taxiru.ru

„Prețurile vor fi dictate de piața noastră internă“. PAS vrea ca aplicațiile de comandă a taxiurilor să fie înregistrate juridic în Moldova

Partidul Acțiune și Solidaritate (PAS) a prezentat, pe 12 iulie, o inițiativă legislativă care prevede obligarea deținătorilor aplicațiilor de comandă a serviciului de taxi să-și înregistreze platformele juridic în țara noastră. „Astfel, aceste platforme vor fi responsabile fiscal pe teritoriul Republicii Moldova”, au comunicat reprezentanții PAS, adăugând că un aspect important al modificării este că prețurile vor fi dictate de piața internă. 

Potrivit deputatei PAS Marina Morozova, „domeniul taximetriei în Republica Moldova se confruntă de câțiva ani cu o problemă majoră – concurența neloială”.

Proiectul de lege vine cu introducerea obligației deținătorilor de platforme și aplicației de comenzi de taxi să fie înregistrate juridic pe teritoriul Republicii Moldova și să pună spre utilizare aceste sisteme doar prin intermediul operatorilor de transport care prestează servicii de taxi. Astfel, aceste platforme vor fi responsabile fiscal pe teritoriul Republicii Moldova, iar un alt aspect foarte important sunt prețurile care vor fi dictate de piața noastră internă”, a comunicat Morozova.

Deputata a spus că „operatorii platformelor sunt companii care prestează servicii pe teritoriul național, extrag profit, evitând contribuțiile fiscale la bugetul țării, operațiile financiare fiind de multe ori realizate prin intermediul instituțiilor financiare internaționale”.

Potrivit deputatei, proiectul de lege prevede ca operatorii de transport în regim de taxi să admită spre conectare la aceste platforme doar mașinile care sunt înregistrate în Registrul operatorilor de transport rutier. Ea a adăugat că „la moment sunt mașini care din păcate prestează servicii de taxi, dar nu sunt înregistrate în registrul Agenției Naționale de Transport Auto”.

Deputatul Alexandr Trubca a menționat că proiectul de lege vizează și modificări ce ține de aspectul fiscal.

Proiectul de lege vine și cu un șir de modificări de extindere a instrumentelor de fiscalizare, prin introducerea unor instrumente moderne”, a spus el.

Fiscalizare, potrivit lui Trubca, înseamnă și creșterea nivelului de securitate al călătorilor.

Or un bon fiscal înseamnă și o garantare a calității serviciilor și respectiv o posibilitate a călătorului să meargă într-o eventuală situație de nemulțumire pentru calitatea serviciilor prestate la Agenția pentru Protecția Consumatorului”, a explicat parlamentarul.

Proiectul prevede și excluderea obligativității deținerii fizice de către șoferi a certificatului de competență profesională, dar și extinderea termenului de valabilitate a certificatului – de la 3 la 5 ani.

În același timp, proiectul de lege prevede și introducerea unor modificări la Codul Contravențional.

Să avem o asigurare că în cazul în care prevederile pe care le propune proiectul de lege nu vor fi respectate de către fie platforme, fie transportatori să existe instrumente suficiente pentru a penaliza aceste încălcări”, a conchis deputatul.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Andrei Mardari / NewsMaker

Avia Invest pierde la CSJ: compania afiliată lui Șor, obligată să respecte ordinul Serviciului Fiscal privind taxele sociale

Compania Avia Invest, fostul concesionar al Aeroportului Internațional Chișinău, a pierdut definitiv litigiul cu Serviciul Fiscal de Stat (SFS). Curtea Supremă de Justiție (CSJ) a declarat inadmisibil recursul depus de compania afiliată fugarului condamnat Ilan Șor și a confirmat, astfel, legalitatea ordinului care stabilește modul de completare a dării de seamă pentru taxele în Fondul de susținere a populației.

Procesul a fost intentat după ce, la începutul anului 2022, SFS a emisun ordin prin care a fost aprobat formularul „Darea de seamă privind taxele în Fondul de Susținere a Populaţiei (TFSP 20)” și instrucțiunile aferente. Avia Invest a contestat actul, invocând că acesta îi impune obligații fiscale „nedrepte”, ce ar încălca dreptul la proprietate și stabilitatea contractuală.

În mai 2022, compania a cerut suspendarea executării ordinului, însă Curtea de Apel Chișinău a respins cererea, iar ulterior, și acțiunea de fond. După mai multe etape de judecată, instanțele de toate nivelurile au dat dreptate Serviciului Fiscal.

Pe 7 noiembrie, CSJ a constatat că motivele invocate de companie nu îndeplinesc condiţiile legale pentru admiterea recursului şi astfel l‑a declarat inadmisibil. În consecinţă, hotărârea Curţii de Apel rămâne în vigoare, iar Avia Invest trebuie să respecte ordinul Serviciului Fiscal de Stat.

Search Col Civil

Ce este Fondul de Susținere a Populației

Fondul este un instrument bugetar special prin care se finanțează programe sociale destinate persoanelor vulnerabile – ajutoare pentru familii cu venituri mici, compensații la servicii comunale sau alte măsuri de sprijin. Contribuțiile sunt colectate de la agenți economici potrivit legislației fiscale, proporțional cu veniturile obținute.

***

Amintim că Aeroportul Internațional Chișinău a fost concesionat în 2013 companiei „Avia Invest”, controlate de Șor, pentru 49 de ani. Firma, creată cu doar 28 de zile înaintea tranzacției, promitea investiții de 250 de milioane de euro, care nu au fost realizate.

În 2020, Agenția Proprietății Publice a reziliat contractul, invocând neexecutarea obligațiilor. Ulterior, compania cipriotă Komaksavia Airport Invest Ltd., acționar majoritar al „Avia Invest”, a cerut la Curtea de Arbitraj de la Stockholm despăgubiri de 855 de milioane de euro, însă cererea a fost respinsă.

În martie 2023, activele aeroportului au fost transmise în gestiunea statului.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!
Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: