Andrei Mardari / NewsMaker

Transportatorii cer Guvernului să amâne finanțarea partidelor până în 2025

Reprezentanții Asociației Patronale a Profesioniștilor în Transporturi „Transportatorul” solicită Guvernului întreprinderea unor măsuri urgente în legătură cu creșterea prețurilor la combustibil. Ei vin și cu unele soluții pentru autorități, printre acestea se regăsesc amânarea finanțării partidelor pentru anii 2020-2025 și interzicerea transportului de serviciu conducătorilor de instituții de stat. 

Cei de la Asociație, cer autorităților returnarea lunară a accizului la motorină utilizată de fiecare companie la efectuarea transportului de persoane. Potrivit lor, această măsură va permite reducerea costului efectiv al motorinei cu 3 lei/litru.

La fel, ei solicită reducerea tarifelor autogării la 2-3% cu implementarea sistemelor de stimulare a procurării biletelor în prealabil. Transportatorii cer și obligarea companiilor petroliere de a aplica tarife angro la SAP pentru transportul regulat de persoane. Anularea taxelor rutiere și compensarea costului asigurărilor RCA pentru transportul regulat de persoane este o altă solicitare a celor din Asociație.

Potrivit lor, eventualele devieri bugetare pot fi compensate prin: resursele alocate de Guvernul României; amânarea finanțării partidelor pentru anii 2020-2025; plafonarea salariilor și pensiilor de peste 20000 lei la funcționari publici, șefi de instituții și agenții, întreprinderi de stat și capital de stat, organizații sub control parlamentar; interzicerea premiilor și repartizarea profiturilor la întreprinderi cu capital de stat; interzicerea transportului de serviciu conducătorilor de instituții de stat, agenții independente și consilii raionale.

Asociația spune că adoptarea acestor măsuri va permite minimizarea impactului asupra tarifului creșterilor de consumuri atestate în ultima perioada și „nu va permite mutarea problemelor economice pe umerii cetățenilor de rând”.

***

De menționat că reprezentanții Asociației Patronale a Operatorilor de Transport Auto (APOTA) au anunțat pentru perioada 7-9 februarie că rutele regulate naționale își sistează activitatea. Asociația Patronală a Profesioniștilor din Transporturi „Transportatorul” a susținut protestul colegilor lor din APOTA, declarând că opresc deservirea rutelor regulate.

În data de 2 februarie, APOTA declara că Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale nu a răspuns solicitărilor transportatorilor. „Nu a revizuit proiectul de ordin privind aprobarea tarifelor, nu a renunțat la mecanismul ilegal de instituire a unui nou tip de act permisiv-acordul consiliilor locale de majorare a tarifelor, nu a prezentat calculele reale a mărimii tarifului la serviciile de transport, nu a aprobat actul prin care să stabilească mărimea tarifului la serviciile de autogară și nu a renunțat la protejarea schemelor ilegale din transport”, comunicau transportatorii.

Amintim că în Republica Moldova, începând cu ziua de ieri, 7 februarie, are loc greva transportatorilor. Astfel, mai multe rute naționale și-au sistat activitatea până în data de 9 februarie, inclusiv.

Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Peste 3.000 de spectatori au trăit experiența rock-operei VOIEVOD la Chișinău, într-un proiect de succes realizat de Media Show Grup

Pe 14 decembrie, la Chișinău Arena, a avut loc rock-opera coregrafică VOIEVOD, care a adunat peste 3.000 de spectatori. Proiectul inovator, realizat de Media Show Grup cu sprijinul Ministerului Culturii al Republicii Moldova, s-a impus drept unul dintre cele mai importante evenimente culturale ale anului.

VOIEVOD reprezintă o declarație artistică îndrăzneață, care fuzionează rock-ul, muzică simfonică, folclorul și o coregrafie complexă. Spectacolul abordează tema identității naționale și a rădăcinilor istorice, transformând scena într-un manifest al memoriei, forței și spiritului unui popor.

Pregătirea proiectului s-a desfășurat pe parcursul mai multor luni, timp în care Media Show Grup a implicat toate departamentele-cheie ale holdingului. Echipa a gestionat întregul proces de realizare – de la planificare și logistică până la producție, concept vizual și suport tehnic.

Conceptul multimedia al spectacolului a fost realizat de echipa Line Production, care a creat key visual-ul proiectului, materialele grafice și video de promovare, animațiile pentru ecranele LED, precum și întreaga foto și video-filmare a producției.

Echipa de marketing MSG a dezvoltat o strategie integrată de promovare – de la selectarea platformelor digitale și planificarea conținutului, până la plasarea publicității în mediul online, la televiziune, radio și în spațiul urban. Această abordare a asigurat o vizibilitate amplă și a contribuit la creșterea popularității proiectului.

Designul vizual și decorul realizate de Art Garage au transformat spațiul Chișinău Arena și au facilitat imersiunea publicului în atmosfera spectacolului.

Echipa MS-Prod a asigurat suportul tehnic al proiectului, care a inclus: iluminatul, sunetul, ecranele, dezvoltarea și montarea construcțiilor scenice, precum și funcționarea sincronizată a tuturor sistemelor în timp real.

Securitatea și ordinea publică au fost asigurate de 15 profesioniști Libra Guard, care au supravegheat întregul eveniment, inclusiv zonele de acces, backstage-ul și scena.

Pe scenă au evoluat Baletul Național „Joc”, Orchestra Simfonică a Filarmonicii Naționale „Serghei Lunchevici”, Capela Corală „Moldova”, Guz, Surorile Osoianu și Lupii lui Calancea, într-o simbioză rară și autentică, care a avut un ecou puternic în rândul publicului.

Echipa extinsă a proiectului a reunit peste 200 de artiști, 40 de voluntari, 16 operatori, 5 project manageri, un regizor, producători, specialiști în lumină și sunet, scenograf, decoratori, echipe de PR, marketing și web development, precum și numeroși tehnicieni.

Infrastructura tehnică a spectacolului a inclus o fermă circulară cu diametrul de 10 metri, peste 250 m² de ecrane LED, 300 m de construcții modulare, 18 camere video și 10 tipuri de tehnică de iluminat. Special pentru acest proiect, Media Show Grup a dezvoltat un site web personalizat, cu sistem propriu de plată pentru vânzarea biletelor. Campania de promovare a cuprins rețelele sociale, publicitatea online și offline, radio, televiziune și rețele de parteneri, inclusiv Linella.

Ministrul Culturii al Republicii Moldova, Cristian Jardan, a apreciat contribuția proiectului la promovarea culturii locale, subliniind impactul său economic și social. Media Show Grup continuă să dezvolte inițiative culturale de amploare, creând proiecte care unesc, inspiră și devin parte a istoriei contemporane a țării.

Organizatori: Media Show Grup și Alex Calancea
Sub egida: Ministerului Culturii al Republicii Moldova
Parteneri media: AGORA, newsmaker.md, realitatea.md, zdg.md, unica.md, diez.md

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: