teleradio moldova
ava.md

„Nu folosim toate spațiile”. Teleradio-Moldova plătește în timpul iernii 30 de mii de euro pe lună pentru întreținerea Casei Radio

Compania „Teleradio-Moldova” achită pentru întreținerea Casei Radio 30 de mii de euro lunar, pe timp de iarnă. Drept urmare, o mare parte din bugetul instituției este cheltuit pe spații, care pe alocuri, nu sunt folosite. Informația a fost prezentată Consiliului de Supraveghere și Dezvoltare de directorul general al companiei, Vlad Țurcanu, la jumătate de an de la preluarea acestei funcții.

Țurcanu a afirmat că în prezent în această clădire activează mai puțin de 300 de angajați, iar suprafața totală constituie 11 mii m2.

„O mare parte din bugetul pe care îl primim de la Parlament merge către întreținerea unor astfel de spații. La Radiodifuziune în lunile de iarnă, noi plătim 30 mii euro pe lună pentru întreținerea acestor spații și nu le folosim toate”, a spus șeful de la Teleradio-Moldova.

În acest context, el a vorbit despre posibilitatea ca această clădire să fie privatizată sau să fie oferită statului.

„Este o prioritate să părăsim Casa Radio, să o vindem, să o înstrăinăm, sau să o dam statului pentru ca să optimizăm spațiile, lucru care trebuia făcut cu cel puțin două decenii în urmă, atunci când era clar că nu mai era nevoie de 2-3 mii oameni la o televiziune publică în condițiile în care există atâtea entități media private, care suplinesc nevoia de informații pe care o are societate”, a mai spus Țurcanu.

De asemenea, el a comunicat că în ultimele luni se discută cu diverse entități, inclusiv din afara instituției, despre renovarea spațiilor existente sau construirea unei clădiri noi. O decizie finală în acest sens nu a fost luată.

 

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Hotnews.ro

Ruta feroviară București-Kiev revine după 5 ani de pauză. Trenul va trece prin R. Moldova

În aceste zile va fi făcută prima călătorie feroviară de probă între București și Kiev și, dacă totul va fi bine, trenul internațional va reveni după mai bine de cinci ani de pauză. Nu va mai circula însă prin Suceava și Vadu Siret, ci prin Iași – Chișinău. Cel mai probabil va face peste 30 de ore, transmite Hotnews.

Din România spre Ucraina un singur punct feroviar de frontieră a mai fost folosit când mai circula trenul direct: Vicșani – Vadu Siret, aflat la 50 km de Suceava. De la București la Kiev sunt 1 227 km pe calea ferată și un tren convențional de pasageri făcea 25-26 de ore. Din toată distanța, 500 km erau parcurși pe teritoriul românesc, iar trenul pleca dimineața din Gara de Nord și avea un vagon de dormit al căilor ferate din Ucraina.

Planul din vara lui 2025 este ca trenul să revină, iar prima cursă de probă Kiev – Bucureşti şi retur va fi făcută în această săptămână. În noaptea de 7 spre 8 august. Trenul va pleca din Kiev, iar în noaptea de 8 spre 9 august dinspre Bucureşti către Kiev, prin Chişinău. Cursa de probă va fi făcută cu două vagoane fără pasageri, a declarat secretarul de stat în ministerul Transporturilor al României, Ionel Scrioşteanu.

El a spus, la o conferință de presă din orașul Darabani (judeţul Botoşani), că legătura feroviară directă dintre Kiev şi Bucureşti va fi făcută prin Republica Moldova, prin ataşarea a patru vagoane de călători ale companiei feroviare ucrainene la Trenul „Prietenia” București-Chişinău.

Călătoria va fi lungă: de la București la Chișinău trenul face 13 ore, iar garnitura Chișinău – Kiev face minim 17 ore.

A existat mult timp legătură feroviară directă București – Kiev, realizată mai ales de trenuri care legau Moscova de diverse orașe din Bulgaria (Sofia, Varna, Burgas).

Înainte de război se mai discuta și introducerea unor trenuri de scurt parcurs între Suceava și Cernăuți, dar nu s-a concretizat nimic.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: