VIDEO Recean l-a trimis pe Marian după franzele pentru socialiști și comuniști: ați fost predictibili, nu s-a scumpit, e un tip nou

Schimb de replici la Parlament, la miezul nopții, cu privire la prețul pâinii de la Franzeluța, cel mai mare producător în domeniu din Republica Moldova. Deputatul socialist Vladimir Odnostalco a cerut explicații de la premierul Dorin Recean, menționând că „cea mai populară pâine Botanica” s-a scumpit cu 2 lei și 28 bani. Și pâinea „De grâu”, a comunicat socialistul, la fel s-a scumpit. În reacție, Recean i-a spus socialistului că el a prevăzut această situație și l-a rugat pe deputatul Radu Marian să cumpere aceste pâini. „Prețul la pâinea socială a rămas tot acolo, prețul la pâinea Botanica a rămas tot acolo”, a declarat Recean, adăugând că s-a majorat prețul la un nou tip de pâine care se numește „Botanica Extra” și care este cu mai mult gramaj. 

Prețul pâinii – discutat la Parlament 

Știrea ultimelor zile”, și-a început întrebarea deputatul Blocului Comuniștilor și Socialiștilor Vladimir Odnostalco.

Avem o majorare a prețului la pâine. Începând cu 9 octombrie anul acesta Franzeluța, am să evidențiez întreprindere de stat, cea mai populară pâine Botanica a fost lansată cu 5,64. A costat 6,50 în magazine. Astăzi costă 8,50 în magazine și este lansată de întreprindere cu 7,92. Ce s-a întâmplat nimeni nu știe. S-a schimbat eticheta, era de o culoare acum e de altă culoare, și au adăugat 30 grame de pâine, și au adăugat încă 2,28 lei. Pâinea „De grâu” este la fel o pâine populară, nu știu dacă o cumpărați sau nu, dar este pur și simplu mai disponibilă de aceea este populară. A costat 7,46, astăzi costă 9,19. Și asta s-a întâmplat începând cu 9 octombrie”, a comunicat Odnostalco.

La rândul său, Dorin Recean a menționat că a prevăzut că i se va adresa această întrebare și l-a rugat pe deputatul Partidului Acțiune și Solidaritate Radu Marian să cumpere aceste pâini.

Domnul Odnostalco iată mie îmi place cum dumneavoastră declarați lucruri despre onestitate și despre fapte, și eu mi-aș dori dumneavoastră să vă țineți de cuvânt. Dar ați fost așa de predictibil încât iată eu am rugat colegul Radu Marian să cumpere pâine. Și prețul la pâinea socială a rămas tot acolo, prețul la pâinea Botanica a rămas tot acolo. Iar prețul la un nou tip de pâine care se numește „Botanica Extra, cu mai mult gramaj, într-adevăr s-a mărit”, a reacționat prim-ministrul.

Iaca asta ștangă serioasă”, a adăugat președintele Parlamentului Igor Grosu.

Eu aș fi vrut ca dumneavoastră, am raportat eu – au raportat miniștrii, poate luați notițe și discutam pe subiect, despre problemele reale ale cetățenilor. Dar dumneavoastră nu ați luat notițe, dumneavoastră ați venit cu show”, a adăugat Recean.

La rândul său, Vladimir Odnostalco a spus că oamenii cumpără pâinea cu prețurile care le-a menționat el.

Noi vorbim despre lucruri concrete, dar nu despre show care acum au arătat colegii. Când oamenii simpli se duc la magazin și cumpără pâine, ei cumpără cu acele prețuri care eu le-am spus. (…) În realitate totul este diferit, coborâți-vă pe pământ”, a menționat socialistul.

Ulterior, Odnostalco a oferit o întrebare despre lemne, provocând râsete în sală. „Nu este de râs”, s-a adresat Odnostalco parlamentarilor.

Cum a început totul 

Pe 19 octombrie, Partidul Comuniștilor din Republica Moldova (PCRM) a postat pe site-ul oficial al formațiunii un text precum că „Franzeluța a majorat prețul pâinii cu 2 lei”. Comuniștii fac referire la o postare a „jurnalistului Vitalie Hadei, care scrie că una din cele mai populare pâini „Botanica” s-a scumpit cu 2 lei”.

pcrm.md

Anunțul Franzeluța pe 10 octombrie 

Combinatului de panificație din Chișinău SA „Franzeluța” anunța pe 10 octombrie că lansează „două franzele absolut inedite”.

Este vorba de franzela „Botanica Extra” și completarea seriei Fresh cu franzela „De Grâu Tradițională””, se arată pe pagina oficială a combinatului.

franzeluta.info

Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Glovo marchează 5 ani în Moldova prin lansarea primei ediții a Glovo Academy

Prima ediție a Glovo Academy a adus împreună antreprenori locali, oportunități de networking, speakeri cu experiență și povești de succes, într-un eveniment business modern și interactiv, desfășurat la Chișinău pe 24 octombrie. Evenimentul a adunat peste 50 de participanți, parteneri și reprezentanți ai mediului de afaceri din sectorul restaurantelor și serviciilor alimentare în Moldova și România, marcând astfel cinci ani de prezență Glovo pe piața locală.

Scopul acestei inițiative este de a sprijini digitalizarea întreprinderilor mici și mijlocii, oferindu-le instrumente practice pentru a vinde, gestiona și dezvolta afacerile online. Glovo Academy face parte din inițiativa Glovo Local, o acțiune globală lansată în 2023 și implementată în țările în care compania își desfășoară activitatea, fiind acum prezentă și în Moldova. Prin acest program, partenerii beneficiază de instruire și vizibilitate, adaptate nevoilor fiecărei piețe.

În cadrul evenimentului, s-a vorbit despre evoluția Glovo ca lider de piață și partener strategic pentru afaceri, urmată de o nouă sesiune interactivă. Participanții au aflat despre principalele instrumente și indicatori operaționali pentru managementul performanței partenerilor. În același timp, Glovo Academy reprezintă o oportunitate valoroasă pentru întreprinderile mici și mijlocii de a învăța cum să-și maximizeze rezultatele de business, generând creștere.

Discuțiile au continuat cu prezentarea despre eficiența operațională și rolul echipei de suport Glovo, urmată de o sesiune de networking. De asemenea, au fost prezentate oportunitățile oferite de Glovo Partner Ads pentru dezvoltarea afacerilor. Eduard Grama (Cucurigo) și Lucian Florea (Fryday), parteneri Glovo, au împărtășit experiența de succes în urma parteneriatului cu platforma în Moldova și România. 

Glovo Moldova, una din cele mai accelerate creșteri din rețeaua Glovo

Glovo Moldova se află printre cele mai dinamice piețe din întreaga rețea Glovo. În ultimele 12 luni, s-a înregistrat o creștere cu 41% a numărului de comenzi la nivelul întregii aplicații, comparativ cu anul precedent. 

Participanții, reprezentanții IMM-urilor au subliniat rolul important al Glovo în dezvoltarea afacerilor lor, menționând că această colaborare contribuie la creșterea vânzărilor și la o relație mai strânsă cu clienții. Pentru mulți antreprenori, Glovo a devenit un partener de încredere, care îi încurajează să evolueze și să ofere o experiență de cumpărare tot mai bună cu fiecare an.

Partenerii observă o creștere constantă a comenzilor și conversiilor, având totodată acces la instrumente digitale moderne, precum utilizarea eficientă a publicității plătite și a campaniilor promoționale. Pentru aceștia, Glovo reprezintă un sprijin real în procesul de dezvoltare și digitalizare a afacerilor.

Astfel, compania sprijină afacerile mici și mijlocii atât prin îndrumare și resurse de învățare, cât și prin soluții practice. Prin Glovo Academy, antreprenorii locali din Moldova au acces la cursuri și ateliere practice despre marketing, management și folosirea tehnologiei pentru a-și face afacerile mai vizibile și mai eficiente. De asemenea, compania Glovo oferă soluții de finanțare prin microcredite și parteneriate locale, încurajând dezvoltarea și reziliența întreprinderilor mici. În acest mod, contribuie la consolidarea economiilor locale, susținând antreprenorii care aduc inovație și valoare în comunitățile din care fac parte.

Despre GlovoGlovo este o platformă tech de top care conectează utilizatorii cu companii și curieri, oferind servicii la cerere de la restaurante locale, băcănii și supermarketuri, precum și de la diverse magazine specializate. Lider în domeniul Quick Commerce – noua generație de comerț electronic – Glovo își propune să construiască cel mai mare marketplace online, oferind tuturor acces, în doar câteva minute, la orice au nevoie în orașul lor. Fondată în 2015 la Barcelona, compania operează în prezent în 22 de țări din Europa, Asia Centrală și Africa.  Mai multe informații despre Glovo sunt disponibile aici: https://about.glovoapp.com/

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: