Vaccinul AstraZeneca a fost redenumit în Vaxzevria

Vaccinul anti-Covid produs de compania britanico-suedeză AstraZeneca a fost redenumit în Vaxzevria. Informația a fost publicată pe site-ul Agenției Europene a Medicamentului( EMA).

Pe portalul Agenției preparatelor medicamentoase din Suedia a fost indicat faptul că modificarea denumirii nu va fi însoțită de alte schimbări, însă experții din domeniul imunizării trebuie să fie informați despre decizie, întrucât informațiile despre ser, marcaj și ambalaj ar putea avea un aspect diferit.

***

Amintim că la începutul lunii curente au apărut informații privind posibile cazuri de tromoboze semnalate în urma vaccinării cu AstraZeneca.

Pe 18 martie, EMA a anunțat concluziile Comitetului de siguranță privind vaccinul AstraZeneca. Directoarea EMA, Emer Cooke, a precizat că vaccinul AstraZeneca este sigur și eficient, dar va fi o investigație suplimentară privind cazurile rare de reacții secundare semnalate. Emer Cooke a subliniat că 7 milioane de oameni au fost vaccinați în UE și 11 milioane în Marea Britanie și că este inevitabil să apară și reacții adverse. Ar fi vorba despre 30 de cazuri din 5 mln de persoane vaccinate cu acest ser, fără să fie determinată, însă, o legătură directă cu imunizarea.

Republica Moldova va beneficia de 156 de mii de doze produse de Oxford/AstraZeneca și 24 570 de doze Pfizer/BioNTech prin intermediul platformei COVAX. Până în dimineața de 30 martie, în țara noastră au fost imunizate aproape 34 mii de persoane.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

30 de treceri feroviare din Republica Moldova vor rămâne fără bariere mecanice. Acestea vor fi înlocuite cu indicatoare rutiere. Anunțul a fost făcut pe 5 iunie de întreprinderea de stat „Calea Ferată din Moldova” (CFM). Potrivit instituției, decizia a fost luată în contextul reducerii drastice a fondurilor disponibile pentru întreținerea infrastructurii. Astfel, participanții la trafic sunt atenționați să se asigure vizual și auditiv, înainte de traversarea liniei ferate.

„Întreprinderea de Stat „Calea Ferată din Moldova” informează participanții la trafic, că a demarat procesul de transformare a 30 de treceri la nivel cu calea ferată dirijate (dotate cu bariere mecanice) în treceri la nivel cu calea ferată nedirijate, semnalizate prin indicatoare. Această decizie este inevitabilă, fiind luată pentru a menține funcționalitatea rețelei feroviare, în contextul reducerii drastice a fondurilor disponibile pentru întreținerea și modernizarea infrastructurii”, au comunicat reprezentanții CFM pe 5 iunie.

În acest context, întreprinderea a făcut apel la toți participanții la trafic să manifeste maximă prudență la apropierea de trecerile la nivel cu calea ferată nedirijate, să reducă viteza, să se asigure vizual și auditiv că nu se apropie înainte de traversarea liniei ferate niciun tren sau alt vehicul feroviar și să respecte indicatoarele rutiere.

„Reiterăm, că conducătorului de vehicul îi este interzis să se angajeze în traversare în cazul în care situaţia rutieră îl va impune să oprească pe calea ferată, precum şi să ocolească vehiculele oprite în faţa trecerii, ieşind pe contrasens. Pentru cedarea trecerii trenului sau altui vehicul feroviar, în cazul lipsei marcajului și a indicatorului, conducătorul trebuie să oprească nu mai aproape de 10 m de la prima șină”, se mai arată în mesajul CFM.

***

Amintim că CFM se confruntă cu dificultăți financiare din august 2022, când tranzitul feroviar din Ucraina s-a redus semnificativ după redeschiderea portului Odesa. Pierderile generate au dus la diminuarea veniturilor și la întârzieri de luni întregi la plata salariilor angajaților. În încercarea de a face rost de bani, întreprinderea a scos la licitație vagoane de pasageri, locomotive și fier vechi.

În prezent, CFM este condusă de Serghei Cotelnic. Ministrul Agriculturii și Industriei Alimentare, Vladimir Bolea, a declarat anterior că întreprinderea este strategică și nu se discută despre o posibilă privatizare.

În luna mai 2025, autoritățile au anunțat că întreprinderea va beneficia, în premieră, de sprijin financiar din partea statului pentru întreținerea și modernizarea rețelelor feroviare. Deși proiectul supus consultărilor publice prevedea o alocare anuală de 400 de milioane de lei, în baza unui contract multianual, Ministerul Infrastructurii anunța că suma exactă va fi stabilită la momentul semnării documentului. 

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: