privesc.eu

„Singura dezbatere la care trebuie să meargă Igor Dodon este cu procurorii”. Maia Sandu a răspuns invitației contracandidatului său

Maia Sandu a acceptat propunerea lui Igor Dodon, de a participa la o dezbatere publică. Aceasta ar urma să se desfășoare într-un loc neutru. Declarația a fost făcută într-un briefing din 4 noiembrie.

„Singura dezbatere la care trebuie să meargă Igor Dodon este cea cu procurorii. Dar din respect pentru cetățeni, voi merge la o dezbatere pe teren neutru. Detaliile vor fi stabilite de staff-uri și anunțate”, a declarat Maia Sandu.

Reacția vine după ce staff-ul candidatului independent, Igor Dodon, a lansat astăzi o propunere către candidatul PAS, Maia Sandu, de a organiza două dezbateri mari pe teren neutru, printre care una la televiziunea publică, iar cea de-a doua la Academia de Studii Economice din Moldova.

„Propunem ca o dezbatere să aibă loc la televiziunea publică, radiodifuzor cu acoperire națională. Însă, pentru a da posibilitatea și posturilor tv private să participe la o dezbatere, propunem organizarea celei de-a doua dezbatere pe un teren neutru, de exemplu Academia de Studii Economice din Moldova”, se arată în comunicatul emis de staff.

Conform surse citate, dezbaterile ar putea fi moderate de doi analiști independenți.

***

Anterior, Maia Sandu l-a chemat în mod repetat pe Igor Dodon la dezbateri publice. Acesta a declarat, însă, că nu va participa la dezbateri în primul tur de scrutin.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Alexandr Slusari

VIDEO Zeci de camioane blocate în vama Leușeni-Albița. Serviciul Vamal răspunde nemulțumirilor

Ex-directorul Asociației „Forța Fermierilor”, Alexandr Slusari, a declarat pe 30 octombrie că zeci de camioane stau în rând la vama Leușeni. El a spus că imagini în acest sens i-au fost trimise în dimineața zilei de exportatori de fructe, „care sunt în disperare”. Pentru NewsMaker, Serviciul Vamal a precizat că fotografiile au fost făcute în zona terminalului Leușeni–Albița, unde se desfășoară controlul comun R. Moldova-România. Situația a fost cauzată de o problemă tehnică, din cauza căreia mărfurile nu au putut fi temporar acceptate în UE. Instituția a mai spus că problema este în curs de remediere și că verificarea din partea R. Moldova a fost efectuată integral.

Pe 30 octombrie, Alexandr Slusari a publicat pe pagina sa de Facebook imagini cu mai multe camioane, menționând că este vorba de zeci, fotografiate la vama Leușeni. Slusari a spus că a primit imaginile de la exportatori de fructe „care sunt în disperare”.

Potrivit lui Slusari, pe timp de noapte, când traficul este mai liber, prin vamă trec cel mult opt camioane. „În medie e nevoie de 2 zile pentru fiecare camion pentru a trece vama. Oamenii care mi-au transmis foto zic că lucrează un singur vameș pe 2 culoare. (…) Vă amintesc că 3 ani în urmă a fost convenit cu exportatorii produselor perisabile că pentru transportarea acestor produse la vamă va funcționa un culoar special verde. Iată că din 10 septembrie 2025 ceva s-a schimbat și transportarea fructelor s-a transformat într-un calvar pentru exportatorii noștri”, a adăugat Slusari.

Contactată de NewsMaker pentru o reacție, șefa Secției relații publice a Serviciului Vamal, Tatiana Șompol, a declarat că „camioanele surprinse în imagini se află în zona terminalului vamal Leușeni–Albița, unde este implementat controlul coordonat al autorităților vamale din Republica Moldova și România”.

„Situația a fost generată de o problemă tehnică apărută în sistemul utilizat de operatorul economic pentru înregistrarea garanției aferente tranzitului. Întrucât garanția nu a fost confirmată în sistemul european, mărfurile nu au putut fi acceptate temporar pentru intrarea în spațiul Uniunii Europene. Problema este în proces de remediere, iar operatorul economic urmează să primească autorizarea necesară pentru continuarea tranzitului”, a precizat reprezentanta Serviciului Vamal.

Șefa Secției relații publice a Serviciului Vamal a subliniat că „din partea Republicii Moldova, controlul vamal a fost realizat integral, însă pentru intrarea în spațiul UE, operatorii economici trebuie să respecte procedurile și condițiile generale aplicabile tuturor transportatorilor”.

„Camioanele cu mărfuri perisabile beneficiază, atât la ieșirea din Republica Moldova, cât și la intrarea în România, de bandă separată și de trecere prioritizată. În medie, zilnic sunt perfectate aproximativ 100 de camioane cu mărfuri perisabile prin postul vamal Leușeni–Albița, autoritățile ambelor state depunând eforturi constante pentru menținerea unui flux fluent și sigur al acestui tip de transport, dacă sunt respectate procedurile și condițiile prevăzute de legislația vamală de către operatorii economici”, au conchis reprezentanta Serviciului Vamal.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: