Un avion civil rus a avut o defecțiune tehnică, pe 25 iulie, în timp ce efectua un zbor spre Moscova. Aeronava a reușit să aterizeze pe aeroportul din capitala Federației Ruse și niciun pasager nu a avut de suferit. Informațiile au fost confirmate de ministerul rus pentru Situații de Urgență.
Un Boeing 737-800 al companiei aeriene ruse Aeroflot efectua cursa Soci-Moscova în timp ce la motorul avionului s-a produs o defecțiune. Potrivit canalului de Telegram „Авиаторщина”, la distanță de două ore și jumătate de la decolare, comandantul aeronavei, la bordul căreia se aflau 150 de pasageri, a declanșat semnalul de urgență și a raportat o defecțiune la motorul stâng.

În acel moment, aeronava se afla la o altitudine de 11 500 de metri deasupra regiunii Tambov. Comandantul a luat decizia de a coborî la 7 000 de metri. Într-un final, aeronava a aterizat în siguranță pe Aeroportul Internațional Moscova „Șeremetievo”, unde fusese declanșată alerta aeriană.
The Insider scrie că, de la mijlocul anului 2022, numărul accidentelor grave din aviația rusă a crescut rapid. Astfel, în prima săptămână a lunii ianuarie 2023 au avut loc zilnic incidente cu trenul de aterizare. Natura numeroaselor defecțiuni variază, dar motivul este același, spun experții: nepregătirea totală a Rusiei în fața sancțiunilor și lipsa de control al calității pieselor, care acum sunt cumpărate de la partenerii africani, India și alte „țări prietenoase”. Piesele de schimb respective nu dispun de certificare.
Autoritățile ruse spun că interdicția Occidentului asupra livrărilor de piese nu va afecta aviația internă și amintesc de experiența Iranului, care ar fi reușit să treacă cu „succes” peste sancțiuni. Ceea ce „uită” să spună însă autoritățile ruse este că, în Iran, restricțiile au dus la un număr progresiv de accidente și prăbușiri de avioane, soldate cu victime.
În septembrie 2022, Organizația Internațională a Aviației Civile a ONU a acordat „un steguleț roșu” pe pagina sa de audit al performanței în materie de siguranță. Acest lucru s-a întâmplat deoarece expirase termenul pe care Organizația Internațională a Aviației Civile îl acordase Rosaviția pentru a elimina dubla înregistrare a aeronavelor închiriate companiilor aeriene rusești. În mod practic, acest lucru însemnă că toate celelalte țări din lume pot refuza să permită aeronavelor rusești să le folosească spațiul aerian din cauza stării nesigure a acestora.
Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.
Vreți să susțineți ceea ce facem?
Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.
Susțineți NewsMaker!