Poliția de Frontieră

Tranzitarea Ucrainei, interzisă până pe 28 septembrie. Precizările Poliției de Frontieră

Guvernul Ucrainei a publicat unele clarificări, privind aspectele intrării în Ucraina a străinilor și apatrizilor până la 28 septembrie 2020, informează Poliția de Frontieră și Ambasada Ucrainei în Republica Moldova, într-un comunicat publicat pe 10 septembrie.

Astfel:

– lista rudelor cetățenilor ucraineni care pot trece frontiera a fost extinsă – de acum înainte interdicția de intrare nu se va aplica persoanelor cu grad de rudenie bunic al cetățeanului ucrainean;

– intrarea străinilor și apatrizilor pe teritoriul Ucrainei în cazul călătoriei cu scop de tranzit este interzisă (cu excepția cazurilor cu caracter umanitar). Această modificare nu se aplică șoferilor, membrilor echipajului etc., deoarece persoanele din această categorie sunt exceptați de la interdicția de a intra pe teritoriul Ucrainei;

– se specifică categoria persoanelor care vor călători în scopul educațional: este permisă intrarea persoanelor care urmează să studieze în instituțiile de învățământ superior.

Amintim că Ucraina a interzis intrarea pe teritoriul său a cetățenilor străini și apatrizilor, începând cu 28 august, ora 00:00. Interdicția este valabilă până pe 28 septembrie, ora 00:00. Mai multe detalii puteți citi AICI.

 

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Hotnews.ro

Ruta feroviară București-Kiev revine după 5 ani de pauză. Trenul va trece prin R. Moldova

În aceste zile va fi făcută prima călătorie feroviară de probă între București și Kiev și, dacă totul va fi bine, trenul internațional va reveni după mai bine de cinci ani de pauză. Nu va mai circula însă prin Suceava și Vadu Siret, ci prin Iași – Chișinău. Cel mai probabil va face peste 30 de ore, transmite Hotnews.

Din România spre Ucraina un singur punct feroviar de frontieră a mai fost folosit când mai circula trenul direct: Vicșani – Vadu Siret, aflat la 50 km de Suceava. De la București la Kiev sunt 1 227 km pe calea ferată și un tren convențional de pasageri făcea 25-26 de ore. Din toată distanța, 500 km erau parcurși pe teritoriul românesc, iar trenul pleca dimineața din Gara de Nord și avea un vagon de dormit al căilor ferate din Ucraina.

Planul din vara lui 2025 este ca trenul să revină, iar prima cursă de probă Kiev – Bucureşti şi retur va fi făcută în această săptămână. În noaptea de 7 spre 8 august. Trenul va pleca din Kiev, iar în noaptea de 8 spre 9 august dinspre Bucureşti către Kiev, prin Chişinău. Cursa de probă va fi făcută cu două vagoane fără pasageri, a declarat secretarul de stat în ministerul Transporturilor al României, Ionel Scrioşteanu.

El a spus, la o conferință de presă din orașul Darabani (judeţul Botoşani), că legătura feroviară directă dintre Kiev şi Bucureşti va fi făcută prin Republica Moldova, prin ataşarea a patru vagoane de călători ale companiei feroviare ucrainene la Trenul „Prietenia” București-Chişinău.

Călătoria va fi lungă: de la București la Chișinău trenul face 13 ore, iar garnitura Chișinău – Kiev face minim 17 ore.

A existat mult timp legătură feroviară directă București – Kiev, realizată mai ales de trenuri care legau Moscova de diverse orașe din Bulgaria (Sofia, Varna, Burgas).

Înainte de război se mai discuta și introducerea unor trenuri de scurt parcurs între Suceava și Cernăuți, dar nu s-a concretizat nimic.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: