Wikimapia

Ambasada României: Programările pentru prestarea de servicii consulare au fost anulate

Programările pentru serviciile consulare prestate de Ambasada României la Chișinău, Consulatul General al României la Bălți, Consulatul General al României la Cahul și Biroul consular de la Ungheni vor fi anulate, începând cu 16 martie 2020. Un comunicat în acest sens a fost publicat de Ambasada României, sâmbătă, 14 martie. Măsurile au fost luate în contextul prevenirii răspândirii coronavirusului de tip nou.

Totodată, misiunile diplomatice vor oferi în continuare asistență consulară în situații deosebite sau servicii consulare urgente, temeinic justificate, determinate de necesități deosebite (ex.: decese, accidente, acte solicitate de autoritățile locale în contextul pandemiei etc.), întregul personal consular rămâne la dispoziția cetățenilor români.

Informații privind serviciile consulare, programul oficiilor consulare, precum și numerele de telefon la care puteți primi asistență consulară pot fi găsite aici:
http://www.mae.ro/romanian-missions
https://informatiiconsulare.ro/mae/
https://www.econsulat.ro/

https://www.facebook.com/ambasada.romaniei.in.republica.moldova/posts/1296068257269295

Reluarea programului de lucru normal cu publicul va fi anunțată atât pe pagina de internet a misiunii diplomatice și oficiilor consulare, cât și prin notificare în contul dumneavoastră de pe www.econsulat.ro, se mai arată în comunicat.

 

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Chișinău.md

Avizele pentru taxa de salubrizare stârnesc „nemulțumiri”? Primăria Chișinău acuză ASP de erori în bazele de date

Primăria municipiului Chișinău a anunțat pe 3 iulie că au apărut mai multe „nemulțumiri” din partea cetățenilor cu privire la primirea avizelor privind plata taxei de salubrizare. Potrivit instituției, Agenția Servicii Publice (ASP), care este responsabilă de generarea bazei de date privind persoanele care au obligația să achite taxa, ar fi refuzat să transmită datele pentru verificare Primăriei și le-a expediat Serviciului Fiscal de Stat (SFS). Astfel, în listă ar fi fost incluse categorii de persoane care nu sunt supuse achitării taxei. Primăria a declarat că responsabilitatea pentru incomoditățile create aparține „în totalitate” Agenției Servicii Publice.

Dificultățile și nemulțumirile apărute în legătură cu primirea avizelor de plată a taxei pentru salubrizare sunt cauzate de erori majore în generarea listei contribuabililor – responsabilitate ce aparține în totalitate instituției centrale, Agenției Servicii Publice. În conformitate cu Decizia Consiliului Municipal Chișinău nr. 9/2 din 23 iulie 2024, taxa de salubrizare pentru anul 2024 se aplică exclusiv persoanelor domiciliate în municipiul Chișinău la data de 31 decembrie 2024. În vederea aplicării corecte a taxei, Primăria a solicitat în mod repetat, inclusiv în luna februarie 2025, transmiterea directă a listei cu persoanele domiciliate către autoritatea publică locală”, a comunicat Primăria capitalei.

Instituția a spus că ASP ar fi refuzat în fiecare an, inclusiv în 2025, să transmită datele Primăriei, invocând faptul că acestea pot fi furnizate doar către Serviciul Fiscal de Stat, singurul operator al Sistemului Informațional Automatizat. „Drept urmare, datele au fost livrate direct către SFS, fără posibilitatea Primăriei de a verifica sau corecta informațiile”, a menționat instituția.

Potrivit primăriei, în lista generată, s-au constatat mai multe neconformități, printre care:

  • includerea persoanelor decedate în anul 2023;
  • includerea persoanelor radiate de la domiciliu în 2023;
  • includerea persoanelor fără domiciliu (cu adresă nespecificată);
  • includerea persoanelor care nu împliniseră vârsta de 18 ani până la 31.12.2024;
  • includerea pensionarilor – peste 8 000 de persoane care, conform deciziei CMC, sunt scutiți de plata taxei.

Primăria a menționat că toate categoriile respective au fost explicit excluse din categoria contribuabililor prin decizia Consiliului Municipal, iar aceste criterii au fost comunicate „clar” către Agenția Servicii Publice, care este responsabilă de generarea bazei de date.

Ulterior, după semnalările Primăriei privind numărul exagerat de persoane incluse pe lista contribuabililor, Centrul de Tehnologii Informaționale în Finanțe, care a recepționat lista și a procesat-o tehnic, a reușit să excludă pensionarii din baza de date. Totuși, restul erorilor nu au putut fi identificate la acel moment, întrucât Primăria nu a avut acces direct la listele generate de ASP.

Aceste disfuncționalități sunt cauza formării cozilor mari la ghișeele Primăriei și a avalanșei de solicitări de clarificare venite din partea cetățenilor. Subliniem că aceste erori nu sunt imputabile Primăriei, ci se datorează modului defectuos în care ASP generează anual baza de date, fără corelare cu situația reală și cu cerințele stabilite legal de autoritatea publică locală”, a adăugat instituția.

Primăria municipiului Chișinău a precizat că a expediat o solicitare către ASP, de revizuire „urgentă” a listei transmise, conform criteriilor solicitate inițial.

NM a solicitat un comentariu din partea Agenției Servicii Publice, însă, deocamdată, nu avem un răspuns.

***

Taxa de salubrizare din municipiul Chișinău constituie 120 de lei.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: