kp.md

Ziarul „Komsomolskaya Pravda”, controlat de Șor, a dispărut din chioșcurile Moldpresa. Ce s-a întâmplat

Ziarul „Komsomolskaya Pravda” – care ar fi controlat, în prezent, de fugarul Ilan Șor, nu mai este comercializat în rețeaua de chioșcuri „Moldpresa”. Conducerea publicației acuză compania că ar fi reziliat contractul unilateral, în timp ce, de altă parte, directorul general al „Moldpresa”, Serghei Pușcuța, susține că, de fapt, conducerea publicației ar fi refuzat să încheie un nou acord cu compania pe care o conduce.

„Komsomolskaya Pravda” (KP) a publicat, pe 25 octombrie, un articol intitulat: „Moldpresa a refuzat să vândă Komsomolskaya Pravda în chioșcurile sale – cel mai popular ziar din țară: „Ne temem că vom fi sfâșiați” – chioșcurile din Chișinău sunt în panică”. Jurnaliștii publicației susțin, în articol, că Compania „Moldpresa” ar fi decis să rezilieze contractul unilateral, fără să explice de ce a luat această decizie.

„Ne așteptam la așa ceva de la oricine: chiar și de la autoritățile țării, pe care le-am criticat în repetate, dar când un „partener” îți dă o lovitură pe furiș este dincolo de înțelegerea noastră”, scriu jurnaliștii KP.

Publicația scrie că vânzătorii de la chioșcurile Moldpresa ar fi primit „ordin” să spună oamenilor că ziarul nu va mai fi publicat și că este aproape de a fi închis. KP neagă această informație, însă, și spune că va căuta și alte variante pentru a distribui ziarele cititorilor. „De ce să minți? Dumneavoastră, domnule Pușcuța, înțelegeți că asta miroase a prejudiciu material pentru calomnie?”, se întreabă autorul articolului publicat de KP pe 25 octombrie.

Contactat de NM, directorul general al Companiei „Moldpresa”, Serghei Pușcuța, a confirmat că ziarul KP nu mai este distribuit în rețeaua de chioșcuri Moldpresa – cea mai mare rețea din Moldova – din 24 octombrie. Potrivit lui, se întâmplă după ce publicația ar fi refuzat să încheie un nou acord cu Moldpresa.

Serghei Pușcuța susține că, până în luna iunie, contractul de distribuție a ziarului a fost încheiat cu compania „Komsomolskaya Pravda – Basarabia”. În iunie, spune el,  a fost semnat un acord cu compania KP Editorial SRL (NM nr. red: apoi proprietarul ziarului s-a schimbat). „Am semnat un acord și am lucrat până în septembrie. În septembrie am început negocierile cu ei pentru că s-au schimbat condițiile economice”, a spus Pușcuța pentru NM.

Potrivit acestuia, negocierile dintre Moldpresa și Komsomolskaya Pravda din Moldova, urmare a schimbării condițiilor economice, au durat timp de trei săptămâni, în luna octombrie. În acest timp, companiile au lucrat, potrivit directorului Moldpresa, în bază de factură, adică firma a furnizat ziare ca marfă, iar Moldpresa le-a vândut. Moldpresa a precizat că și alte ziare, care acum sunt vândute în rețeaua companiei, au încheiat acorduri similare. Pușcuța a menționat că acordul include două condiții importante: returnarea materialelor nevândute și, de asemenea, prevede responsabilitatea editorului pentru conținutul materialelor tipărite.

Acum în Moldpresa se găsesc doar numere vechi ale Komsomolskaya Pravda, apărute înainte de data de 24 octombrie.

Moldpresa este unul dintre cei mai mari distribuitori de presa scrisă. Rețeaua companiei include 190 de chioșcuri în țară.

Menționăm că proprietarul Komsomolskaya Pravda din Moldova s-a schimbat anul acesta, iar ziarul a intrat sub controlul lui Ilan Șor, aflat în căutare internațională. Anterior, publicația aparținea companiei „Komsomolskaya Pravda – Basarabia”, care, la rândul său, aparținea companiei Exclusiv Media (cea din urmă este deținută de soția deputatului socialist Corneliu Furculița, Ludmila Furculița). Acum publicația aparține agenției de publicitate Media Contact, controlată de Ilan Șor.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Alexandr Slusari

VIDEO Zeci de camioane blocate în vama Leușeni-Albița. Serviciul Vamal răspunde nemulțumirilor

Ex-directorul Asociației „Forța Fermierilor”, Alexandr Slusari, a declarat pe 30 octombrie că zeci de camioane stau în rând la vama Leușeni. El a spus că imagini în acest sens i-au fost trimise în dimineața zilei de exportatori de fructe, „care sunt în disperare”. Pentru NewsMaker, Serviciul Vamal a precizat că fotografiile au fost făcute în zona terminalului Leușeni–Albița, unde se desfășoară controlul comun R. Moldova-România. Situația a fost cauzată de o problemă tehnică, din cauza căreia mărfurile nu au putut fi temporar acceptate în UE. Instituția a mai spus că problema este în curs de remediere și că verificarea din partea R. Moldova a fost efectuată integral.

Pe 30 octombrie, Alexandr Slusari a publicat pe pagina sa de Facebook imagini cu mai multe camioane, menționând că este vorba de zeci, fotografiate la vama Leușeni. Slusari a spus că a primit imaginile de la exportatori de fructe „care sunt în disperare”.

Potrivit lui Slusari, pe timp de noapte, când traficul este mai liber, prin vamă trec cel mult opt camioane. „În medie e nevoie de 2 zile pentru fiecare camion pentru a trece vama. Oamenii care mi-au transmis foto zic că lucrează un singur vameș pe 2 culoare. (…) Vă amintesc că 3 ani în urmă a fost convenit cu exportatorii produselor perisabile că pentru transportarea acestor produse la vamă va funcționa un culoar special verde. Iată că din 10 septembrie 2025 ceva s-a schimbat și transportarea fructelor s-a transformat într-un calvar pentru exportatorii noștri”, a adăugat Slusari.

Contactată de NewsMaker pentru o reacție, șefa Secției relații publice a Serviciului Vamal, Tatiana Șompol, a declarat că „camioanele surprinse în imagini se află în zona terminalului vamal Leușeni–Albița, unde este implementat controlul coordonat al autorităților vamale din Republica Moldova și România”.

„Situația a fost generată de o problemă tehnică apărută în sistemul utilizat de operatorul economic pentru înregistrarea garanției aferente tranzitului. Întrucât garanția nu a fost confirmată în sistemul european, mărfurile nu au putut fi acceptate temporar pentru intrarea în spațiul Uniunii Europene. Problema este în proces de remediere, iar operatorul economic urmează să primească autorizarea necesară pentru continuarea tranzitului”, a precizat reprezentanta Serviciului Vamal.

Șefa Secției relații publice a Serviciului Vamal a subliniat că „din partea Republicii Moldova, controlul vamal a fost realizat integral, însă pentru intrarea în spațiul UE, operatorii economici trebuie să respecte procedurile și condițiile generale aplicabile tuturor transportatorilor”.

„Camioanele cu mărfuri perisabile beneficiază, atât la ieșirea din Republica Moldova, cât și la intrarea în România, de bandă separată și de trecere prioritizată. În medie, zilnic sunt perfectate aproximativ 100 de camioane cu mărfuri perisabile prin postul vamal Leușeni–Albița, autoritățile ambelor state depunând eforturi constante pentru menținerea unui flux fluent și sigur al acestui tip de transport, dacă sunt respectate procedurile și condițiile prevăzute de legislația vamală de către operatorii economici”, au conchis reprezentanta Serviciului Vamal.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: