârstă de 22 de ani, ajuns și el la spital, se află sub paza angajaților poliției. A fost dispusă reținerea acestuia, iar procurorii vor solicita 30 de zile de arest preventiv. Între timp a fost inițiată o cauză penală pe faptul încălcării regulilor de securitate a circulației care au dus la decesul mai multor persoane, iar dacă va fi găsit vinovat el riscă de la 6 la 10 ani de închisoare. Procurorii susțin că tânărul se afla la volanul automobilului fără a deține permis de conducere, documentul i-a fost ridicat în iulie după ce ar fi condus în stare de ebrietate. Pentru NM, reprezentanții Institutului Mamei și Copilului au declarat că deocamdată starea de sănătate a pacienților minori este fără schimbări esențiale. 

Detalii în cazul șoferului automobilului Mitsubishi

Pe 12 august, ofițerul de presă al Inspectoratului de Poliție Strășeni Mariana Didenco a declarat pentru NewsMaker că în privința șoferului automobilului de model Mitsubishi a fost dispusă reținerea pentru 72 de ore, pe 11 august. Totuși, a menționat reprezentanta poliției, el se află în continuare internat în spital, dar sub paza angajaților poliției.

Tot pe 12 august, Procuratura Generală a declarat că, în cazul accidentului rutier de la Strășeni, a fost inițiată o cauză penală „pe faptul încălcării regulilor de securitate a circulației, de către persoana care conduce mijlocul de transport, care a dus la decesul mai multor persoane – art.264 alin.(5) din Codul penal, crimă pentru care legea prevede închisoare de la 6 la 10 ani cu anularea dreptului de a conduce mijloace de transport”.

„Învinuitul, în vârstă de 22 de ani, a fost reținut iar procurorii din cadrul Procuraturii raionului Strășeni au înaintat un demers de aplicare a măsurii preventive – arestarea preventivă pe un termen de 30 de zile în privința acestuia”, au comunicat reprezentanții Procuraturii.

Instituția a adăugat că învinuitul se afla la volanul automobilului fără a deține permis de conducere. Cel din urmă i-a fost ridicat, pe o anumită perioadă – pe 15 iulie 2024, urmare a demersului procurorilor de la Oficiul Botanica al Procuraturii mun. Chișinău. Înainte de aceasta, pe 29 iunie, el ar fi condus automobilul în stare de ebrietate cu grad avansat, pe o stradă din sectorul Botanica al capitalei. În acest context, el este cercetat și într-o altă cauză penală.

Procuratura Generală a menționat că învinuitul nu este la prima abatere de ordin penal. Potrivit instituției, anterior a fost condamnat pentru o infracțiune de furt – în anul 2022 și o infracțiune de jaf – în anul 2023.

Starea copiilor răniți

Purtătorul de cuvânt al Institutului Mamei și Copilului, Maxim Cazacu, a declarat pentru NewsMaker că trei copii se află în secția de reanimare, iar alți doi pacienți – în secția de ortopedie. Potrivit reprezentantului Institutului, deocamdată starea de sănătate a pacienților este fără schimbări esențiale.

***

Pe 10 august, în localitatea Codreanca din raionul Strășeni, un automobil a efectuat manevra de depășire peste linia continuă și s-a tamponat frontal cu o altă mașină, ce se deplasa din sens opus. Ambele unități de transport, de model Opel și Mitsubishi, au izbucnit în flăcări. 5 persoane au murit: din automobilul Mitsubishi – o adolescentă de 17 ani și o femeie de 56 de ani; din automobilul Opel – șoferul în vârstă de 37 de ani și două femei de 32 și 54 de ani, pasagere. Alte 6 persoane au suferit răni, la Centrul Mamei și Copilului din Chișinău au fost transportați 3 minori din Mitsubishi – de 6, 7 și 13 ani; și doi minori din Opel – de un an și 9 ani. La spital a ajuns și șoferul automobilului de model Mitsubishi, în vârstă de 22 de ani.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

30 de treceri feroviare din Republica Moldova vor rămâne fără bariere mecanice. Acestea vor fi înlocuite cu indicatoare rutiere. Anunțul a fost făcut pe 5 iunie de întreprinderea de stat „Calea Ferată din Moldova” (CFM). Potrivit instituției, decizia a fost luată în contextul reducerii drastice a fondurilor disponibile pentru întreținerea infrastructurii. Astfel, participanții la trafic sunt îndemnați să se asigure vizual și auditiv, înainte de traversarea liniei ferate.

„Întreprinderea de Stat „Calea Ferată din Moldova” informează participanții la trafic, că a demarat procesul de transformare a 30 de treceri la nivel cu calea ferată dirijate (dotate cu bariere mecanice) în treceri la nivel cu calea ferată nedirijate, semnalizate prin indicatoare. Această decizie este inevitabilă, fiind luată pentru a menține funcționalitatea rețelei feroviare, în contextul reducerii drastice a fondurilor disponibile pentru întreținerea și modernizarea infrastructurii”, au comunicat reprezentanții CFM pe 5 iunie.

În acest context, întreprinderea a făcut apel la toți participanții la trafic să manifeste maximă prudență la apropierea de trecerile la nivel cu calea ferată nedirijate, să reducă viteza, să se asigure vizual și auditiv că nu se apropie înainte de traversarea liniei ferate niciun tren sau alt vehicul feroviar și să respecte indicatoarele rutiere.

„Reiterăm, că conducătorului de vehicul îi este interzis să se angajeze în traversare în cazul în care situaţia rutieră îl va impune să oprească pe calea ferată, precum şi să ocolească vehiculele oprite în faţa trecerii, ieşind pe contrasens. Pentru cedarea trecerii trenului sau altui vehicul feroviar, în cazul lipsei marcajului și a indicatorului, conducătorul trebuie să oprească nu mai aproape de 10 m de la prima șină”, se mai arată în mesajul CFM.

***

Amintim că CFM se confruntă cu dificultăți financiare din august 2022, când tranzitul feroviar din Ucraina s-a redus semnificativ după redeschiderea portului Odesa. Pierderile generate au dus la diminuarea veniturilor și la întârzieri de luni întregi la plata salariilor angajaților. În încercarea de a face rost de bani, întreprinderea a scos la licitație vagoane de pasageri, locomotive și fier vechi.

În prezent, CFM este condusă de Serghei Cotelnic. Ministrul Agriculturii și Industriei Alimentare, Vladimir Bolea, a declarat anterior că întreprinderea este strategică și nu se discută despre o posibilă privatizare.

În luna mai 2025, autoritățile au anunțat că întreprinderea va beneficia, în premieră, de sprijin financiar din partea statului pentru întreținerea și modernizarea rețelelor feroviare. Deși proiectul supus consultărilor publice prevedea o alocare anuală de 400 de milioane de lei, în baza unui contract multianual, Ministerul Infrastructurii anunța că suma exactă va fi stabilită la momentul semnării documentului. 

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: