„Vom examina în judecată”. Slusari răspunde apelului lui Recean de a-și cere scuze public

Fostul deputat Alexandr Slusari a reacționat la solicitarea premierului Dorin Recean. Ultimul i-a cerut să-și „retragă afirmațiile false” din data de 23 ianuarie și să „ceară scuze publice” pentru declarațiile că Recean se întâlnește „minimum o dată pe lună”, la Varnița, cu liderul de facto al regiunii transnistrene Vadim Krasnoselski și cu proprietarul holdingului „Sheriff” Victor Gușan. „Nu cred că omul măcar a văzut emisiunea în care eu am vorbit despre comunicarea lui cu liderii separatiștilor. (…) Dar momentele respective noi le vom examina în judecată, dacă prim-ministrul consideră că a fost atinsă demnitatea lui”, a comunicat Slusari. 

Oare crede cineva că amenințările cetățeanului Dorin Recean mă pot speria pe mine? Nu cred că omul măcar a văzut emisiunea în care eu am vorbit despre comunicarea lui cu liderii separatiștilor. Probabil a citit titluri de presă. Dar momentele respective noi le vom examina în judecată, dacă prim-ministrul consideră că a fost atinsă demnitatea lui. În trei ani, după ce a venit PAS la guvernare eu am fost antrenat în mai multe astfel de procese de judecată. (…) Așadar, dacă cineva crede că pe mine se poate de redus la tăcere prin șantaj că să fiu dat cu capul de asfalt sau de judecată, greșește amarnic. Păcat că acest lucru se întâmplă în perioada unei guvernări, care a ajuns la putere pe fundalul luptei cu un regim criminal și anti-democratic”, a scris Alexandr Slusari pe o rețea de socializare.

Pe 28 ianuarie, premierul Dorin Recean i-a solicitat fostului deputat Alexandr Slusari să-și „retragă afirmațiile false” din data de 23 ianuarie și să „ceară scuze publice”. Pe 23 ianuarie, Slusari a spus că Recean se întâlnește „minimum o dată pe lună”, la Varnița, cu liderul de facto al regiunii transnistrene Vadim Krasnoselski și cu proprietarul holdingului „Sheriff” Victor Gușan. Detalii AICI.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

30 de treceri feroviare din Republica Moldova vor rămâne fără bariere mecanice. Acestea vor fi înlocuite cu indicatoare rutiere. Anunțul a fost făcut pe 5 iunie de întreprinderea de stat „Calea Ferată din Moldova” (CFM). Potrivit instituției, decizia a fost luată în contextul reducerii drastice a fondurilor disponibile pentru întreținerea infrastructurii. Astfel, participanții la trafic sunt îndemnați să se asigure vizual și auditiv, înainte de traversarea liniei ferate.

„Întreprinderea de Stat „Calea Ferată din Moldova” informează participanții la trafic, că a demarat procesul de transformare a 30 de treceri la nivel cu calea ferată dirijate (dotate cu bariere mecanice) în treceri la nivel cu calea ferată nedirijate, semnalizate prin indicatoare. Această decizie este inevitabilă, fiind luată pentru a menține funcționalitatea rețelei feroviare, în contextul reducerii drastice a fondurilor disponibile pentru întreținerea și modernizarea infrastructurii”, au comunicat reprezentanții CFM pe 5 iunie.

În acest context, întreprinderea a făcut apel la toți participanții la trafic să manifeste maximă prudență la apropierea de trecerile la nivel cu calea ferată nedirijate, să reducă viteza, să se asigure vizual și auditiv că nu se apropie înainte de traversarea liniei ferate niciun tren sau alt vehicul feroviar și să respecte indicatoarele rutiere.

„Reiterăm, că conducătorului de vehicul îi este interzis să se angajeze în traversare în cazul în care situaţia rutieră îl va impune să oprească pe calea ferată, precum şi să ocolească vehiculele oprite în faţa trecerii, ieşind pe contrasens. Pentru cedarea trecerii trenului sau altui vehicul feroviar, în cazul lipsei marcajului și a indicatorului, conducătorul trebuie să oprească nu mai aproape de 10 m de la prima șină”, se mai arată în mesajul CFM.

***

Amintim că CFM se confruntă cu dificultăți financiare din august 2022, când tranzitul feroviar din Ucraina s-a redus semnificativ după redeschiderea portului Odesa. Pierderile generate au dus la diminuarea veniturilor și la întârzieri de luni întregi la plata salariilor angajaților. În încercarea de a face rost de bani, întreprinderea a scos la licitație vagoane de pasageri, locomotive și fier vechi.

În prezent, CFM este condusă de Serghei Cotelnic. Ministrul Agriculturii și Industriei Alimentare, Vladimir Bolea, a declarat anterior că întreprinderea este strategică și nu se discută despre o posibilă privatizare.

În luna mai 2025, autoritățile au anunțat că întreprinderea va beneficia, în premieră, de sprijin financiar din partea statului pentru întreținerea și modernizarea rețelelor feroviare. Deși proiectul supus consultărilor publice prevedea o alocare anuală de 400 de milioane de lei, în baza unui contract multianual, Ministerul Infrastructurii anunța că suma exactă va fi stabilită la momentul semnării documentului. 

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: