Raport OMS: Republica Moldova este în topul țărilor din Europa cu cele mai multe cazuri de bullying la şcoală
Full Article 2 minutes read

Raport OMS: Republica Moldova este în topul țărilor din Europa cu cele mai multe cazuri de bullying la şcoală

Republica Moldova este în topul țărilor din Europa cu cele mai multe cazuri de bullying la şcoală. 16% din elevi susțin că au fost hărțuiți în instituţiile de învăţământ cel puțin de două ori în ultimele două luni din 2018, comparativ cu 11% în 2014. Datele se conţin în raportul privind sănătatea și bunăstarea adolescenților, publicat de Biroul Regional al Organizației Mondiale a Sănătății, informează Ministerul Sănătății.

Documentul prezintă date extinse (dintre anii 2014-2018) despre sănătatea fizică, relațiile sociale și bunăstarea mintală a 227.441 de elevi cu vârstele cuprinse între 11, 13 și 15 ani, din 45 de țări, inclusiv din Republica Moldova.

Datele raportului mai arată că 83% dintre adolescenţii moldoveni îşi apreciau în 2018 starea de sănătate ca fiind bună și excelentă, comparativ cu 77% în 2014. Dacă în 2014, 9% din elevi spuneau că fumează cel puțin o dată pe săptămână, în 2018 acest indicator a scăzut cu 1%. S-a micşorat și procentajul celor care consumă alcool cel puțin o dată pe săptămână de la 32% în 2014, la 24% acum doi ani.

Totodată, în anul 2018, 13,3% din elevi au declarat că au avut relații sexuale la vârsta de 15 ani, comparativ cu 18,3% în 2014.

De asemenea, numărul adolescenţilor care îşi spală dinţii şi utilizează prezervativul în timpul actului sexual rămâne în continuare destul de mic. Astfel, Moldova face parte din grupul celor 5 țări cu cea mai mică proporție a celor care se spală pe dinți de mai multe ori pe zi. De asemenea, raportul arată că tinerii de 15 ani din ţara noastră se află în grupul celor 3 țări cu cea mai mică rată de utilizare constantă a prezervativului în rândul adolescenților activi sexual.

Precizăm că raportul este realizat la fiecare patru ani.

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: