Cât costă și din ce fonduri este organizată campania „Europa pentru tine”? Răspunsul Guvernului

Campania „Europa pentru tine”, lansată de Guvern – în cadrul căreia cetățenii sunt informați despre avantajele aderării la Uniunea Europeană, este realizată din fondurile Cancelariei de Stat. Purtătorul de cuvânt al Guvernului a spus că va oferi detalii despre cheltuieli „în viitorul apropiat”. Potrivit lui Daniel Vodă, „excursiile europene” este una din activitățile campaniei și valorează 2,5 milioane de lei. Întrebat de ce din banii contribuabililor, care poate nu susțin parcursul european, trebuie să se facă publicitate, Vodă a spus că acțiunea vine să „ajute cetățenii la falsurile asociate cu procesul de integrare europeană”, ca oamenii să poată face alegerile ulterioare de sine stătător. Ce ține de inscripția „Moldova Europeană” adăugată la semnătura electronică, potrivit lui Vodă, aceasta este una din activitățile campaniei „Europa pentru tine”. 

Campania „Europa pentru tine”, din fondurile Cancelariei de Stat

Pe 24 iulie, în timpul unor declarații de presă, purtătorul de cuvânt al Guvernului Daniel Vodă a fost întrebat de jurnaliști din ce fonduri se desfășoară campania „Europa pentru tine” și care sunt costurile.

Vodă a vorbit inițial despre activitățile din cadrul campaniei. El a spus că sunt „mai multe produse care sunt realizate”. „Avem billboard-uri, avem spoturi, avem parteneri din retail sau companii private care s-au alăturat acestei campanii, avem ziare informative și avem, desigur că, comunicarea în spațiul digital”, a comunicat el.

Potrivit lui Vodă, campania este realizată și implementată din fondurile Cancelariei de Stat. „Vom fi foarte bucuroși să împărtășim în viitorul apropiat toate detaliile legate de cheltuieli, inclusiv și cifre”, a adăugat el.

Totodată, purtătorul de cuvânt al Guvernului a mai spus că „una din activitățile campaniei „Europa pentru tine” sunt excursiile europene, unde copiii din mai multe localități vin în capitală”. „Costul acestui segment de activitate este de 2,5 milioane de lei. (…) Vom centraliza pe parcursul implementării acestei campanii, care durează până pe data de 18 august, și o vom comunica în spațiul public în mod transparent”, a menționat el.

„Oamenii își vor face concluziile și alegerile ulterioare de sine stătător”

Întrebat „de ce din banii contribuabililor, care poate nu susțin parcursul european, trebuie să se facă publicitate”, Vodă a răspuns: „Chiar și în titlul acestei activități puteți să deduceți că este o campanie de informare. O campanie care are ca scop furnizarea de informații și de a sprijini cetățeanul să facă o decizie informată asupra lucrurilor care se întâmplă în Republica Moldova. (…) Guvernul, de fapt, vine în sprijinul acestui efort – să informeze corect și la obiect cetățenii despre activitățile pe care le desfășurăm ca oamenii să poată să facă concluziile și alegerile ulterioare și de sine stătător. (…) Este vorba despre o campanie de informare, care de fapt vine să ajute, să inoculeze cetățenii să fie mai rezilienți la acele falsuri și minciuni care sunt rostogolite în spațiul public, în unele cazuri – asociate cu procesul de integrare europeană”.

Inscripția „Moldova Europeană”, adăugată la semnătura electronică, parte a campaniei „Europa pentru tine” 

Întrebat de ce până și la semnăturile electronice, agențiile guvernamentale au adăugat sloganul „Moldova Europeană”, Vodă a comunicat: „La secțiunea „locație” într-adevăr este formula „Moldova Europeană”. Probabil, nici dumneavoastră, nici oponenții acestei idei nu pot combate ideea că geografic Republica Moldova este pe continentul european și Moldova este europeană în esență. (…) Da, noi am menționat că în cadrul acestei campanii de informare și conștientizare avem mai multe activități de comunicare publică și una din aceste activități este adăugarea acestui element de comunicare publică în semnătura sau identitatea digitală a fiecărui cetățean”.

***

Pe 8 iulie, Guvernul a anunțat despre lansarea campaniei „Europa pentru tine”. Se menționat că cetățenii vor fi informați despre beneficiile și oportunitățile oferite de Uniunea Europeană. Campania se va desfășura în toată țara, până la data de 18 august, și va include acțiuni de informare și comunicare prin care cetățenii vor cunoaște mai multe detalii despre proiectele și fondurile UE.

Sintagma „Moldova Europeană” a fost introdusă în discursul politic de președinta țării, Maia Sandu. Aceasta a fost utilizată pentru a denumi reuniunea pentru confirmarea europenității moldovenilor – Adunarea Moldova Europeană. Purtătorul de cuvânt al Guvernului a declarat pe 24 iulie că din cadrul campaniei „Europa pentru tine” face parte pagina web moldovaeuropeana.md.

Recent, deținătorii de semnături electronice au observat că pe documente apare inscripția „Moldova Europeană”. Unele persoane au semnalat acest lucru pe Facebook, criticând noua actualizare. Aceștia au sugerat că inscripția este una politică, care are drept scop promovarea partidului de guvernământ PAS și președintei Maia Sandu. Detalii AICI.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

GEELY – lider în vânzările de mașini dintre toți producătorii din China

GEELY a lansat relativ recent un nou sub-brand de mașini GEELY Galaxy. Sub această marcă, vinde mașini cu motoare electrice. Unul dintre acestea, crossover-ul GEELY EX5, a fost prezentat recent pe piața din Republica Moldova. Linia Galaxy a avut mult succes: GEELY chiar a stabilit un record de vânzări de mașini aparținând acestui sub-brand.

Producătorul chinez a vândut peste un milion de mașini acestei mărci. Ca urmare, GEELY a devenit marca cu cea mai rapidă creștere care produce mașini pe baza noilor surse de energie. Nicio altă companie nu a reușit să vândă atât de repede un milion de exemplare ale acestor mașini. Numai în luna mai GEELY a vândut peste 101,8 mii de mașini electrice, ceea ce reprezintă cu 273% mai mult decât în aceeași perioadă a anului trecut.

Crossover-ul GEELY EX5 a jucat un rol important în atingerea acestui record.

GEELY EX5 este construit pe platforma ultra-modernă și performantă GEEA 3.0 și este echipat cu un motor electric de 218 CP, care asigură o accelerație rapidă de la 0 la 100 km/h în doar 6,9 secunde. Autonomia ajunge până la 430 km cu o singură încărcare, iar cu ajutorul funcției de încărcare rapidă, 80% din baterie poate fi reîncărcată în doar 30 de minute — ideal atât pentru oraș, cât și pentru călătorii lungi.

GEELY EX5 vă așteaptă deja în centrele auto GEELY Moldova din Chișinău, Bălți și Cahul. Descoperiți tehnologiile viitorului, astăzi!

TEST DRIVE – 022 809 350
Str. Calea Ieșilor, 14

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: