Stela Untilă/NewsMaker

Transmisiunea „Moldova Europeană”, fără licență de emisie, l-a costat pe distribuitorul TV 15 mii de lei

Transmisiunea postului de televiziune „Moldova Europeană” fără licență de emisie l-a costat 15 000 de lei pe distribuitorul TV Box SRL. Menționăm că recent utilizatorii serviciului „StarNet TV” au remarcat apariția unui nou post de televiziune, primul în grilă, „Moldova Europeană”. Atunci, pentru NewsMaker, șefa Consiliului Audiovizualului (CA) a declarat că postul TV difuzează fără licență de emisie. Distribuitorul TV Box SRL a justificat difuzarea postului „Moldova Europeană” prin faptul că ar fi avut „erori tehnice care au contribuit la redirecționarea neintenționată a fluxului”, au raportat reprezentanții Consiliului pe 27 octombrie. 

Consiliul Audiovizualului a anunțat că a sancționat, în ședința din 27 octombrie, distribuitorul TV Box SRL cu 15 000 de lei „pentru transmisiunea serviciului media „Moldova Europeană” fără licență de emisie”.

Pe 18 octombrie 2023, în grila de programe a distribuitorului, prin rețelele StarNet, a fost atestată difuzarea unui serviciu de televiziune cu denumirea „Moldova Europeană”. Ca urmare a controlului inițiat de autoritatea de reglementare pe 20 octombrie, distribuitorul a fost solicitat să prezinte informații referitor la perioada în care a fost retransmis serviciul de televiziune, sursa și modalitatea livrării tehnice a semnalului, adresa fizică de pe care a fost preluat semnalul și copiile autentificate ale contractului și/sau acordului adițional care ar confirma dreptul de a retransmite postul respectiv”, se arată într-o declarație a Consiliului.

Potrivit Consiliului, distribuitorul TV Box SRL „a declarat că „nu a contractat în mod oficial acest flux de conținut”, justificând difuzarea prin producerea unei serii de „erori tehnice care au contribuit la redirecționarea neintenționată a fluxului către IP adrese externe””.

Potrivit prevederilor Codului serviciilor media audiovizuale, furnizarea serviciului media audiovizual se realizează în baza licenței de emisie, eliberate de CA, iar pentru postul „Moldova Europeană” licență de emisie nu a fost acordată”, au menționat reprezentanții Consiliului.

***

Utilizatorii serviciului „StarNet TV” au remarcat recent apariția unui nou post de televiziune, primul în grilă. Acesta se numea „Moldova Europeană” și difuza reportaje despre proiectele finanțate de Uniunea Europeană în Republica Moldova, cum s-a schimbat viața moldovenilor care au beneficiat de aceste inițiative, dar și alte evenimente care au legătură cu parcursul european al Republicii Moldova.

Pentru NM, șefa Consiliului Audiovizualului Liliana Vițu a spus că postul TV a difuzat fără licență de emisie și că va fi discutat acest subiect la următoarea ședință a instituției.

De menționat că postul TV „Moldova Europeană” nu figura în lista celor publicate pe site-ul Starnet. Mai mult, operatorul nu a anunțat apariția postului TV pe rețelele de socializare sau site-ul oficial. Contactați de NM pentru un comentariu, reprezentanții companiei ne-au solicitat un demers scris. Până în momentul publicării știrii, nu am primit un răspuns.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Proiectul #YouthEconomy, a doua ediție: Lecția de business pe care nu o înveți din cărți

Patru mentori de top, 27 de elevi curajoși și o zi în care s-au pus la cale idei de business. Matematica celei de-a doua ediții a proiectului YouthEconomy, powered by iute Moldova, care s-a desfășurat în parteneriat cu Academia de Studii Economice din Moldova, Colegiul Național de Comerț al ASEM și Junior Achievement Moldova.

#YouthEconomy este un proiect de educație financiară și antreprenorială destinat tinerilor din Republica Moldova. Inițiativa are scopul de a dezvolta competențe practice, de a inspira gândirea critică și de a apropia mediul academic de cel de afaceri. „Este un exercițiu foarte important pentru noi, întrucât ASEM își propune să formeze cei mai buni specialiști ai economiei naționale – fie că vor activa în sectorul public, privat sau în organizații internaționale”, a menționat Alexandru Stratan, rectorul ASEM.

Ediția a doua a început în forță cu un atelier interactiv susținut de Sorina Obreja, fondatoarea TeVezi Media care le-a oferit tinerilor posibilitatea de a se simți în pielea unui jurnalist cu noțiuni despre cum se scrie un text care ”vinde”, să citească de pe prompter și să-și expună gândurile în scris pentru a ajunge la inima oamenilor: ”Au adresat întrebări inteligente, au ascultat cu atenție și au demonstrat că își doresc să crească și să contribuie la o Moldovă mai bună.”

Silvia Tetelea, Chief Commercial Officer, iute Moldova a împărtășit cu tinerii cât de important e să fii organizat în gânduri. Un mindset de business, te ajută să-ți atingi scopurile: ”Pentru iute Moldova, YouthEconomy este un proiect de suflet, prin care ne propunem să aducem educația financiară la un alt nivel.”

Invitată în calitate de speaker, Carolina Bugaian, CEO Moldcell, a vorbit despre conceptul ikigai, de a te cunoaște pe sine și la ce ești bun, experiența sa din Nepal, leadership empatic și business centrat pe nevoile oamenilor: „Educația financiară este la fel de importantă ca cei șapte ani de acasă. Te ajută să ai încredere în tine, să iei decizii corecte și să îți construiești un viitor stabil, acasă, în Moldova.”

CEO MixBook Moldova, George Teodorescu a încheiat sesiunea de mentorat despre afaceri care fac înconjurul lumii. Fără clișee, fără rețete magice, cu multă perseverență și alegeri conștiente: ”Tinerii de astăzi au atâtea oportunități – tot ce trebuie este să creadă în ele. Eșecurile nu sunt obstacole, ci lecții de viață care te duc mai departe. Perseverența și curajul sunt cheia succesului.”

Pentru elevi, întâlnirea a fost mai mult decât un simplu workshop: „A fost o experiență care m-a motivat enorm. Am învățat lucruri aplicabile, care contează în viața reală”, a spus Eliseea Rusu, elevă CNC. Iar colega sa, Mădălina Cerlat, a completat că i-a plăcut să audă povești reale de la profesioniști care au reușit să-și atingă scopurile. Prin mentorat, simulări și studii de caz, proiectul YouthEconomy powered by iute Moldova contribuie la formarea unei generații de tineri responsabili, independenți și pregătiți să construiască un viitor prosper în țara lor.

iute Moldova este parte a Iute Group, un fintech fondat în 2008 în Estonia, specializat în credite de consum, servicii de plată, produse bancare și de asigurare. Grupul activează în Albania, Bulgaria, Republica Moldova și Macedonia de Nord, finanțându-și activitatea prin capital propriu, depozite și obligațiuni tranzacționate pe piețele reglementate ale Burselor din Frankfurt și Nasdaq Baltic.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: