a-tv.md

„Vor urma urma demisii pâna când vom găsi oameni curajoși care să aplice legea așa cum trebuie”. Igor Dodon, despre concesionarea Aeroportului Chișinău

„În spatele celor care au preluat controlul asupra concesiunii aeroportului se află în realitate aceeași grupare, care împreuna cu Șor a preluat acest contract de concesiune la etapa inițială”. Mai mult, în spatele acestor tranzacții nu s-ar afla Federația Rusă. Declarațiile au fost făcute de către Igor Dodon, astăzi, 23 decembrie, într-o postare pe Facebook.

Șeful statului a scris că nu va accepta „ca instituțiile statului să facă compromisuri cu cineva, indiferent că „investitorul” vine din Europa, Rusia, America sau din alte părți”. Dodon a reiterat faptul că Aeroportul Internațional Chișinău ar fi fost dat ileagal în concesiune și că trebuie să revină în proprietatea statului.

Mai mult, Dodon a menționat că schimbarea proprietarului „nu face decât să arate că acea companie deținută de domnul Rothschild a înțeles ilegalitățile care s-au făcut la preluarea concesiunii și a decis să nu participe mai departe în această afacere murdară”.

Igor Dodon a mai declarat că vor urma demisii în cazul în care instituțiile statului nu vor asigura întorcerea acestui bun în proprietatea statului.

„Dacă instituțiile statului nu vor reuși să facă acest lucru într-o perioada rezonabilă, înseamnă ca vor urma demisii pâna când vom găsi oameni curajoși care să aplice legea așa cum trebuie”.

Menționăm că compania „Avia-Invest”, care administrează Aeroportul Internaţional Chişinău, a confirmat astăzi, 23 decembrie, printr-un comunicat de presă, că NR Investment Limited a cedat controlul asupra companiei „Komaksavia Airport Invest” Ltd, care deţine 95% din „Avia-Invest”. De asemenea, a fost confirmat şi faptul că omul de afaceri din Rusia Andrei Goncearenko este noul beneficiar al companiei „Komaksavia Airport Invest” Ltd.

 

 

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Promo-LEX: cadouri electorale și resursele statului, în scopuri electorale. Inclusiv Bugetul +Plus și „Moldova poate”

Politicienii și funcționarii folosesc în continuare resursele statului în scopuri electorale, fenomen care riscă să devină o „normalitate electorală” în Republica Moldova, potrivit primului raport al Misiunii de Observare Promo-LEX pentru alegerile parlamentare din 28 septembrie 2025. Organizația atrage atenția că această practică încalcă egalitatea de șanse a partidelor și afectează încrederea cetățenilor în alegeri.

Potrivit asociației, una dintre cele mai flagrante forme observate de utilizare a resurselor administrative a fost „promovarea proiectelor guvernamentale printr-un cadru narativ și vizual ce poate fi ușor confundat cu o campanie electorală”.

„Bugetul +Plus și campania Moldova poate, un exemplu perfect de fuziune între partid politic și stat. Așa-numitul Buget +Plus, adoptat cu câteva luni înainte de începerea perioadei electorale, a permis Guvernului să aloce aproximativ 8 miliarde de lei pentru pachete sociale și energetice, în baza sprijinului extern. Deși aceste fonduri pot fi justificate din punct de vedere tehnic, problema apare în modul de promovare: decizii netransparente, comunicare personalizată și politizată”, a subliniat Promo-LEX.

De asemenea, asociația a atras atenția asupra campaniei guvernamentale „Moldova poate”, cu un buget de 5 milioane de lei, care a fost lansată pe 21 mai 2025, imediat după stabilirea datei alegerilor parlamentare.

„Mesajele de promovare, distribuția națională și preluarea narativului în ziarele de partid, sugerează o instrumentalizare politică a resurselor publice. Astfel, între guvernare și partidul de guvernare a existat o suprapunere care contravine angajamentelor asumate de Republica Moldova, inclusiv prin Documentul reuniunii de la Copenhaga (CSCE, 1990), care prevede delimitarea clară între stat și partide”, susține Promo-LEX.

Totodată, Promo-LEX s-a referit la pachetul de sprijin în valoare de 300 milioane de lei, destinat elevilor claselor I-IX, aprobat de Parlament a doar patru zile înainte de începerea oficială a perioadei electorale, pe care l-a catalogat drept „cadouri” în prag de campanie.

„Aparent, o inițiativă socială. În realitate, data și contextul reflectă o tentativă de a acumula capital politic sub acoperirea generozității bugetare. Astfel de măsuri împachetate electoral creează o competiție inegală pentru partidele fără acces la bugetul de stat și mecanismele instituționale”, a subliniat asociația.

Potrivit asociației, campania de informare a Primăriei municipiului Chișinău „este un alt caz de graniță ștearsă între comunicarea instituțională și promovarea politică”, întrucât ar promovarea identitătea vizuală a partidului Mișcărea Alternativa Națională (MAN).

„Mesaje personalizate, asocierea directă cu primarul Ion Ceban și utilizarea culorilor MAN,  transformă comunicarea publică într-un instrument de consolidare a imaginii electorale. Promo-LEX notează inclusiv cazuri de promovare sponsorizată a acestor mesaje de către partid, ceea ce ridică semne de întrebare privind utilizarea indirectă a fondurilor și resurselor publice în campania electorală”, a mai menționat asociația.

***

Amintim că pe 1 iulie, fracțiunea PAS din Consiliul Municipal Chișinău a depus o plângere la Inspectoratul de Poliție Centru, solicitând „verificarea legalității și oprirea a mesajelor” difuzate în transportul public din capitală, pe care le consideră „propagandă politică în favoarea primarului Ion Ceban, în afara oricărei campanii electorale”. Pe de altă parte, purtătoarea de cuvânt a Primăriei Capitalei, Natalia Ixari, a declarat pentru „NewsMaker” că sunt, de fapt, „campanii de informare”.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: