Андрей Мардарь / NewsMaker

Ciocoi confirmă: Vaccinul Sputnik V ar putea fi propus pentru imunizare la privat

Vaccinul rusesc anti-COVID, Sputnik V, ar putea, într-adevăr, să fie propus spre vânzare cetăţenilor, în cadrul clinicilor private. Declaraţa a fost făcută de către premierul interimar Aureliu Ciocoi, în cadrul emisiunii „Secretele puterii”, de la Jurnal TV, citat de TVR Moldova.

„Dosarul care a fost depus la Agenţia Medicamentului, pentru omologarea Sputnik-V, a fost depus de o companie farmaceutica privată, care, presupun, a solicitat omologare tocmai pentru a aduce pe teritoriul R. Moldova vaccinul Sputnik-V în formă comercială”, a declarat premierul interimar.

Totuşi, premierul dă asigurări că programul de vaccinare a populaţiei a rămas acelaşi, iar Guvernul va vaccina populaţia gratuit.
Însă, dacă firmele private vor dori să aducă Sputnik-V în scop comercial, atunci premierul nu vede de ce acest lucru nu ar putea să se întâmple.

„Dacă îl vor propune, vă daţi seama, compania îl aduce cu un preţ angro, îşi pune un adaos comercial, plus are de achitat nişte taxe vamale, evident că preţul final în R. Moldova a acestui vaccin va fi net superior faţă de preţul cu care ar putea fi contractat de la producător, însă, avem o piaţă liberă, nu văd motive să interzicem clinicilor private, în cazul în care pot obţine vaccinul, să propună contra cost vaccinul”.

În acelaşi timp, premierul a „prevenit” doritorii de a aplica scheme, să nu propună spre comercializare, în cadrul clinicilor private, vaccinurile primite din donaţii sau care urmează să fie achiziţionate de stat.

***

Anterior, consilierul prezidenţial Ala Nemerenco a declarat că un lot de câteva sute de mii de doze de vaccin Sputnik-V aşteaptă să primească autorizaţia de import pentru ca să fie introdus în Republica Moldova şi să fie comercializat doar prin instituţii private şi doar contra plată. Asta după ce, anterior, ex-preşedintele Igor Dodon a afirmat că există trei căi de introducere a vaccinului Sputnik în Republica Moldova, iar una dintre căi ar fi prin intermediul companiilor şi clinicilor private.

Amintim că serul Sputnik V anti-Covid a fost înregistrat în Republica Moldova pe 26 februarie, împreună cu preparatele Pfizer/BioNTech și AstraZeneca, deși preparatul nu a fost încă aprobat de Organizația Mondială a Sănătății. Anterior, președinta Maia Sandu a declarat în repetate rânduri că Republica Moldova va accepta orice vaccin anti-Covid aprobat de OMS.

Serghei Prepelița, șeful adjunct al distribuitorul național farmaceutic al companiei TETIS, care deține centrul de imunizare Immuno+, a declarat pentru NM că, în timpul apropiat, clinicile private nu vor putea efectua imunizări împotriva Covid. Motivul contră în faptul că producătorii de vaccinuri vând preparetele doar guvernelor sau organizațiilor internaționale.

Pe 1 martie, speakerul parlamentului Zinaida Greceanîi a convocat membrii guvernului în exercițiu, în frunte cu prim-ministrul interimar, Aureliu Ciocoi, într-o ședință de lucru. Aceasta a solicitat identificarea de urgență a posibilității de achiziționare a unui lot de 1 milion de doze de vaccin pentru imunizarea cetățenilor.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Peste 3.000 de spectatori au trăit experiența rock-operei VOIEVOD la Chișinău, într-un proiect de succes realizat de Media Show Grup

Pe 14 decembrie, la Chișinău Arena, a avut loc rock-opera coregrafică VOIEVOD, care a adunat peste 3.000 de spectatori. Proiectul inovator, realizat de Media Show Grup cu sprijinul Ministerului Culturii al Republicii Moldova, s-a impus drept unul dintre cele mai importante evenimente culturale ale anului.

VOIEVOD reprezintă o declarație artistică îndrăzneață, care fuzionează rock-ul, muzică simfonică, folclorul și o coregrafie complexă. Spectacolul abordează tema identității naționale și a rădăcinilor istorice, transformând scena într-un manifest al memoriei, forței și spiritului unui popor.

Pregătirea proiectului s-a desfășurat pe parcursul mai multor luni, timp în care Media Show Grup a implicat toate departamentele-cheie ale holdingului. Echipa a gestionat întregul proces de realizare – de la planificare și logistică până la producție, concept vizual și suport tehnic.

Conceptul multimedia al spectacolului a fost realizat de echipa Line Production, care a creat key visual-ul proiectului, materialele grafice și video de promovare, animațiile pentru ecranele LED, precum și întreaga foto și video-filmare a producției.

Echipa de marketing MSG a dezvoltat o strategie integrată de promovare – de la selectarea platformelor digitale și planificarea conținutului, până la plasarea publicității în mediul online, la televiziune, radio și în spațiul urban. Această abordare a asigurat o vizibilitate amplă și a contribuit la creșterea popularității proiectului.

Designul vizual și decorul realizate de Art Garage au transformat spațiul Chișinău Arena și au facilitat imersiunea publicului în atmosfera spectacolului.

Echipa MS-Prod a asigurat suportul tehnic al proiectului, care a inclus: iluminatul, sunetul, ecranele, dezvoltarea și montarea construcțiilor scenice, precum și funcționarea sincronizată a tuturor sistemelor în timp real.

Securitatea și ordinea publică au fost asigurate de 15 profesioniști Libra Guard, care au supravegheat întregul eveniment, inclusiv zonele de acces, backstage-ul și scena.

Pe scenă au evoluat Baletul Național „Joc”, Orchestra Simfonică a Filarmonicii Naționale „Serghei Lunchevici”, Capela Corală „Moldova”, Guz, Surorile Osoianu și Lupii lui Calancea, într-o simbioză rară și autentică, care a avut un ecou puternic în rândul publicului.

Echipa extinsă a proiectului a reunit peste 200 de artiști, 40 de voluntari, 16 operatori, 5 project manageri, un regizor, producători, specialiști în lumină și sunet, scenograf, decoratori, echipe de PR, marketing și web development, precum și numeroși tehnicieni.

Infrastructura tehnică a spectacolului a inclus o fermă circulară cu diametrul de 10 metri, peste 250 m² de ecrane LED, 300 m de construcții modulare, 18 camere video și 10 tipuri de tehnică de iluminat. Special pentru acest proiect, Media Show Grup a dezvoltat un site web personalizat, cu sistem propriu de plată pentru vânzarea biletelor. Campania de promovare a cuprins rețelele sociale, publicitatea online și offline, radio, televiziune și rețele de parteneri, inclusiv Linella.

Ministrul Culturii al Republicii Moldova, Cristian Jardan, a apreciat contribuția proiectului la promovarea culturii locale, subliniind impactul său economic și social. Media Show Grup continuă să dezvolte inițiative culturale de amploare, creând proiecte care unesc, inspiră și devin parte a istoriei contemporane a țării.

Organizatori: Media Show Grup și Alex Calancea
Sub egida: Ministerului Culturii al Republicii Moldova
Parteneri media: AGORA, newsmaker.md, realitatea.md, zdg.md, unica.md, diez.md

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: