noi.md

Spînu critică interesul Procuraturii Anticorupție pentru dosarul „Leova-Bumbăta”: „Avem lucruri mult mai grave în țară”

Procuratura Anticorupție (PA) are „lucruri mult mai grave” de care să se ocupe decât cauza penală pentru abuz în serviciu în privința lucrărilor pentru drumul Leova-Bumbăta, în care sunt vizați factori de decizie ai întreprinderii „Administrația de Stat a Drumurilor” (ASD). Sugestia a fost făcută de  Ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale Andrei Spînu în cadrul ediției din 12 februarie a emisiunii „În Profunzime”, de la Pro TV. Ministrul a spus că are „toată încrederea” în directorul general interimar al ASD Sergiu Bejan și este sigur că nu a făcut nimic ilegal.

În timpul emisiunii, Andrei Spînu a spus că „n-are nicio idee” despre ce se întâmplă cu dosarul penal în privința drumului Leova-Bumbăta.

Știți, în momentul în care avem lucruri mult mai grave în țară și Procuratura Anticorupție nu se ocupă de aceste dosare, dar se ocupă de un dosar despre care se știe din toamna anului 2022… Pentru că eu am o întrebare: din toamna anului 2022, primele decizii ale Comisiei pentru Situații Excepționale au fost luate cu referire la acest drum și au intervenit… Și apropo, în Comisia pentru Situații Excepționale sunt toate structurile, inclusiv Serviciul de Informații și Securitate, CNA altele. Au știut din 2022, toate deciziile au fost publice și au intervenit în 2023, în toamnă. Ce au așteptat?”, a declarat oficialul.

Întrebat care este părerea sa în privința a ceea ce se întâmplă în jurul dosarului, Spînu a spus: „Sincer, nu știu. Nu au venit la mine, nu m-au întrebat. (…) Am discutat cu dl director de la Administrația de Stat a Drumurilor. Eu am toată încrederea în domnul Bejan că nu a făcut absolut nimic ilegal, inclusiv la această porțiune de drum. Și apropo, ce este în spațiul public este o aberație totală, când se spune că-s 3 km de drum reabilitat. Eu am că imediat ce vor fi finalizate aceste lucrări de la Leova-Bumbăta, care este un drum nou, care este o porțiune de drum nouă, acolo era pădure și zonă protejată, parcarea, iluminarea care s-a făcut, tragerea de toate utilitățile, energie electrică și altele… Dar am zis așa, așteptăm să se finalizeze lucrările, pentru că încă nu s-au finalizat, și vom merge cu toată presa interesată la fața locului să vadă exact ce s-a întâmplat. Iar cei care au inițiat această procedură, să fie buni și să răspundă presei ce fac și de ce au inițiat acest proces”.

Amintim că, în decembrie 2023, Procuratura Anticorupție a pornit o cauză penală privind „abuz în serviciu”, în care sunt vizați  factori de decizie ai Administrației de Stat a Drumurilor. Dosarul se referă la verificarea legalității procesului de contractare a serviciilor de proiectare și construire a drumului de acces Leova-Bumbăta, servicii estimate la peste 250 mln lei.

Potrivit legii, dacă vor fi găsiți vinovați, suspecții riscă amendă până peste 117 mii lei sau până la 7 ani de închisoare.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

De ce transportatorii sunt împotriva sistemului e-Bilet? Șeful APOTA: „Vorbim despre corupție la nivel înalt”

Șeful Asociației Patronale a Operatorilor de Transport Auto (APOTA), Oleg Alexa, acuză de monopol în domeniul caselor de marcat destinate transportatorilor. Potrivit lui Alexa, prin instaurarea sistemului electronic e-Bilet, autoritățile „impun utilizarea unui singur model de casă de marcat, produsă de o firmă anumită“. Șeful asociației a făcut aceste declarații în cadrul emisiunii NM «Есть вопросы».

Fiind întrebat de ce transportatorii sunt împotriva sistemului electronic e-Bilet propus de autorități, Alexa aprecizat că în realitate „asta înseamnă că trebuie să aibă doar o casă de marcat, de un anumit model, care nu se găsește în alte țări”.

„În perioada în care Ministerul Infrastructurii dezvolta aceste acte normative, niște băieți isteți au făcut deja comenzi pentru aceste aparate. În momentul intrării în vigoare a acestor norme, ei au importat aparatele și ne-au oferit imediat spre vânzare, susținând că suntem deja obligați să le cumpărăm. Și se poate lucra practic doar cu un singur tip de casă de marcat, cu altele fiind aproape imposibil”, a declarat Alexa.

El a menționat că această situație „ridică suspiciuni de corupție la înalt nivel”.

„Vorbim acum despre corupție, corupție la un nivel foarte înalt, când oamenii își creează reguli pentru propriul lor business, emit hotărâri de guvern ca să ne oblige să le cumpărăm aparatele lor”, a mai spus șeful asociației.

Alexa a precizat că transportatorii nu se opun încasării chitanțelor sau plăților cu cardul, ci contestă obligația de a achiziționa aparatele de la o singură companie.

Anterior, Guvernul a reacționat la acuzațiile APOTA legate de posibile scheme de corupție. Executivul a invitat toate părțile care dețin informații relevante să le prezinte organelor competente.

Amintim că transportatorii va organiza primul protest, din cele trei planificate, în data de 9 iulie. Anterior, pe 24 iunie, transportatorii au acuzat Ministerul Infrastructurii și Agenția Națională Transport Auto (ANTA) de inacțiune, dar și presupuse abuzuri și scheme de corupție. Asociația Patronală a Operatorilor de Transport Auto (APOTA) a transmis un apel public, în care avertizează că lipsa metodologiei tarifare, impunerea sistemelor electronice e-GPS și e-Bilet, precum și obligația de adaptare a tuturor vehiculelor pentru persoanele cu dizabilități pun în pericol activitatea transportatorilor. Aceștia au amenințat, atunci, cu proteste, dacă autoritățile nu vor ține cont de nemulțumirile lor.

În reacție, Guvernul a transmis că a luat act de solicitarea publică, dar soluționarea problemelor ține de competența Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale. În ceea ce privește acuzațiile APOTA legate de posibile scheme de corupție, Executivul a invitat toate părțile care dețin informații relevante să le prezinte organelor competente.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: