chisinau.md

Numărul elevilor din țară infectați cu COVID-19 este în creștere. Care este situația în grădinițe?

Nouă școli din țară activează la distanță din cauza carantinei ca și în cazul a 279 de clase. Conform ultimelor date actualizate, la data de 12 februarie, numărul elevilor testați pozitiv cu COVID-19 este de 282, iar 5411 elevi au fost plasați în regim de autoizolare. 278 de cadre didactice au fost confirmate pozitiv cu noul Coronavirus și 232 se află în izolare. Din personalul nedidactic și auxiliar au fost infectate cu noul virus 82 de persoane, iar alte 81 se află în autoizolare.

Informația a fost oferită de către ministerul Educației, Culturii și Cercetării, care monitorizează constant situația epidemiologică curentă în instituțiile de învățământ.

În învățământul profesional tehnic, în perioada 08-12 februarie, au fost înregistrați 33 elevi testați pozitiv cu virusul Sars-Cov-2, 32 – cadre didactice și 8 din personalul nedidactic și auxiliar. De asemenea, 41 grupe de elevi sunt plasate în autoizolare.

În învățământul superior, în perioada 08-12 februarie, avem 24 studenți testați pozitiv cu Covid-19, în autoizolare se află 156. 6 cadre didactice au fost confirmate pozitiv cu noul Coronavirus. Din personalul nedidactic și auxiliar au fost infectate 3 persoane, iar una a fost plasată în regim de carantină.

În învățământul de educație timpurie, 8 grădinițe și 38 grupe de copii se află în carantină. Copii confirmați pozitiv cu virusul COVID-19 sunt 17, iar alți 1353 de copii se află în autoizolare. 79 cadre didactice au fost confirmate pozitiv cu noul Coronavirus, în autoizolare se află 122 cadre didactice. Din personalul nedidactic și auxiliar au fost infectate cu noul virus 60 de persoane, iar alte 119se află în autoizolare.

Menționăm că bilanțul cazurilor COVID-19 în Moldova a trecut de 170 de mii, în spitale, la moment fiind internați 3146 pacienți confirmați cu infecția COVID-19.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

PAS lansează o petiție pentru depolitizarea Direcției Educație Chișinău și reducerea supraaglomerării în școli. Reacția lui Ceban

Fracțiunea PAS din CMC cere depolitizarea conducerii Direcției Generale Educație, Tineret și Sport și a înregistrat un proiect de decizie pentru organizarea unui concurs public pentru funcția de șef al instituției. Totodată, PAS a lansat o petiție prin care solicită Primăriei Chișinău să prezinte un plan municipal pentru depășirea crizei din educație, acuzând administrația capitalei că menține intenționat sistemul „în criză”, prin lipsa investițiilor, politizarea excesivă și presiunile asupra profesorilor.

Consilierul PAS Dumitru Ivanov, a acuzat conducerea Primăriei că a transformat Direcția Generală Educație, Tineret și Sport într-un instrument politic. El a afirmat că direcția este condusă „politic” de Andrei Pavaloi și că profesorii sunt „împovărați, controlați și presați” prin impunerea de ore suplimentare fără acord, grafice obligatorii și birocrație excesivă.

„Aceasta este realitatea educației din municipiul Chișinău, o realitate pe care primarul general o ascundea, o cosmetizează și o folosește politic. Iar noi nu putem tolera aceasta”, a spus acesta la o conferință de presă.

În acest context, fracțiunea a depus un proiect de decizie pentru organizarea unui concurs public deschis și transparent pentru funcția de șef al DGETS, ca prim pas pentru „curățarea direcției de influență politică”.

Dumitru Ivanov mai spune că în ultima perioadă s-au adunat mai multe probleme în sistemul de învățământ din capitală, la care Ministerul Educației a invitat Primăria Chișinău la dialog, însă nu au dat curs invitației de o săptămână.

„De o săptămână, Ministerul Educației a ieșit public și a chemat Primăria la dialog, oferindu-i două clădiri în comodat, cu o capacitate totală de 1.600 de locuri și 20 de milioane de lei pentru dotări. Este cea mai mare soluție oferită Chișinăului din ultimii 20 de ani. Ce a făcut Primăria? Nimic. Zero reacție, zero inițiativă, zero interes.Avem școli care pot găzdui de două sau trei ori mai mulți copii, dar sunt lăsate în paragină. Primăria preferă să concentreze resursele doar în anumite instituții, în loc să echilibreze rețeaua școlară. Aceasta nu este viziune, ci incompetență administrativă”, a mai spus acesta.

Petiția lansată de fracțiunea PAS solicită Primăriei Chișinău să prezinte Planul municipal 2026–2029 pentru reducerea supraaglomerării în școli. Totodată, să aloce fondurile necesare pentru renovarea instituțiilor aflate în stare proastă astfel încât fiecare copil să poată învăța în condiții decente, iar organizarea concursului public pentru funcția de șef al Direcției Educație, Tineret și Sport să aibă loc pe criterii de competență și merit.

Reacția lui Ion Ceban

Primarul municipiului Chișinău, Ion Ceban, a venit cu o reacție la acuzațiile lansate de fracțiunea PAS privind criza din educație și supraaglomerarea din școli. Edilul recunoaște creșterea semnificativă a numărului de copii în instituțiile educaționale ale capitalei, susținând că fenomenul este determinat de degradarea localităților din țară și de migrația internă spre Chișinău.

Este adevărat că numărul copiilor în instituțiile educaționale din municipiul Chișinău crește. În ultimii câțiva ani aveam o creștere totală de peste 20.000 de copii, dacă vom vedea la începutul mandatului, când am ajuns împreună cu dumneavoastră, grație încrederii cetățenilor, să administrăm acest oraș, asta ar însemna o creștere cu peste 25% din numărul total a elevilor pe care îl avem în școlile din municipiul Chișinău”, a declarat primarul.

Ceban afirmă că această presiune asupra infrastructurii educaționale nu este cauzată de administrația locală, ci de situația generală din țară.

Eu știu un singur lucru. Acest fapt se datorează degradării localităților din Republica Moldova. Oamenii fug de la sate, oamenii fug din orașe, oamenii fug în municipiul Chișinău pentru că aici este o calitate mai bună a serviciilor educaționale, pentru că aici este o calitate mai bună a infrastructurii, pentru că aici este o calitate mai bună a serviciilor medicale și multor altor lucruri”, a subliniat edilul.

La final, edilul a precizat că municipalitatea își va continua acțiunile „în modul pe care îl consideră corect”. La următoarea ședință a CMC, Andrei Pavaloi urmează să prezinte planul privind investițiile realizate în instituțiile de învățământ, direcțiile de dezvoltare a infrastructurii educaționale, măsurile de eficientizare energetică, reducerea cheltuielilor și îmbunătățirea calității procesului educațional.

Amintim că la sfârșitul lunii noiembrie, Ministerul Educației, a anunțat că este gata să transmită Primăriei Chișinău, în comodat, două clădiri din capitală, pentru a rezolva pe termen scurt problema supraaglomerării școlilor din municipiu.

Potrivit Ministrului Educației, Dan Perciun, în ultimii cinci ani, numărul elevilor din Chișinău a crescut cu peste 15 mii de copii.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!
Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: