Un bărbat, învinuit de trafic de copii în scop sexual, a fost achitat de prima instanță. Procurorii au atacat decizia și solicită 15 ani de închisoare

Un bărbat în vârstă de 30 de ani, învinuit de trafic de copii în scop sexual, a fost achitat de prima instanță. Acuzatorii de stat consideră că achitarea lui este contrară legii și au solicitat, din nou, condamnarea acestuia la 15 ani de închisoare. În acest sens, procurorii au atacat la Curtea de Apel Bălți sentința Judecătoriei Drochia, sediul Glodeni, care a respins solicitarea procurorilor pentru aplicarea pedepsei cu închisoarea față de inculpat.

Potrivit Procuraturii Generale, faptele de care este învinuit bărbatul au avut loc în perioada iulie-august 2017. Potrivit acuzatorilor de stat, acesta a contactat pe internet o adolescentă din raionul Glodeni, care atunci avea vârsta de 15 ani. El i-a promis că îi va oferi un telefon performant, dacă aceasta îi va trimite imagini cu caracter intim. Ulterior, bărbatul a amenințat adolescenta că va trimite acele imagini părinților și apropiaților ei, dacă ea nu va participa la sesiuni video pe internet cu el, în direct. În cadrul acestor sesiuni, inculpatul a constrâns-o să privească acțiuni perverse cu caracter sexual ale acestuia, precum și a determinat-o la acțiuni cu caracter erotic pe adolescentă.

Mai mult, bărbatul nu și-a folosit propriile conturi, ci ale partenerului său de lucru, cu care se afla la muncă în Sankt-Petersburg, Rusia.

Sursa citată menționează că situația creată a devenit tensionată, iar adolescenta i-a comunicat bărbatului că renunță la înțelegere, cu atât mai mult că promisiunea nu a fost îndeplinită nici după ce ea i-a trimis imagini intime. Individul, însă, a continuat să o amenințe și să o supună exploatării sexuale. De asemenea, bărbatul a transmis imaginile în cauza unor apropiați de-ai fetei. Acest fapt a determinat-o să absenteze două săptămâni de la școală, pentru ca mai apoi să încerce să-și pună capăt zilelor.

Menționăm că inculpatul a fost reținut și plasat în arest, însă ulterior a fost eliberat și achitat de către Judecătoria Drochia. Totuși, acuzatorii de stat din cadrul PCCOCS consideră achitarea lui contrară legii.

 

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

30 de treceri feroviare din Republica Moldova vor rămâne fără bariere mecanice. Acestea vor fi înlocuite cu indicatoare rutiere. Anunțul a fost făcut pe 5 iunie de întreprinderea de stat „Calea Ferată din Moldova” (CFM). Potrivit instituției, decizia a fost luată în contextul reducerii drastice a fondurilor disponibile pentru întreținerea infrastructurii. Astfel, participanții la trafic sunt îndemnați să se asigure vizual și auditiv, înainte de traversarea liniei ferate.

„Întreprinderea de Stat „Calea Ferată din Moldova” informează participanții la trafic, că a demarat procesul de transformare a 30 de treceri la nivel cu calea ferată dirijate (dotate cu bariere mecanice) în treceri la nivel cu calea ferată nedirijate, semnalizate prin indicatoare. Această decizie este inevitabilă, fiind luată pentru a menține funcționalitatea rețelei feroviare, în contextul reducerii drastice a fondurilor disponibile pentru întreținerea și modernizarea infrastructurii”, au comunicat reprezentanții CFM pe 5 iunie.

În acest context, întreprinderea a făcut apel la toți participanții la trafic să manifeste maximă prudență la apropierea de trecerile la nivel cu calea ferată nedirijate, să reducă viteza, să se asigure vizual și auditiv că nu se apropie înainte de traversarea liniei ferate niciun tren sau alt vehicul feroviar și să respecte indicatoarele rutiere.

„Reiterăm, că conducătorului de vehicul îi este interzis să se angajeze în traversare în cazul în care situaţia rutieră îl va impune să oprească pe calea ferată, precum şi să ocolească vehiculele oprite în faţa trecerii, ieşind pe contrasens. Pentru cedarea trecerii trenului sau altui vehicul feroviar, în cazul lipsei marcajului și a indicatorului, conducătorul trebuie să oprească nu mai aproape de 10 m de la prima șină”, se mai arată în mesajul CFM.

***

Amintim că CFM se confruntă cu dificultăți financiare din august 2022, când tranzitul feroviar din Ucraina s-a redus semnificativ după redeschiderea portului Odesa. Pierderile generate au dus la diminuarea veniturilor și la întârzieri de luni întregi la plata salariilor angajaților. În încercarea de a face rost de bani, întreprinderea a scos la licitație vagoane de pasageri, locomotive și fier vechi.

În prezent, CFM este condusă de Serghei Cotelnic. Ministrul Agriculturii și Industriei Alimentare, Vladimir Bolea, a declarat anterior că întreprinderea este strategică și nu se discută despre o posibilă privatizare.

În luna mai 2025, autoritățile au anunțat că întreprinderea va beneficia, în premieră, de sprijin financiar din partea statului pentru întreținerea și modernizarea rețelelor feroviare. Deși proiectul supus consultărilor publice prevedea o alocare anuală de 400 de milioane de lei, în baza unui contract multianual, Ministerul Infrastructurii anunța că suma exactă va fi stabilită la momentul semnării documentului. 

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: