Максим Андреев / NewsMaker

„România face tot ce e posibil, dar sunt niște bariere”. Când vor ajunge în Moldova vaccinurile promise de Iohannis?

Cele 200 de mii de doze de vaccin anunțate de președintele României vor ajunge în Republica Moldova după ce Bucureștiul va reuși să reînnoiască contractul de achiziție pe care l-a semnat Comisia Europeană cu producătorii. În prezent, totul depinde de discuțiile dintre Ministerul de Externe de la București și liderii de la Bruxelles. Precizările au fost făcute de către consiliera prezidențială Ala Nemerenco, într-un interviu pentru Radio Europa Liberă, publicat pe 10 februarie.

„Sunt niște elemente mai birocratice, deoarece în momentul când România ne oferă cele 200 de mii de doze de vaccin pe care le-au anunțat, trebuie să fie prefăcute/reînnoite contractele, deoarece Comisia Europeană a semnat cu companiile producătoare contracte în numele țărilor-membre. Contractul care există între UE și România trebuie schimbat, ajustat, făcut un acord adițional în care apare Republica Moldova și această donație”, a explicat Ala Nemerenco.

Compania producătoare de vaccinuri nu va transmite dozele prin România, ci livrarea se va face direct către Republica Moldova.

„Toate cutiile sunt împachetate, au destinație specială, iar la momentul deschiderii cutiei, este fixat prin wi-fi, prin satelit, care este locația unde a fost deschisă cutia”, a explicat Ala Nemerenco.

Consiliera prezidențială în domeniul sănătății a mai spus că, prin intermediul Ministerul Sănătății României, Chișinăul a fost în discuții cu două companii producătoare de vaccinuri anti-Covid: Pfizer și Moderna.

„La momentul de față, mingea a trecut la Ministerul de Externe al României, care trebuie să pregătească aceste acorduri – cu Comisia Europeană, cu aceste companii producătoare, și de asemenea, tri-partid, cu Republica Moldova și Comisia. Aceste vaccinuri vor ajunge neapărat în Moldova, ne dorim mai repede, dar… România face tot ce e posibil, dar sunt niște bariere”, a precizat Nemerenco.

Fostul ministru al Sănătății a mai spus că livrarea dozelor durează în timp și din cauza că aceste companii verifică minuțios cadrul legal, inclusiv privind despăgubirile pe care ar urma să le primească pacienții în cazul unor efecte adverse în urma imunizării.

„Aceste companii vor să se asigure că vaccinarea pe teritoriul Republicii Moldova, un teritoriu care nu este atât de cunoscut, nu aplică legislațiile internaționale sau UE. Ei verifică tot ce ține de farmaco-vigilență, cadru legal, despăgubiri în caz de reacții adverse. Este verificat absolut tot”, a completat Nemerenco.

***

Amintim că, în timpul vizitei la Chișinău, președintele Klaus Iohannis a anunțat că România va oferi Republicii Moldova până la 200 de mii de doze de vaccin anti-Covid. Între timp, Comisia Europeană a aprobat mecanismul care interzice exportul preparatelor fără permisiunea statelor membre ale UE. Acesta va fi impus acelor companii care au semnat contracte cu UE.

În prezent, în spațiul european sunt aprobate trei preparate pentru imunizarea împotriva coronavirusului: Pfizer, AstraZeneca și Moderna.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Peste 3.000 de spectatori au trăit experiența rock-operei VOIEVOD la Chișinău, într-un proiect de succes realizat de Media Show Grup

Pe 14 decembrie, la Chișinău Arena, a avut loc rock-opera coregrafică VOIEVOD, care a adunat peste 3.000 de spectatori. Proiectul inovator, realizat de Media Show Grup cu sprijinul Ministerului Culturii al Republicii Moldova, s-a impus drept unul dintre cele mai importante evenimente culturale ale anului.

VOIEVOD reprezintă o declarație artistică îndrăzneață, care fuzionează rock-ul, muzică simfonică, folclorul și o coregrafie complexă. Spectacolul abordează tema identității naționale și a rădăcinilor istorice, transformând scena într-un manifest al memoriei, forței și spiritului unui popor.

Pregătirea proiectului s-a desfășurat pe parcursul mai multor luni, timp în care Media Show Grup a implicat toate departamentele-cheie ale holdingului. Echipa a gestionat întregul proces de realizare – de la planificare și logistică până la producție, concept vizual și suport tehnic.

Conceptul multimedia al spectacolului a fost realizat de echipa Line Production, care a creat key visual-ul proiectului, materialele grafice și video de promovare, animațiile pentru ecranele LED, precum și întreaga foto și video-filmare a producției.

Echipa de marketing MSG a dezvoltat o strategie integrată de promovare – de la selectarea platformelor digitale și planificarea conținutului, până la plasarea publicității în mediul online, la televiziune, radio și în spațiul urban. Această abordare a asigurat o vizibilitate amplă și a contribuit la creșterea popularității proiectului.

Designul vizual și decorul realizate de Art Garage au transformat spațiul Chișinău Arena și au facilitat imersiunea publicului în atmosfera spectacolului.

Echipa MS-Prod a asigurat suportul tehnic al proiectului, care a inclus: iluminatul, sunetul, ecranele, dezvoltarea și montarea construcțiilor scenice, precum și funcționarea sincronizată a tuturor sistemelor în timp real.

Securitatea și ordinea publică au fost asigurate de 15 profesioniști Libra Guard, care au supravegheat întregul eveniment, inclusiv zonele de acces, backstage-ul și scena.

Pe scenă au evoluat Baletul Național „Joc”, Orchestra Simfonică a Filarmonicii Naționale „Serghei Lunchevici”, Capela Corală „Moldova”, Guz, Surorile Osoianu și Lupii lui Calancea, într-o simbioză rară și autentică, care a avut un ecou puternic în rândul publicului.

Echipa extinsă a proiectului a reunit peste 200 de artiști, 40 de voluntari, 16 operatori, 5 project manageri, un regizor, producători, specialiști în lumină și sunet, scenograf, decoratori, echipe de PR, marketing și web development, precum și numeroși tehnicieni.

Infrastructura tehnică a spectacolului a inclus o fermă circulară cu diametrul de 10 metri, peste 250 m² de ecrane LED, 300 m de construcții modulare, 18 camere video și 10 tipuri de tehnică de iluminat. Special pentru acest proiect, Media Show Grup a dezvoltat un site web personalizat, cu sistem propriu de plată pentru vânzarea biletelor. Campania de promovare a cuprins rețelele sociale, publicitatea online și offline, radio, televiziune și rețele de parteneri, inclusiv Linella.

Ministrul Culturii al Republicii Moldova, Cristian Jardan, a apreciat contribuția proiectului la promovarea culturii locale, subliniind impactul său economic și social. Media Show Grup continuă să dezvolte inițiative culturale de amploare, creând proiecte care unesc, inspiră și devin parte a istoriei contemporane a țării.

Organizatori: Media Show Grup și Alex Calancea
Sub egida: Ministerului Culturii al Republicii Moldova
Parteneri media: AGORA, newsmaker.md, realitatea.md, zdg.md, unica.md, diez.md

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: