penitenciar 13
Игорь Чекан, NewsMaker

Cei trei angajați ai INSP, bănuiți de corupție, au fost plasați în arest preventiv în Penitenciarul nr.13

În privința unuia dintre angajații INSP a fost aplicată masura preventivă sub formă de arest preventiv pe un termen de 20 zile cu executare în Penitenciarul nr.13. Respectiv, în privința altor doi angajați INSP, inclusiv seful de serviciu vizat, a fost aplicat arestul preventiv, pe un termen de 30 zile, cu executare, la fel, în Penitenciarul nr.13”, a precizat Mariana Cherpec.

Potrivit Procuraturii Anticorupție, acțiunile de urmărire penală se desfășoară în cadrul a două cauze penale, pornite pe faptul îmbogățirii ilicite, falsului în declarații, precum și corupere pasivă.

Acțiunile infracționale ale bănuiților s-au manifestat prin aplicarea diferitor tactici de pretindere şi primire, inclusiv prin extorcare a mijloacelor bănești de la conducătorii auto antrenați în traficul rutier, sume cuprinse între 200 și 600 euro.

Mai mult, s-a constatat o diferență substanțială între averea dobândită și veniturile obținute de către conducătorul din cadrul INSP.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

R. Moldova va avea un centru național de management al crizelor: Parlamentul a dat undă verde proiectului

În Moldova va fi înființat Centrul Național de Management al Crizelor. Parlamentul a votat, în lectura a doua, proiectul de lege privind managementul situațiilor de criză, care stabilește crearea acestui centru. Instituția va coordona toate măsurile de prevenire, pregătire, intervenție și recuperare în situații de criză, la nivel național.

Proiectul de lege, susținut de 60 de deputați și elaborat de un grup de parlamentari PAS, stabilește modul în care autoritățile, instituțiile publice, organizațiile neguvernamentale și operatorii economici vor colabora în gestionarea integrată a crizelor.

Centrul Național de Management al Crizelor va activa sub conducerea Prim-ministrului și va avea rolul de a coordona toate acțiunile în caz de criză. În paralel, va fi creată și Comisia Națională de Management al Crizelor, alcătuită din premier, șeful Centrului, conducători ai operațiunilor, miniștri și alți responsabili, în funcție de tipul crizei.

Legea introduce și alte măsuri noi, printre care crearea registrului național al riscurilor, instituționalizarea Centrelor Operaționale de Coordonare pentru gestionarea crizelor şi a punctelor de contact 24/7. Totodată, documentul prevede elaborarea unui Plan Național de Management al Crizelor, obligatoriu pentru toate instituțiile implicate.

O altă prevedere este regimul stării de alertă, care va permite instituirea unor măsuri restrictive temporare, în condiții de legalitate și proporționalitate, pentru a limita efectele crizelor.

Proiectul de lege va intra în vigoare la 1 septembrie 2025.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: