Andrei Mardari/NewsMaker

Primele decizii ale Guvernului Recean: șefi noi la Serviciul Vamal și Cancelaria de Stat

Guvernul condus de Dorin Recean s-a întrunit pe 17 februarie în prima ședință. În agendă a fost inclusiv subiectul cu privire la cadre. Prin urmare, miniștrii au aprobat mai multe numiri și demisii. 

S-a propus și aprobat eliberarea lui Igor Talmazan din funcția de secretar general al Guvernului, din 17 februarie, în baza cererii de demisie.

Totodată, deputatul Artur Mija a fost numit în funcția de secretar general al Guvernului din data de 20 februarie 2023. „Domnul Artur Mija are o experiență foarte bună de organizare. Are rolul să organizeze Cancelaria de Stat, prin asta să inducă același sistem de organizare în alte instituții publice”, a spus Dorin Recean.

Igor Talmazan a fost numit în funcția de director al Serviciului Vamal din data de 20 februarie 2023.

„Domnul Talmazan este un specialist bine-cunoscut în domeniul juridic. Anterior a ocupat o serie de funcții atât în sectorul public, cât și în sectorul privat. Eu personal îl cunosc pe domnul Talmazan din funcția la care revine – de director al Serviciului Vamal, pe care a deținut-o anterior”, a spus ministrul Finanțelor Veronica Sirețeanu.

Având în vedere că Veronica Mihailov-Moraru deține funcția de ministru al Justiției a fost înaintată propunerea de a fi eliberată din funcția de secretar de stat al Ministerului Justiției. Propunerea a fost aprobată.

S-a propus și aprobat suspendarea raporturilor de serviciu a Liliei Dabija din funcția de secretar de stat al Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale pe perioada exercitării funcției de ministru. Lilia Dabija este actual ministru al Infrastructurii și Dezvoltării Regionale în Guvernul Recean.

Ana Mardare a fost eliberată din funcția de secretar de stat al Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale din data de 17 februarie.

Mihail Jereghi a fost numit în funcția de director general adjunct al Agenției Naționale pentru Siguranța Alimentelor din 24 februarie 2023.

Totodată, Elic Dlujanschi a fost eliberat din funcția de șef adjunct al Oficiului teritorial Chișinău al Cancelariei de Stat din data de 17 februarie. Ulterior, s-a propus și aprobat numirea Alionei Castraveț în funcția de șef adjunct al Oficiului teritorial Chișinău al Cancelariei de Stat din 1 martie 2023.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

R. Moldova va avea un centru național de management al crizelor: Parlamentul a dat undă verde proiectului

În Moldova va fi înființat Centrul Național de Management al Crizelor. Parlamentul a votat, în lectura a doua, proiectul de lege privind managementul situațiilor de criză, care stabilește crearea acestui centru. Instituția va coordona toate măsurile de prevenire, pregătire, intervenție și recuperare în situații de criză, la nivel național.

Proiectul de lege, susținut de 60 de deputați și elaborat de un grup de parlamentari PAS, stabilește modul în care autoritățile, instituțiile publice, organizațiile neguvernamentale și operatorii economici vor colabora în gestionarea integrată a crizelor.

Centrul Național de Management al Crizelor va activa sub conducerea Prim-ministrului și va avea rolul de a coordona toate acțiunile în caz de criză. În paralel, va fi creată și Comisia Națională de Management al Crizelor, alcătuită din premier, șeful Centrului, conducători ai operațiunilor, miniștri și alți responsabili, în funcție de tipul crizei.

Legea introduce și alte măsuri noi, printre care crearea registrului național al riscurilor, instituționalizarea Centrelor Operaționale de Coordonare pentru gestionarea crizelor şi a punctelor de contact 24/7. Totodată, documentul prevede elaborarea unui Plan Național de Management al Crizelor, obligatoriu pentru toate instituțiile implicate.

O altă prevedere este regimul stării de alertă, care va permite instituirea unor măsuri restrictive temporare, în condiții de legalitate și proporționalitate, pentru a limita efectele crizelor.

Proiectul de lege va intra în vigoare la 1 septembrie 2025.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: