gorod.lv

Conducerea „Termoelectrica” a scăpat de demitere? Facturile la încălzire pentru februarie sunt mai mici față de luna precedentă

Rreprezentanții S.A. „Termoelectrica” anunță, într-un comunicat de presă, că facturile pentru luna februarie sunt cu de la 20 până la 50% mai mici față de luna precedentă. Coincidență sau nu, precizările vin după ce, luna trecută, președintele Igor Dodon a promis că facturile pentru luna februarie vor fi cu până la 25-30% mai mici, iar în caz contrar, conducerea întreprinderii „Termoelectrica” va fi demisă.

Astfel, 747 de blocuri locative din Republica Moldova au primit facturi mai mici în medie cu 20-25%, față de luna ianuarie, 1151 de blocuri locative – cu 25-30% mai mici, 1531 de blocuri locative – cu 30-40% mai mici, în timp ce alte 81 de blocuri au înregistrat reduceri la facturi cu 40-50%. Precizarea vine din partea SA „Termoelectrica”, în contextul apariției unor informații în spațiul public referitor la faptul că facturile la încălzire pentru luna februarie ar fi prea mari sau chiar egale cu cele din luna ianuarie, se arată într-un comunicat de presă.

Termoelectrica explică că facturile variază de la un bloc la altul din motivul că plata depinde de starea izolației termice a componentelor sistemului de încălzire intra bloc, izolația termică clădirii, precum și modificările sistemului de încălzire intra bloc.

Totodată, compania precizează faptul că, nu există consumatori care au o reducere mai mică de 20% la factură pentru luna februarie, majoritatea consumatorilor au primit o factură mai mică cu circa 25%-30%, media fiind de 28,86%.

Alți factori care au influențat un consum mai mic de energie termică reprezintă perioada de facturare, care pentru luna februarie curent a fost de 27,7 zile, în timp ce în luna ianuarie curent a fost de 33,7 zile. Temperatura exterioară, în medie, a fost cu 2,9 grade Celsius mai ridicată față de luna ianuarie.

Furnizorul menționează că, în cazul în care temperatura crește, temperatura agentului termic furnizat în rețea este diminuată, iar corecția are loc o dată la 24 ore, astfel încât să fie menținut confortul termic în apartamente. Conform Contractului de furnizare a energiei termice, Termoelectrica livrează energie termică pentru încălzire și apă caldă până la branșamentul clădirii, acolo unde este instalat contorul de evidență a consumului pentru energie termică.

„Termoelectrica” dă asigurări că în toate blocurile locative sunt instalate astfel de contoare moderne, dotate cu arhivă electronică, care înregistrează consumurile zilnice și lunare, având o memorie de doi ani. Fiecare consumator, prin intermediul reprezentantului său, a gestionarului fondului locativ, are acces la citirea datelor și monitorizarea zilnică a consumurilor.

Reprezentanții instituției mai menționează că au întreprins un șir de măsuri, care au permis identificarea blocurilor locative cu consum mărit de energie termică și, în comun cu gestionarii fondului locativ, a fost reglat debitul de agent termic livrat în sistemul intra bloc. Astfel, s-au format grupe de intervenție operativă pentru limitarea debitelor de agent termic la blocurile locative, pentru optimizarea consumurilor.

Totodată, a fost elaborat și pus în funcțiune un nou sistem de monitorizare a consumurilor de agent termic, care permite identificarea și intervenția operativă în cazurile blocurilor locative cu un consum mărit. Ca rezultat al acțiunilor întreprinse și implicării active a tuturor factorilor vizați, majoritatea consumatorilor au primit, pentru luna februarie, facturi cu mult mai mici față de luna ianuarie.

Amintim că, în data de 18 februarie, președintele Igor Dodon a scris pe pagina sa de Facebook că a primit „sute de mesaje” de la locuitorii municipiului Chișinău, nemulțumiți de mărimea facturilor pentru încălzire. În context, șeful statului a promis că pentru luna februarie, plățile vor fi cu până la 25-30% mai mici, iar în caz contrar, conducerea întreprinderii „Termoelectrica” va fi demisă.

Precizăm că Societatea pe Acţiuni „Termoelectrica” este o întreprindere din municipiul Chişinău, subordonată Agenției Servicii Publice.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Familia Bass din Comrat beneficiază de Programul EcoVoucher: Un frigider nou, eficient și economii semnificative la facturi

Familia Bass din or. Comrat se numără printre cele peste 26 de mii de gospodării care au beneficiat de Programul EcoVoucher. Cu sprijinul statului, familia și-a înlocuit frigiderul vechi pe care îl aveau de mulți ani, cu unul modern, încăpător și eficient energetic. 

Olga Bass și soțul ei sunt pensionari. Sub același acoperiș cu ei locuiește fiica lor Tatiana, ginerele, dar și cele două nepoate. „Cu o familie atât de numeroasă, e foarte greu fără o tehnică bună. Aveam două frigidere cu sistem de răcire prin picurare, dar erau vechi, se defectau foarte des, curgeau și consumau foarte multă energie. De mult ne gândeam să luăm un frigider nou și bun, dar tot amânam cumpărătura”, povestește fiica Tatiana.

Ezitare. Verificare. Decizie

Despre posibilitatea achiziției unui electrocasnic nou, cu ajutor financiar din partea statului, Olga a aflat de la asistentul social din localitate încă de la înregistrarea pe platforma compensații.gov.md. Într-o zi, a primit un sms de la GOV1.md.  

Anul trecut, am primit un mesaj similar, dar nu i-am dat importanță, l-am ignorat. Anul acesta, când am văzut sms-ul, mama a fost cea care a insistat: „Tatiana, trebuie neapărat să verifici ”. M-am lăsat convinsă și, cu 10 zile înainte de a expira termenul voucherului, am mers la magazin pentru a afla mai multe detalii”, își amintește Tatiana. 

La magazin au primit confirmarea că programul este real și că pot primi un frigider nou dacă transmit în schimb unul vechi. Decizia a fost luată imediat: „Era păcat să ratăm așa oportunitate”, spune femeia. 

Tehnică de calitate înaltă – o diferență semnificativă

Următorii pași au fost foarte simpli: „Cei de la magazin ne-au explicat beneficiile unui electrocasnic nou, în special economia la energie. Am înțeles că frigiderul mic pe care îl aveam acasă consuma mai multă electricitate decât unul nou din magazin, de dimensiuni mai mari”.

Familia a ales un frigider de o marcă cunoscută, în care aveau deja încredere. Prețul acestuia era de aproximativ 11.000 de lei, însă cu ajutorul voucherului au achitat doar 5.000 de lei. Olga și soțul ei au decis să plătească acești bani în două rate egale.

Noul frigider este mult mai spațios, nu mai picură, iar congelatorul are o capacitate dublă. „Acum încape totul – mâncare pentru câteva zile, carne, congelăm și fructe pentru copii. În cel vechi abia încăpea o cutie de colțunași.”, completează Olga.

EcoVoucher – ajutor vizibil în gospodărie 

Cei din familie spun că programul funcționează simplu, clar și e de un real ajutor pentru familiile care nu își permit o achiziție atât de mare.

Este important să nu ignorați notificările primite prin sms. Să verificați și să beneficiați de acest voucher. Noi suntem mulțumiți, avem un frigider nou și bun, iar sprijinul chiar a fost unul simțitor”, se arată încântată Olga.

Ce oferă programul EcoVoucher? 

  Suport din partea Guvernului pentru achiziționarea unui electrocasnic nou și eficient energetic care consumă mai puțină energie și te ajută să economisești la facturi

●   Un voucher de 6.000 de lei acoperă până la 70% din costul unui frigider (clasele A–D) sau al unei mașini de spălat rufe (clasa A)

●   Acces la electrocasnice de calitate, care combină eficiența energetică cu durabilitatea și respectă standardele europene

●   Colectarea gratuită a echipamentului vechi

Prioritate în acordarea voucherelor au familiile cu mulți copii și familiile cu persoane vârstnice de peste 63 de ani.

Despre program:

Programul Ecovoucher a fost dezvoltat de Guvernul Republicii Moldova cu sprijinul Uniunii Europene.

Această ediție a Programului de Vouchere pentru Electrocasnice este implementată de Centrul Național pentru Energie Durabilă în cadrul proiectului „Eficiență Energetică și Energii Regenerabile pentru Moldova” (E4M). E4M este un proiect implementat de GIZ împreună cu Guvernul Republicii Moldova, finanțat de Guvernul Germaniei și cofinanțat de Uniunea Europeană, Norvegia și Danemarca. Ediția curentă a Programului de Vouchere pentru Electrocasnice este finanțată de Norvegia.Informații utile: www.ecovoucher.md
Verificare voucher (în perioada sesiunii):  verificarevoucher.cned.gov.md
E-mail: [email protected]
Linia verde a CNED: 0 8005 5005

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: