Recean, mesaj pentru jurnaliști: „Mulțumesc presei libere și oneste, chiar dacă ne critică”

Prim-ministrul Dorin Recean îi mulțumește presei „libere” și „oneste” din Republica Moldova pentru că informează cetățenii corect. Premierul este de părere că Guvernul „are obligația” să susțină presa care reflectă realitatea așa cum este ea și să intervină atunci când realitățile sunt distorsionate. Declarațiile au fost făcute într-un interviu pentru Nord News.

„Vreau să mulțumesc presei oneste care reflectă realitatea. Guvernul are obligația să creeze cât mai multe posibilități ca presa liberă, presa onestă să poată să activeze și să informeze despre realitate, nu despre o realitate distorsionată pe care Moscova încearcă să o prezinte – că UE se năruie, că în UE sunt atâtea lucruri proaste și de ce Republica Moldova ar merge în acolo. Trebuie să înțelegem că fiecare trebuie să aibă libertatea de exprimare, să nu lanseze falsuri, să nu incite la ură interetnică, să nu pună cap în cap diferite segmente sociale, etc. Peste aceste lucruri guvernul mereu va interveni. (…) Mulțumesc presei libere și oneste care, chiar dacă deseori ne critică ca și guvernare, dar reflectă realitatea și nu promovează narativele false”, a declarat premierul Dorin Recean.

Oficialul s-a referit, inclusiv, la Centrul pentru combaterea dezinformării, lansat și creat la inițiativa președintei Maia Sandu. Potrivit lui Recean, centrul se va implica în lupta împotriva narativelor false. Centrul al urma, potrivit premierului, să ajute guvernarea, inclusiv, să consolideze comunicarea dintre autorități și cetățean.

„Centrul se va implica și în construcția de narative normale, unde guvernarea să explice politicile publice, ce se întâmplă pe înțelesul tuturor. (…) Recunosc că noi nu ne-am realizat obiectivul nostru ca și guvernare de comunicare cu cetățenii. Observ asta chiar și atunci când merg prin sate, orășelele noastre, discut cu oamenii Înțeleg că trebuie să lucrăm și mai mult. Asta da, recunosc”, a mai spus șeful Guvernului, Dorin Recean.

***

Precizăm că, în ultimul an, autoritățile au suspendat licența de emisie a mai multor posturi TV, prin intermediul Comisiei pentru Situații Excepționale (CSE) pentru dezinformare și manipulare, în special în legătură cu războiul declanșat de Rusia în 2022 împotriva Ucrainei. Primele șase posturi au rămas fără licență de emisie la sfârșitul anului trecut. Ulterior, alte șase posturi TV au rămas fără licență în octombrie, recent, în ajun de alegerile locale. Deși deciziile CSE precizează că canalele TV vor rămâne fără licență până la anularea stării de urgență din țară, care urmează să expire în două zile, pe 31 decembrie 2023, premierul Dorin Recean a declarat, recent, că cele 12 televiziuni rămase fără licență nu vor activa nici după ce starea de urgență se va termina.

Reamintim în acest context că, între timp, în iulie 2023, a fost creat, la inițiativa președintei Maia Sandu, Centrul pentru Comunicare Strategică și Combatere a Dezinformării. Instituția are misiunea de a consolida și îmbunătăți eforturile interinstituționale în lupta împotriva dezinformării, manipulării informațiilor și împotriva acțiunilor coordonate de răspândire a mesajelor, narațiunilor, comunicărilor care prezintă pericol sau pot periclita realizarea intereselor naționale.

Potrivit autorităților, Centrul își desfășoară activitatea în vederea promovării intereselor naționale, inclusiv a menținerii păcii, consolidării democratice, coeziunii sociale, aderării la Uniunea Europeană.

Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!