Consiliul Audiovizualului a aplicat trei amenzi, în sumă totală de 15 000 de lei, companiei publice „Teleradio-Moldova”. Potrivit instituției, Moldova 1, Moldova 2 și Radio Moldova – fondate de compania publică – și-au schimbat elementele de identificare fără o aprobare a Consiliului Audiovizualului.
Pe 17 aprilie, Consiliul Audiovizualului a anunțat că a aplicat trei amenzi, în sumă totală de 15 000 lei, postului public „Teleradio-Moldova”. Amenzile au fost aplicate „pentru încălcarea prevederilor art. 25 alin (5) din Codul serviciilor media audiovizuale referitoare la licența de emisie, care prevede că furnizorii de servicii media au obligația să solicite în scris acordul Consiliului Audiovizualului pentru modificarea denumirii și elementelor de identificare ale serviciului media audiovizual”.
Consiliul a precizat că pe 21 martie a dispus controlul activității companiei publice „Teleradio-Moldova”, fondator al „Moldova 1”, „Moldova 2”, „Radio Moldova”, „Radio Moldova Tineret” și „Radio Moldova Muzical” prin prisma prevederilor art. 25 alin. (5) din Codul serviciilor media audiovizuale.
Instituția a solicitat companiei publice „să comunice data la care a început să utilizeze elementele grafice noi de identificare ale serviciilor media audiovizuale „Moldova 1”, „Moldova 2”, „Radio Moldova”, „Radio Moldova Muzical” și „Radio Moldova Tineret””. Compania ar fi răspuns că a început să utilizeze elementele grafice noi pentru „Moldova 1”, „Moldova 2” și „Radio Moldova” pe 17 martie. De asemenea, a menționat că utilizarea elementelor grafice noi pentru „Radio Moldova Tineret” și „Radio Moldova Muzical” va începe în perioada următoare.
„În conformitate cu art. 84, alin. (5) lit. f) din CSMA, „transmisiunea/retransmisiunea serviciilor media audiovizuale cu încălcarea prevederilor licenței de emisie sau ale autorizației de retransmisiune se sancționează cu amendă de la 5 000 de lei până la 10 000 de lei.” Astfel, majoritatea membrilor Consiliului Audiovizualului au constatat încălcarea prevederilor licenței de emisie pentru „Moldova 1”, „Moldova 2” și „Radio Moldova” și a votat pentru aplicarea a trei amenzi minime, de 5 000 lei fiecare”, au precizat reprezentanții Consiliului.
***
Amintim, pe 17 martie, directorul companiei publice, Vladimir Țurcanu, a anunțat că „Teleradio-Moldova” are o nouă identitate corporativă și un nou slogan. Se menționa că rebrandingul vizează toate platformele TRM.