CA

Unsprezece televiziuni, sancționate cu avertizări publice și amenzi în valoare de 93 000 de lei pentru încălcări în reflectarea campaniei electorale

În cadrul ședinței din 3 noiembrie, Consiliul Audiovizualului a sancționat 11 postori de televiziune cu 28 de avertizări publice și cu 11 amenzi în sumă de 93 000 de lei pentru abateri privind reflectarea campaniei electorale. Încălcările au fost constatate în cel de-al șaptelea raport de monitorizare pentru perioada 23 – 29 octombrie.

Controlul Consiliului Audiovizualului a vizat respectarea prevederilor privind asigurarea informării corecte conform art. 13 din Codul serviciilor media audiovizuale (CSMA), în cadrul principalului program de știri în orele de maximă audiență de seară și/sau emisiuni de informare electorală. La fel, controlul a ținut de respectarea prevederilor art. 89 și 90 din Codul electoral, de către serviciile media audiovizuale de televiziune incluse în lista „must carry” și de către furnizorii de servicii media de televiziune naționale generaliste sau de știri, care au declarat că vor reflecta alegerile locale generale din 5 noiembrie, începând cu 23 octombrie.

Astfel, au fost supuse controlului 15 servicii media audiovizuale de televiziune: Moldova 1, Găgăuzia TV, Orizont TV, Cinema 1, Jurnal TV, ITV, Exclusiv TV, TVR Moldova, Pro TV Chișinău, Vocea Basarabiei TV, TV8, R Live TV, TVC 21, Canal Regional și N4.

Unsprezece posturi de televiziune, potrivit CA, nu au asigurat informarea corectă la reflectarea alegerilor locale, iar un serviciu media a întrerupt programele de știri de publicitate, fiind astfel atestat încălcarea prevederilor art. art. 66 alin. (3) din CSMA.

Lista televiziunilor sancționate și sancțiunile aplicate:

– TV-Găgăuzia ( patru avertizări publice și o amendă de 13 000 de lei);
– Moldova 1 (două avertizări publice);
– Exclusiv TV ( trei avertizări publice și două amenzi a câte 5 000 de lei);
– ITV ( patru avertizări publice);
– Vocea Basarabiei (trei avertizări publice);
– TVC 21 (trei avertizări publice);
– Pro TV Chișinău (trei avertizări publice);
– Jurnal TV (două avertizări publice);
– TV8 (două avertizări publice);
– N4 (o avertizare publică);
– TVR Moldova (o avertizare publică).

Totodată, CA a menționat că 5 televiziuni – din 15 supuse controlului – nu au respectat prevederile art. 90 alin. (1) din Codul Electoral – concurenți electorali au fost reflectați în alte programe audiovizuale decât cele cu caracter electoral; ale alin. (2) din Codul Electoral și ale pct. 38 din Regulamentul privind reflectarea alegerilor de către instituțiile mass-media, aprobat de Comisia Electorală Centrală (CEC). Conform acestor prevederi, în programele de știri și actualități, subiectele cu caracter electoral sunt incluse la rubrica specială „Electorala”, evidențiată prin semnale acustice sau vizuale unice la început și la final.

Lista televiziunilor sancționate și sancțiunile aplicate:

– TV-Găgăuzia (o amendă de 10 000 de lei);
– Exclusiv TV (două amenzi de 5 000 și 10 000 de lei);
– ITV (două amenzi de 5 000 și 10 000 de lei);
– TV8 (două amenzi de 5 000 și 10 000 de lei);
– Jurnal TV (o amendă de 15 000 de lei).


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

12 milioane de euro investiți în ibis Styles Chișinău: hotelul a fost inaugurat oficial

După mai multe luni de activitate în regim de testare, hotelul ibis Styles Chișinău a fost inaugurat oficial și devine primul obiectiv social din cadrul proiectului „Satul German” deja funcțional. Situat la doar trei minute de Aeroportul Internațional Chișinău, hotelul marchează prima investiție majoră locală, realizată în cadrul unui parteneriat dintre dezvoltatorul Ceslav Ciuhrii și grupul ACCOR, cu o valoare totală de 12 milioane de euro.

În discursul său, antreprenorul Ceslav Ciuhrii a comparat hotelul cu „prima fortăreață” a Satului German, un proiect menit să ofere un spațiu viu, cu infrastructură completă pentru locuitori, antreprenori și turiști. „Am dorit să aducem aici un brand internațional de prestigiu, astfel încât oaspeții care cunosc ibis Styles în alte țări să se simtă imediat acasă și în Moldova”, a spus acesta.

Ciuhrii a mai subliniat că dezvoltarea hotelului și parteneriatul care l-a făcut posibil, confirmă faptul că investitorii străini au încredere în Moldova. “Dacă cineva se mai îndoiește sau ezită să intre pe piața noastră, sper că acest exemplu îl va convinge că merită. Cu ajutorul partenerilor internaționali, putem transforma visurile în realitate și putem construi aici, acasă, un viitor european”, a spus Ciuhrii.  

Iar Michael Kuc, vicepreședinte franciză ACCOR, a declarat că proiectul va deveni unul de referință pentru rețeaua ibis Styles. “Cred  că structura, designul și conceptul acestui hotel reflectă direcția pe care ACCOR și ibis Styles își doresc să o dezvolte. Sunt încântat și cred că acest hotel va deveni unul dintre proiectele de referință al brandului nostru”, a menționat Michael Kuc. 

La rândul său, managerul hotelului, Natalia Dubina, a subliniat unicitatea conceptului. “Avem un concept unic pentru ibis Styles, unde am dezvoltat tematica tenisului în design și concept. Hotelul nostru are o amplasare unică și foarte avantajoasă, situat la doar 3 minute de Aeroportul Internațional Chișinău, și este, de fapt, primul obiectiv social lansat în cadrul proiectului Satul German”, a declarat Dubina. 

Pentru Natalia Bejan, director al Agenției de Investiții, prezența brandului ibis Styles în Moldova reprezintă un pas important pentru atragerea turiștilor și confirmă existența antreprenorilor locali care investesc în Republica Moldova. “Este extrem de important să avem branduri de genul ibis în Republica Moldova, pentru că ele atrag după sine și potențiali pasageri, turiști. Pe de altă parte însă, ne bucurăm că este o investiție cu finanțare și locală”, a menționat Natalia Bejan. 

Hotelul dispune de 100 de camere moderne, un centru modular pentru evenimente de peste 200 m², restaurant, bar, terasă, zonă de fitness și parcare cu 45 de locuri. Interiorul inspirat din universul tenisului oferă hotelului un stil vizual unic și plin de energie. Ibis Styles Chișinău are 57 de angajați și în cele câteva luni de activitate în regim de testare a reușit să înregistreze deja o dinamică pozitivă.

Odată cu inaugurarea ibis Styles, capitala își consolidează poziția pe harta ospitalității europene, iar Republica Moldova trimite un semnal de încredere pentru investitorii internaționali. Ibis Styles Chișinău va contribui la creșterea turismului local, într-un context în care numărul de turiști și înnoptările au înregistrat deja o tendință ascendentă în prima parte a anului 2025.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: