romanialibera.ro

O altă bancă din SUA a intrat în faliment. Este doua instituție închisă, în ultimele zile

Autoritățile de reglementare din SUA au închis pe 12 martie Signature Bank cu sediul în New York, o importantă instituție financiară din industria criptomonedelor. Digi24.ro scrie, cu referire la CNBC, că închiderea instituției ar fi în încercarea de a preveni extinderea crizei bancare. 

De precizat că zilele trecute, regulatorii au închis Silicon Valley Bank și au preluat depozitele sale în cel mai mare faliment bancar din SUA de la criza financiară din 2008 – și al doilea ca mărime din istorie. Măsurile drastice au fost luate la doar câteva zile după ce instituția axată pe tehnologie a raportat că se confruntă cu dificultăți.

„Anunțăm, de asemenea, o excepție similară de risc sistemic pentru Signature Bank din New York, care a fost închisă astăzi de autoritatea de stat”, au declarat Trezoreria, Rezerva Federală și Corporația Federală de Asigurare a Depozitelor, pe 12 martie.

Autoritățile de reglementare bancară au declarat că deponenții de la Signature Bank vor avea acces deplin la depozitele lor, o măsură similară cu cea anunțată pentru banca falimentară Silicon Valley Bank. „Toți deponenții acestei instituții vor fi despăgubiți. Ca și în cazul Silicon Valley Bank, nicio pierdere nu va fi suportată de contribuabil”, au precizat autoritățile de reglementare.

Signature este una dintre principalele bănci din industria criptomonedelor, cea mai mare după Silvergate, care și-a anunțat lichidarea iminentă săptămâna trecută. Avea o valoare de piață de 4,4 miliarde de dolari la data de vineri, după o scădere cu 40% în acest an, conform FactSet.

La 31 decembrie, Signature avea active totale de 110,4 miliarde de dolari și depozite totale de 88,6 miliarde de dolari, potrivit unei declarații de valori mobiliare.

Pentru a limita daunele și a preveni o criză mai mare, Rezerva Federală și Trezoreria au creat un program de urgență pentru a asigura depozitele la ambele bănci, Signature Bank și Silicon Valley Bank, folosind autoritatea de împrumut de urgență a Fed-ului.

În timp ce deponenții vor avea acces la banii lor, acționarii și deținătorii de obligațiuni de la ambele bănci vor fi șterși, a declarat un oficial senior al Trezoreriei.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Hotnews.ro

Ruta feroviară București-Kiev revine după 5 ani de pauză. Trenul va trece prin R. Moldova

În aceste zile va fi făcută prima călătorie feroviară de probă între București și Kiev și, dacă totul va fi bine, trenul internațional va reveni după mai bine de cinci ani de pauză. Nu va mai circula însă prin Suceava și Vadu Siret, ci prin Iași – Chișinău. Cel mai probabil va face peste 30 de ore, transmite Hotnews.

Din România spre Ucraina un singur punct feroviar de frontieră a mai fost folosit când mai circula trenul direct: Vicșani – Vadu Siret, aflat la 50 km de Suceava. De la București la Kiev sunt 1 227 km pe calea ferată și un tren convențional de pasageri făcea 25-26 de ore. Din toată distanța, 500 km erau parcurși pe teritoriul românesc, iar trenul pleca dimineața din Gara de Nord și avea un vagon de dormit al căilor ferate din Ucraina.

Planul din vara lui 2025 este ca trenul să revină, iar prima cursă de probă Kiev – Bucureşti şi retur va fi făcută în această săptămână. În noaptea de 7 spre 8 august. Trenul va pleca din Kiev, iar în noaptea de 8 spre 9 august dinspre Bucureşti către Kiev, prin Chişinău. Cursa de probă va fi făcută cu două vagoane fără pasageri, a declarat secretarul de stat în ministerul Transporturilor al României, Ionel Scrioşteanu.

El a spus, la o conferință de presă din orașul Darabani (judeţul Botoşani), că legătura feroviară directă dintre Kiev şi Bucureşti va fi făcută prin Republica Moldova, prin ataşarea a patru vagoane de călători ale companiei feroviare ucrainene la Trenul „Prietenia” București-Chişinău.

Călătoria va fi lungă: de la București la Chișinău trenul face 13 ore, iar garnitura Chișinău – Kiev face minim 17 ore.

A existat mult timp legătură feroviară directă București – Kiev, realizată mai ales de trenuri care legau Moscova de diverse orașe din Bulgaria (Sofia, Varna, Burgas).

Înainte de război se mai discuta și introducerea unor trenuri de scurt parcurs între Suceava și Cernăuți, dar nu s-a concretizat nimic.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: