Максим Андреев, NewsMaker

Va rămâne Kozak reprezentantul special al Rusiei în relațiile cu Moldova? Are o funcție nouă în administrația prezidențială

Președintele Rusiei, Vlaidmir Putin, l-a desemnat pe fostul vicepremier, Dmitri Kozak, în funcția de adjunct al șefului administrației prezidențiale. RIA Novosti scrie astăzi, 24 ianuarie, că astfel, instituția va avea doi adjuncți și nu unul, cum a fost până în prezent. 

Anterior, șeful admnistrației președintelui Vladimir Putin, Anton Vaiko, avea doi prim-vicepreședinți și doi vicepreședinți. Printr-un decret special, numărul vicepreședinților a fost majorat până la trei, iar funcția a fost ocupată de Dmitri Kozak.

Ce responsabilități, mai exact, va avea Kozak în cadrul administrației prezidențiale, nu este clar, deocamdată, scrie Komersant. Potrivit publicației, este posibil ca activitatea demnitarului să fie legată de companiile de stat. Pe de altă parte, este posibil ca acesta să se ocupe de relațiile cu țările din Comunitatea Statelor Independente (CSI).

În 2018, Putin l-a numit pe Kozak reprezentant special al președintelui Rusiei pentru dezvoltarea relațiilor economice și comerciale cu Republica Moldova. Până la Kozak, această funcția fost deținută de fostul vicepremier rus, Dmitri Rogozin.

Amintim că, acum câteva zile, premierul Dmitri Medvedv, împreună cu întregul cabinet de miniștri a demisionat. Noul șef al executivului Rusiei a devenit Mihail Mișustin.

 

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Hotnews.ro

Ruta feroviară București-Kiev revine după 5 ani de pauză. Trenul va trece prin R. Moldova

În aceste zile va fi făcută prima călătorie feroviară de probă între București și Kiev și, dacă totul va fi bine, trenul internațional va reveni după mai bine de cinci ani de pauză. Nu va mai circula însă prin Suceava și Vadu Siret, ci prin Iași – Chișinău. Cel mai probabil va face peste 30 de ore, transmite Hotnews.

Din România spre Ucraina un singur punct feroviar de frontieră a mai fost folosit când mai circula trenul direct: Vicșani – Vadu Siret, aflat la 50 km de Suceava. De la București la Kiev sunt 1 227 km pe calea ferată și un tren convențional de pasageri făcea 25-26 de ore. Din toată distanța, 500 km erau parcurși pe teritoriul românesc, iar trenul pleca dimineața din Gara de Nord și avea un vagon de dormit al căilor ferate din Ucraina.

Planul din vara lui 2025 este ca trenul să revină, iar prima cursă de probă Kiev – Bucureşti şi retur va fi făcută în această săptămână. În noaptea de 7 spre 8 august. Trenul va pleca din Kiev, iar în noaptea de 8 spre 9 august dinspre Bucureşti către Kiev, prin Chişinău. Cursa de probă va fi făcută cu două vagoane fără pasageri, a declarat secretarul de stat în ministerul Transporturilor al României, Ionel Scrioşteanu.

El a spus, la o conferință de presă din orașul Darabani (judeţul Botoşani), că legătura feroviară directă dintre Kiev şi Bucureşti va fi făcută prin Republica Moldova, prin ataşarea a patru vagoane de călători ale companiei feroviare ucrainene la Trenul „Prietenia” București-Chişinău.

Călătoria va fi lungă: de la București la Chișinău trenul face 13 ore, iar garnitura Chișinău – Kiev face minim 17 ore.

A existat mult timp legătură feroviară directă București – Kiev, realizată mai ales de trenuri care legau Moscova de diverse orașe din Bulgaria (Sofia, Varna, Burgas).

Înainte de război se mai discuta și introducerea unor trenuri de scurt parcurs între Suceava și Cernăuți, dar nu s-a concretizat nimic.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: