Sursă: Nicolai Bargan

Un bărbat din Republica Moldova a realizat de la zero o poveste cu ajutorul inteligenței artificiale

Nicolai Bagran, un bărbat din Republica Moldova, a reușit să redefinească conceptul de poveste prin intermediul inteligenței artificiale. Datorită abilităților sale creative și pasiunii pentru tehnologie, Nicolai a creat o experiență unică, în care povestea prinde viață cu ajutorul algoritmilor de învățare automată. Pornind de la o idee simplă, a explorat potențialul nelimitat al inteligenței artificiale pentru a construi o lume imaginară. A fost entuziasmat de rezultat și a decis să povestească despre experiența lui, scrie Diez.md

Nicolai și-a propus să creeze o poveste cu ajutorul inteligenței artificiale, dorind să exploreze limitele imaginației sale și să aducă la viață personaje și locuri.
Iată cum a evoluat acest proiect, pas cu pas:

A început prin a utiliza chatGPT, un model avansat de limbaj creat de OpenAI, pentru a genera un scenariu clar și coerent. Acest model i-a oferit posibilitatea de a elabora o poveste, care să servească drept bază pentru proiectul său.

Următorul pas a fost să genereze grafică utilizând platforma Midjourney. Nicolai a înțeles importanța prompt-urilor calitative pentru a obține rezultate optime. Prin formularea de comenzi specifice, care includeau și raportul de aspect 16:9, el a reușit să creeze imagini sugestive și relevante pentru povestea sa.

Sursă: Nicolai Bargan

Pentru a adăuga o dimensiune auditivă poveștii sale, a ales ElevenLabs, un furnizor de servicii de sinteză vocală. El a folosit exemple de dicție cu actorul Stephen Fry pentru a crea o voce sintetizată autentică și plină de emoție, care să își asume rolul de narator în poveste.

Sursă: Nicolai Bargan

A dat viață imaginilor generate de Midjourney, adăugând efecte 3D cu ajutorul leiapix.com. Acest pas i-a permis să îmbogățească vizualul și să ofere o experiență mai captivantă și realistă.

Pentru a finaliza proiectul, Nicolai a utilizat instrumente de editare video, precum iMovie, Adobe sau Clipchamp. Acestea i-au oferit posibilitatea de a monta și a integra toate elementele, inclusiv tranziții, titluri și efecte, pentru a crea o prezentare coerentă și plină de impact.

Sursă: Nicolai Bargan

În total, elaborarea proiectului a durat aproximativ 2-3 ore și a implicat un cost de 33 de dolari. Cu această experiență, Nicolai Bargan a dorit să sublinieze potențialul remarcabil al inteligenței artificiale și faptul că nu ar trebui să ne fie frică de a explora și a utiliza această tehnologie în mod creativ. El încurajează și pe alții să se angajeze în proiecte similare și să exploreze infinitele posibilități pe care inteligența artificială le oferă.

Povestea poate fi vizionată mai jos.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Škoda își consolidează poziția: creștere a livrărilor cu 14% și profit de peste un miliard de euro aduc brandul pe locul 3 în Europa

Škoda Auto anunță rezultate financiare impresionante și o creștere record a livrărilor în primele nouă luni ale anului 2025, confirmându-și statutul de unul dintre cele mai profitabile branduri auto de volum din Europa.

Producătorul auto ceh înregistrează o ascensiune semnificativă datorită strategiei sale de electrificare și expansiunii internaționale, în special pe piața din India.

Realizări cheie:

  • Locul 3 în Europa: Škoda și-a consolidat poziția de al treilea cel mai vândut brand auto din Europa (UE27, Marea Britanie, Elveția, Norvegia și Islanda).
  • Livrări record: Numărul total de automobile livrate la nivel global a ajuns la 765.700 de unități, în creștere cu 14,1% față de anul precedent.
  • Profit de peste un miliard de euro: Profitul operațional a crescut la 1,790 miliarde euro (+5,4%), iar veniturile au urcat la 22,344 miliarde euro (+9,5%). Škoda Auto menține o marjă de rentabilitate de 8,0%, confirmând soliditatea modelului său de afaceri.
  • Creștere explozivă în India: Livrările pe piața indiană s-au mai mult decât dublat (+106,1%), atingând un nivel istoric de 49.400 de automobile.
  • Noi facilități de producție: În septembrie a început producția și vânzările modelului Slavia în Vietnam.

Comentarii ale conducerii

Klaus Zellmer, directorul general Škoda Auto:
„Rezultatele solide din primele nouă luni demonstrează că strategia noastră funcționează: creștem profitabil, accelerăm procesul de electrificare și ne extindem la nivel global. Menținerea locului trei în Europa și dublarea livrărilor în India reflectă puterea echipei noastre și încrederea clienților. Avansăm cu încredere pentru a modela viitorul mobilității.”

Holger Peters, membru al consiliului de administrație Škoda Auto pentru finanțe, IT și juridic:
„Rezultatele noastre rămân foarte solide. Creșterea profitului operațional cu 5,4% demonstrează baza puternică a modelului nostru de afaceri. În plus, continuăm să identificăm oportunități de reducere a costurilor, ceea ce ne oferă încredere că putem menține această tendință pozitivă.”

Viitorul: Mobilitate electrică accesibilă

Škoda pregătește activ portofoliul său pentru era mobilității electrice.

  • Epiq, modelul următor: Următorul pas important va fi lansarea noului crossover urban complet electric Epiq, care va deveni modelul de intrare în gama electrică. Prețul său va fi comparabil cu cel al modelului pe benzină Kamiq.
  • SUV de familie mare: Este în dezvoltare versiunea de serie a conceptului Vision 7S — un SUV mare, complet electric, cu 7 locuri.

Situația în Republica Moldova

Conform datelor prezentate de DAAC Hermes, importatorul oficial Škoda în Republica Moldova, marca ocupă locul 2 pe piața auto națională în perioada ianuarie–septembrie 2025, cu 874 de automobile vândute, reprezentând 12% cotă de piață.

Cele mai populare modele Škoda în Moldova în 2025:

  • Kodiaq – 307 unități (+15%) – lider în segmentul SUV-urilor de familie;
  • Superb – 152 unități (−16%) – cel mai bun sedan de afaceri sau de familie din clasa sa;
  • Karoq – 128 unități (+49%) – modelul cu cea mai rapidă creștere.

Aceste date arată că cumpărătorii moldoveni preferă SUV-urile și sedanurile de business, iar Škoda își consolidează imaginea de marcă fiabilă, cu o gamă variată de modele.

Comentariul reprezentantului DAAC Hermes

Maxim Buzdugan, directorul mărcii Škoda în Moldova:
„Rezultatele brandului Škoda la nivel global în primele 9 luni sunt impresionante, iar prognoza pentru acest an este de aproximativ 1 milion de automobile livrate. Piața auto din Moldova este, de asemenea, în creștere, însă concurența devine tot mai intensă. Strategia noastră este să oferim nu doar produse excelente, ci și servicii de calitate. Suntem singura marcă auto cu două showroomuri moderne în capitală, iar la sfârșitul anului vom inaugura al doilea nostru centru multifuncțional de service, pe Calea Ieșilor 14, pentru confortul clienților noștri.”

Descoperă ce modele Škoda sunt disponibile chiar acum!

Vrei să vezi ce automobile Škoda poți comanda imediat în Republica Moldova? Intră acum pe Stocul Škoda și descoperă ofertele actuale – modele disponibile pe loc, versiuni echipate complet și prețuri actualizate.
https://stock.skoda.md/md

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: