Reacția lui Nichiforciuc la acuzațiile lui Slusari: „Înțeleg disperarea deputaților, se apropie alegerile”

Deputatul neafiliat Eugeniu Nichiforciuc respinge acuzațiile vicepreședintelui Platformei Demnitate și Adevăr (DA) Alexandr Slusari și susține că acestea au legătură cu campania electorală. Reacția vine după ce Slusari a blocat accesul camioanelor de la cariera Micăuți și i-a acuzat pe Nichiforciuc și Andronache că ar avea interese financiare din extragerea „ilegală” a pietrei.

Eugeniu Nichiforciuc este de părere că Alexandr Slusari ar urmări să iasă în evidență, în contextul campaniei electorale.

„Înțeleg disperarea deputaților pe care i-ați numit, căci se apropie alegerile și ei nu știu cu ce să mai iasă în evidență. Totodată, le-aș sugera să se ocupe cu lucruri serioase, dar nu să inventeze probleme acolo unde nu sunt. Oamenii înțeleg ce se ascunde după acest circ ieftin și în final acești deputați riscă să se aleagă cu un singur rezultat: să își distrugă pantofii și costumele scumpe în praful de la carieră. Dar dacă au nevoie de atenție, le-aș mai sugera să viziteze instituția de la Costiujeni, acolo sunt oameni care ar fi gata să-i asculte și să le dea și o apreciere științifico-medicală a acțiunilor lor”, a declarat Nichiforciuc pentru NM.

Reacția vine după ce, pe 12 aprilie, deputatul Platformei DA Alexandr Slusari și deputatul PAS Lilian Carp s-au deplasat la cariera Micăuți. Ulterior, Slusari a blocat cu mașina drumul, pentru a opri accesul camioanelor.

Potrivit lui Slusari, cariera de la Micăuți „ar fi controlată” de către deputații Eugeniu Nichiforciuc și Vladimir Andronache.

Deputatul neafiliat Vladimir Androchate nu a venit deocamdată cu o reacție.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Pe 31 mai a fost deschis circulației podul peste calea ferată de pe drumul de ocolire a municipiului Bălți. Potrivit Ministerului Infrastructurii, acesta a fost reconstruit integral. Lucrările de reparație, demarate în octombrie 2024, au costat aproximativ 31,6 milioane de lei. Conform ministerului, durata de viață a podului este estimată la cel puțin 100 de ani. La ceremonia de inaugurare au participat președintele Parlamentului Igor Grosu și ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale Vladimir Bolea.

„Începând de astăzi, șoferii vor circula pe un pod sigur, dotat cu: parapet de siguranță și parapet pietonal protejate cu zinc, rezistente la coroziune; rosturi de dilatație moderne, adaptate la schimbările de temperatură; îmbrăcăminte rutieră din beton asfaltic turnat în două straturi; sistem dirijat de evacuare a apelor pluviale”, au comunicat reprezentanții Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, pe 31 mai. Potrivit ministerului, durata de viață a noii structuri este estimată la cel puțin 100 de ani.

Președintele Parlamentului, Igor Grosu, a spus că podul a fost „construit de la zero în timp record – 6 luni”. „Podul peste calea ferată, de pe traseul Chișinău-Orhei-Bălți, este un pod demult așteptat, construit conform ultimelor standarde europene. (…) Pe lângă faptul că este o arteră importantă de ocolire a orașului, podul a deschis acum drum direct și către Zona economică liberă Bălți. Până acum, antreprenorii și muncitorii din zonă erau nevoiți să facă un drum de ocolire, ceea ce însemna timp și bani irosiți”, a menționat Grosu.

Administrația de Stat a Drumurilor a raportat că pasajul peste calea ferată are o lungime de 76,21 metri și o lățime totală de 12,30 metri. Acesta include patru deschideri și două trotuare pietonale, fiecare cu o lățime de 1,0 metru. Lucrările de reparație, demarate în octombrie 2024, au o valoare totală de circa 31 635,42 mii lei. Potrivit Administrației, banii au fost alocați din Fondul Rutier.

„Vom continua cu reabilitarea podului peste râul Răut, astfel încât întreaga centură a municipiului Bălți să corespundă celor mai înalte standarde de circulație rutieră”, a declarat ministrul Vladimir Bolea.

Ministerul Infrastructurii a precizat că lucrările de reabilitare au loc în două etape: prima etapă a prevăzut reparația pasajului peste calea ferată, iar cea de-a doua etapă presupune reparația podului peste râul Răut: „Podul peste râul Răut și pasajul peste Calea Ferată sunt de o importanță strategică, fiind parte integrantă a centurii municipiului Bălți. Acestea au fost date în exploatare la începutul anilor ’70, însă, în urma constatării deteriorărilor semnificative s-a impus necesitatea stringentă a reabilitării”.

Igor Grosu
Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale al Republicii Moldova
Igor Grosu
Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale al Republicii Moldova
Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale al Republicii Moldova
Igor Grosu
Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: